مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به زمان کوچ عشایر استان گفت: آبشخورهای مشترک بین‌راهی در مسیر کوچ عشایر می‌تواند ویروس تب برفکی را در بین دام عشایر شیوع دهد.
کد خبر: ۲۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 12 April 2016
محمد سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهده چندین کانون تب برفکی در برخی شهرستان‌های استان اظهار داشت: بادی برای جلوگیری از شیوع تب برفکی در میان دام‌ها از استفاده از آبشخورهای مشترک جلوگیری کرد.

وی بابیان اینکه در چند روز گذشته تب برفکی در میان برخی از دام‌های میامی دیده‌شده است گفت: انتقال چند رأس دام آلوده از میدان دام سبزوار به نردین سبب آلودگی دام‌ها به این بیماری شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از کنترل بیماری تب برفکی در میامی خبر داد و گفت: با همکاری دامداران و همچنین اقدامات سریع اداره کل دامپزشکی این شهرستان از تلف شدن دام‌های بیشتر جلوگیری کرد.

سعیدی از واکسیناسیون دام‌های استان علیه این بیماری خبر داد و گفت: با واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها از تلف شدن و آلودگی بیشتر دام‌ها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از استفاده دام‌ها از آبشخورهای مشترک گفت: در صورت عدم رعایت دامداران شیوع و انتشار این بیماری خسارت سنگین به گله‌های دام عشایر وارد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان به برخی توصیه بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از آبشخور مشترک، ضدعفونی کردن آبشخورها و غیره می‌تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار