مسئول تسهیلات ایمنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز گفت: در حال تلاش برای استفاده از آسفالت‌های پلیمری برای پوشش معابر شیراز هستیم.
کد خبر: ۲۱۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 20 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:سیروس کرونی در پاسخ به برخی از انتقادات در مورد تابلوهای ترافیکی سطح شهر اظهار داشت: بر اساس قانون اقدام به نصب این تابلوها می‌شود و هدف این است که مسیرها برای عابران و رانندگان گویا باشد و این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که چنانچه تابلو در محل مناسبی نصب نشود و شخصی دچار حادثه شود شهرداری و پلیس مقصر شناخته می‌شوند.

وی افزود: بنابراین کارشناسی‌های صورت گرفته توسط پلیس برای نصب تابلوهای موردنیاز، بعد از طرح در کمیته ایمنی و مصوب شدن در شورای ترافیک اجرایی می‌شود.

کرونی در مورد فعالیت کمیته ایمنی گفت: این کمیته در سال گذشته یک‌هزار و 500 دستور کار ایمن‌سازی را در 23 جلسه مورد بررسی قرار داد.

این مسئول در مورد انتقاداتی که به نصب یا عدم نصب سرعت‌گیر در معابر ایراد می‌شود بیان داشت: نصب سرعت‌گیر در معابر اصلی ممنوع و در معابر فرعی مجاز است و برای حفاظت جان مردم در مسیرهای پرتردد فرعی، ناگزیر از استفاده از آن هستیم.

وی افزود: البته باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم و رانندگان با حقوق یکدیگر، از سرعت‌گیرها کم کنیم و یا این‌که با تمهیداتی مانند نصب دوربین، نظارت‌ها را به‌گونه‌ای دیگر انجام دهیم.

کرونی در مورد خط‌کشی معابر که یکی از وظایف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک است گفت: در سال گذشته اقدام به خط‌کشی طولی 370 هزار متر از خیابان‌های شیراز شده است که در برخی از معابر کم‌تردد به‌صورت یک‌جزئی و در معابر پرتردد به‌صورت دوجزئی اجرا شد و عمر خط‌کشی‌های یک‌جزئی یک تا دو سال است و خط‌کشی‌های دوجزئی، حدود سه سال عمر دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که نوع آسفالت در عمر خط‌کشی‌ها مؤثر است در حال تلاش برای استفاده از آسفالت‌های پلیمری هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار