کد خبر: ۲۰۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 06 April 2016

به گزارش تابناک یزد،اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با حضور نخبگان حوزه بهداشت دهان و دندان در یزد برگزار می‌شود.

اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با هدف ایجاد همگرایی در میان دست‌اندرکاران کنترل و پیشگیری سرطان در بخش‌های مختلف مرتبط با آن اعم از تولید، صنعت، تغذیه، رسانه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

اين همایش با شعار "دهان، آیینه سلامت بدن" از يك و سوم اردیبهشت ماه امسال با حضور نخبگان بخش بهداشت دهان و دندان،‌ نمایندگان صنایع،‌ پزشکان و متخصصان دهان و دندان در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

 دردهای کرانیوفشیال، علوم پایه و دندانپزشکی بالینی، علوم سلولی مولکولی در دندانپزشکی، اختلالات تکاملی دهان و فک و صورت، کیست‌ها و تومورهای دهان و فک و صورت، بیماری‌های سیستمیک و دندانپزشکی بیمارستانی و تشخیص اولیه بیماری‌های سیستمیک بر اساس یافته‌های دهانی از جمله محورهای همایش دندانپزشکی و طب در یزد است.

دکتر "احمد حائریان" دبیر علمی اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب در پیامی اهداف کلی برگزاری اين همايش را بیان کرده و آورده است؛

"علم و هنر پزشکی از دیرباز در تعامل با یکدیگر بوده‌اند و در سال‌های اخیر به علت تخصصی‌تر شدن هر دو رشته نیاز به این ارتباط خصوصاً‌ در عرصه ارائه خدمات بیشتر احساس می‌شود.

بسیاری از آسیب‌ها و بیماری‌های سایر نواحی بدن ممکن است در ناحیه دهان نمود داشته باشد و بالعکس آسیب‌ها و بیماری‌های آغاز شده در ناحیه دهان ممکن است كه سلامت عمومی فرد را به مخاطره اندازد.

از طرفی ناحیه دهان، فک و صورت، مظهر زیبایی انسان بوده و نقایص ایجاد شده در این نواحی می‌تواند گاهی بر زندگی اجتماعی شخص،‌ تأثیرات شگرفی بگذارد.

علاوه بر آن،‌ افزایش سن جامعه و بالا رفتن امید به زندگی در کشور،‌ افزایش شیوع بیماری‌های سیستمیک و توجه بیشتر مردم به مراقبت‌های دندان‌پزشکی و به تبع آن افزایش مراجعات افراد سالمند به مراکز دندانپزشکی که نوعاً‌ دچار بعضی مشکلات سلامت عمومی نیز هستند، بر لزوم این تعامل مستمر و نظامند می‌افزاید.

لذا با توجه به مطالب فوق،‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب را به منظور پرداختن به حیطه‌های مشترک دو رشته تعمیق یاد شده، برگزار خواهد كرد."

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار