سومین دوره آموزشی بین المللی جراحی زیبایی و اندوسكوپی سینوس روز چهارشنبه با حضور 400 متخصصن علوم پزشكی كه 150 نفر آنان از 30كشور جهان به شیراز آمده اند در محل هتل هما شیراز گشایش یافت.
کد خبر: ۲۱۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 20 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دكتر سید علیرضا مصباحی متخصص گوش و گلو و بینی و فوق تخصص راینولوژی در حاشیه مراسم آغاز به كار این نشست آموزشی ، علمی بیان داشت : دراین همایش متخصصانی از كشورهای جهان حضور دارند كه برخی از آنان پایه گذار بعضی از اعمال جراحی فك و صورت و بینی هستند و نظرات علمی آنان مورد استناد دانشگاههای بزرگ علمی قرار دارد .
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران درادامه افزود: در این دوره آموزشی سه روزه 150 متخصص از كشورهای آسیایی و اروپایی حضور دارند وبه صورت زنده و عملی برخی از جراحی های مجاری تنفسی و سینوزیت و آلرژی ها و همچنین جراحی های زیبایی به آنها آموزش داده می شود .
وی اضافه كرد: این دوره آموزشی تا سوم اردی بهشت در شیراز انجام ادامه دارد و یك هم اندیشی كم نظیر با حضور متخصصان راینولوژی و متخصصان گوش و گلو و بینی است كه تازه های اعمال جراحی زیبایی و سینوزیت و آلرژی در آن به بحث گذاشته می شود .
وی این هم اندیشی علمی را دارای امتیاز باز آموزی علمی دانست و گفت :25 امتیاز برای متخصصان گوش و حلق و بینی، فك و صورت، پلاستیك و ترمیمی ، 20.5 امتیازبرای جراحان عمومی و متخصصان بیهوشی ، 15.5 امتیازبرای متخصصان پوست و متخصصان كودكان، داخلی، آسم و آلرژی و 12.5 امتیازبرای پزشكان عمومی و پزشكان خانواده در نظر گرفته شده است .
عضو انجمن راینولوژی استان فارس خاطر نشان كرد : این هم اندیشی علمی مورد تایید آكادمی جراحان پلاستیك بینی و صورت اروپا ، آكادمی جراحان پلاستیك صورت و ترمیمی كشور های آسیایی ، انجمن علمی راینولوژی ایران ، انجمن جراحان بینی اروپا و دانشگاه علوم پزشكی شیراز است .
به گفته وی این دوره آموزشی برای سومین بار در خاورمیانه با حضور اساتید برجسته و سرشناس بین المللی و داخلی توسط انجمن علمی راینولوژی استان فارس برگزار می گردد و در این دوره تمامی مراحل اعمال جراحی راینوپلاستی و اندوسكوپی سینوس از ابتدا تا انتها به صورت كامل و كاربردی آموزش داده خواهد شد.
دكتر مصباحی در بخشی از سخنانش در گفت و گو با خبرنگاران به موضوع اخلاق در جراحی های زیبایی اشاره كرد و گفت : ما هم می پذیریم كه عرصه جراحی های زیبایی دچار برخی بد اخلاقی ها و كژ اندیشی ها است ، اما این موضوع نباید دستاویزی برای زیر سئوال بردن همه تخصص ها در این عرصه قرار گیرد .
وی گفت : تخصص جراحی زیبایی در برنامه های آموزشی وزارت بهداشت پذیرفته شده و آموزش های فوق تخصصی دارد ، اگر این عرصه دچار نوعی بداخلاقی است باید بكوشیم كه آن را اصلاح كنیم و همه داشته های این عرصه را زیر سئوال نبریم .
وی همچنین گفت : برخی از افراد درآمدهای سرسام آور و غیر قابل تصور برای پزشكان و متخصصین شاغل درعرصه جراحی زیبایی متصور می شوند در حالی كه واقعیت موضوع این نیست ، تعرفه های اعمال جراحی زیبایی توسط نظام پزشكی كنترل و پایش می شود و كسی نمی تواند در این حوزه خلاف تعرفه های موجود متقاضیان و بیماران را ویزیت و جراحی نماید .
مصباحی با بیان اینكه همه رشته ها و تخصص های علوم پزشكی كه به نوعی با سلامت انسان سروكار دارد ممكن است دچار زیاده طلبی ها و زیاده خواهی هایی گردد ، اما مهم این است كه متخصصین و پزشكان در عرصه جراحی زیبای با رعایت اخلاق و وجدان كاری ، انگ ها و تهمت ها و شبهه ها را از این رشته تخصصی بزدایند و این كار شدنی است.
این پزشك متخصص تاكید كرد : اینطور نیست كه ما فكر كنیم مراجعان به متخصصین زیبایی فقط و صرفا عده ای از بانوان یا كسانی كه به دنبال انجام عمل جراحی هستند می باشند ، حتی بسیاری از مجروحان جنگ و یا كسانی كه عارضه شكاف لب دارند یا از مشكلات سینوسی و تنفسی رنج می برند نیز از داشته های علمی نوین در این عرصه بهره برده اند ، بنا بر این دسترسی به داشته ای علمی و نوین دراین عرصه ضروری است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار