معاون شبکه بهداشت سیمرغ
معاون شبکه بهداشت و درمان سیمرغ گفت: مهم‌ترین مسئله در بحث اداری مسئله آموزش است، چرا که نمی‌توان سلامت مردم را به‌زور حفظ کرد.
کد خبر: ۲۱۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 17 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمدرضا احمدی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار کرد: در نخستین جلسه با همکاران شبکه بهداشت بعد از مستقل شدن از شهرستان قائم‌شهر این موضوع مطرح شد که نشان بدهیم این شهرستان، شهرستان شده است.

وی افزود: مهم‌ترین کار این است که این موضوع عملیاتی شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان سیمرغ با بیان اینکه با همت همکاران بهداشت محیط ابتدا از مکان‌های تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید به‌عمل‌ آمده، تصریح کرد: به‌دلیل اهمیت این مکان‌ها و غذایی که به‌دست مردم داده می‌شود، این برنامه انجام شد.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز که زمانی نگذشته، اما عملکرد خوبی به‌دست آمده و باید از همکاران بهداشت محیط تشکر کرد.

احمدی با اشاره به اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی همه‌ساله با هفته سلامت همراه می‌شود، بیان کرد: برای هفته سلامت برنامه‌هایی ارائه می‌دهیم که نشان‌دهنده جدا شدن این شهرستان و انجام فعالیت‌های خاص خودش است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در بحث اداری مسئله آموزش است چرا که نمی‌توان سلامت مردم را به‌زور حفظ کرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سیمرغ افزود: مردم باید یاد بگیرند برای حفظ سلامتی خود چه کارهایی انجام دهند و مطمئناً اگر آگاهی داشته باشند، پا به پای ما و همراه با ما حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت سال 95 «غلبه بر دیابت» است، اظهار کرد: سالانه حدود 5 الی 6 میلیون هزینه مستقیم یک فرد دیابتی است.

احمدی با عنوان اینکه بیماری دیابت به این دلیل انتخاب شد که بیماری به‌ظاهر خوش‌خیم است و شخص به سادگی به ابراز این بیماری می‌پردازد، اضافه کرد: اما این دیابت به‌ظاهر خوش‌خیم باعث نارسایی قلبی، سرطان کبد، از کار انداختن کلیه‌ها و هر عضوی که فکر کنید با این بیماری به‌دلیل گیر کردن قند مصرفی در مویرگ‌ها، درگیر است.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با بیماری دیابت آموزش کمک فراوانی می‌کند، تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی این موضوع تأثیرگذار است و می‌تواند کمک کند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سیمرغ ادامه داد: در شهر کیاکلا مشکلی که وجود دارد مسئله فاضلاب‌هایی است که به رودخانه ریخته می‌شود و این رودخانه در مسیر حرکت خود از مرکز شهر نیز عبور می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از شکایت‌هایی که هر روز با آن روبه‌رو هستیم در این زمینه است، تصریح کرد: از شهرداری و اعضای شورای شهر برای تصمیم‌گیری جدی در این زمینه دعوت‌ شده است.

احمدی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته جلسه طرح شبنم برگزار شد که با بحث اعتکاف و ماه مبارک نیز در ارتباط است، بیان کرد: همچنین به همراه اعضای این طرح از مساجد مراسم اعتکاف محل تغذیه و استراحت معتکفین بازدید به عمل‌ می‌آید تا غذای آلوده به دست معتکفین نرسد.

وی یادآور شد: کارها به‌سمت جلو پیش می‌رود و رادیولوژی و آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان شهرستان که به‌صورت تک‌شیفت مشغول به فعالیت بود، الان به‌صورت دو شیفت مشغول به‌کار هستند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سیمرغ در پایان گفت: در هفته یک روز متخصص زنان و زایمان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ مستقر است و برای کاهش مشکلات مردم از متخصصین داخلی و اطفال هم استفاده می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار