کد خبر: ۲۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 10 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محی‌الدین طاهری عصر امروز در نخستین جلسه جامعه روحانیت این شهر که در منزل آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق، دبیر جامعه روحانیت شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در مورد جنایتی که در فرودگاه جده رخ داد انتقاد داریم که چرا از ابتدا برخورد قاطع صورت نگرفت و در این زمینه انتظار داریم برخورد قاطع با حکومت عربستان که خود را خادم‌الحرمین و ام‌القرای می‌خواند، صورت گیرد.

وی افزود: زائران کشور ما در گذشته نیز گاه این معنا را احساس کرده بودند که نوامیس کشورهای اسلامی در مواردی حتی امنیت نگاهی لازم را در عربستان ندارند اما این تعدی اخیر باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند که سهم بزرگی از این همزبانی و همدلی بر عهده روحانیت و علما است که باید با دقت نظر بیشتر مسائل کشور و دولت را رصد کرده و نکات را به مردم انتقال دهند و مسائلی که از سوی مردم بیان می‌شود را نیز در اختیار دولت قرار دهند.

تولیت آستان سید علاءالدین حسین (ع) اضافه کرد: برای آن‌که فرمایش آقا عملی شود روحانیت بهتر از سایر اقشار می‌تواند همدلی و همزبانی را محقق سازد و مقام معظم رهبری از آنجا که می‌دانند دشمن همواره درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف بین دولت و ملت است، راه این توطئه را با نام‌گذاری سال بستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که مردم از روحانیت دارند و تبعیتی که از علمای بزرگ وجود دارد، این قشر از جامعه همواره منشأ ثمرات خیر بوده و یکی از عوامل آرامش استان فارس همین حضور روحانیت هوشیار این استان است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه با تأکید بر لزوم پرهیز از سیاه نمایی یا بزرگنمایی تفاهم لوزان، بیان کرد: بیانیه لوزان بعد از زحمات طاقت‌فرسایی که مسئولان دیپلماسی و هیئت مذاکره‌کننده کشور داشتند محقق شد و اگر این مذاکرات امروز به نتیجه‌ رسیده زحمات دولت‌های پیشین نیز در آن دخیل بوده است.

وی بیان داشت: فصل هفتم منشور ملل متحد که در اختیار سازمان ملل است دستورالعمل‌هایی دارد که حتی اجازه حمله نظامی به برخی کشورها را می‌دهد و ان شاءالله با توافقی که انجام می‌شود در دوران سازمان ملل برای نخستین بار است که این منشور با مذاکره خنثی می‌شود و این نشان از توان نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی ملت ایران دارد.

طاهری ادامه داد: مقام معظم رهبری با فرمایشات و مدیریت خود در مراحل مذاکره نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی کردند و البته ما می‌دانیم که قدرت‌های استکباری هیچ‌گاه از ما راضی نخواهند شد و عقب‌نشینی آن‌ها در اثر مقاومت ملت بزرگ ایران بوده است.

وی یادآور شد: پذیرش ایران هسته‌ای در تفاهم لوزان تنها به سبب مقاومت ملت ایران رقم خورد و این‌ها اذعان کردند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و خلاف عرف و حقوق بین‌الملل نیست.

طاهری اظهار داشت: امید داریم که در توافق نهایی خطوط قرمز ملت ایران و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت در ارتباط با حمله عربستان و برخی کشورهای عربی به یمن بیانیه صادر و اعلام کرد این جنایت بزرگ و کودک کشی که در یمن جریان دارد و با همراهی و چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود، محکوم است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند سرنوشت یمن را باید مردم این کشور در داخل کشور خود معلوم کنند.

لزوم پاک‌سازی اطراف حرم‌های شیراز از لوث وجود معتادان و افراد ولگرد در سفر هیئت دولت، دیگر موردی بود که طاهری در این جلسه به آن اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار داریم طرح 57 هکتاری توسعه حرم در ابعاد مختلف اجرایی شود و امید داریم دولت در سفر به استان فارس مسئله تالاب‌های فارس و خشکسالی این استان را موردبررسی جدی قرار دهد.

برچسب ها: جامعه روحانیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار