دکتر خضری : متاسفانه از ظرفیت توریسم درمانی به شدت غافل شده‌ایم و همین غفلت باعث شده سودجویان از این فرصت استفاده کرده تا از کشورهای هدف مانند اردن، سوریه یا عراق به بهانه درمان، بیمارانی به کشور وارد کرده و همین اقدامات بی برنامه، منجر به مشکلاتی برای آنها شود.
کد خبر: ۲۰۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 07 April 2016
Image result for ‫دکتر خضری نماینده پیرانشهر‬‎
جوان پرس : دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه به توریسم سلامت، افزود: توریسم درمانی به طور طبیعی سه برابر توریسم گردشگری درآمد دارد و نکته قابل تامل آنجا است که از این درآمد تنها یک سوم آن به درمان تعلق می‌گیرد و دو سوم آن برای مشاغل مرتبط مانند هتل، حمل و نقل و اسکان است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه متاسفانه از ظرفیت توریسم درمانی به شدت غافل شده‌ایم، ادامه داد: همین غفلت باعث شده سودجویان از این فرصت استفاده کرده تا از کشورهای هدف مانند اردن، سوریه یا عراق به بهانه درمان، بیمارانی به کشور وارد کرده و همین اقدامات بی برنامه، منجر به مشکلاتی برای آنها شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه حوزه پزشکی ایران در سطح دنیا شناخته شده است، تصریح کرد: به دلیل اعتباری که ایران در حوزه پزشکی کسب کرده، درسطح دنیا حرفی برای گفتن دارد اما باید زیرساخت توریسم درمانی را در کشور فراهم کنیم به گونه‌ای که به نحوه ورود توریست های درمانی رسیدگی شود تا جایی که تسهیلاتی در ارایه ویزا به آنها صورت گیرد.
وی یادآور شد: باید طبق آخرین استانداردهای دنیا، توریسم درمانی به هتل بیمارستان تبدیل شود چراکه این هتل بیمارستان باعث می‌شود هم بیمار و هم همراه بیمار آرامش خاطر پیدا کرده و رضایتمندی افراد نیز بالا رود؛ در سطح دنیا تلاش می شود تا بیمارستان های معمولی به هتل بیمارستان تبدیل گردد.
خضری افزود: باید در کلانشهرها و حتی در استان‌های مرزی سرمایه‌گذاری خوبی برای تاسیس هتل بیمارستان شود و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، می توان اقدامات خوبی در زمینه توریسم درمانی داشت.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید همکاری کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به این سه وزارتخانه کمک دهد تا فضای کسب و کار برای رشته های مرتبط با خدمات پزشکی راه اندازی شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک توجه به موضوع توریسم درمانی می تواند درآمدزایی خوبی برای کشور و حوزه سلامت داشته باشد که مسئولان مربوطه به ویژه وزارت بهداشت باید از این ظرفیت استفاده کرده و آن را در بهداشت و درمان به کار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار