آیت الله شاهچراغی:
به گزارش تابناک سمنان،نماینده ولی فقیه در استان سمنان شاعران آیینی را سربازان گمنام ولایت دانست و گفت: آشنا کردن مردم با ولایت و اهل بیت (ع) مدال پرافتخاری است که هنرمندان آیینی جوان به گردن دارند.
کد خبر: ۲۰۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 05 April 2016
آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح سه شنبه در جمع شاعران آیینی استان سمنان اظهار داشت: نشست با جوانان بخصوص جوانان شاعر و هنرمند نسبت به سایر جلسات و نشست ها متفاوت و پر محتوا است.

وی گفت: آشنا کردن مردم با ولایت و اهل بیت (ع) مدال پرافتخاری است که هنرمندان آیینی جوان به گردن دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با قدردانی از شاعران آیینی به خاطر احیای فرهنگ ائمه اطهار(ع) و خلق آثار فاخر، هنرمندان و شاعران آیینی را سربازان گمنام ولایت دانست و اظهار کرد: آشنا کردن مردم با ولایت و اهل بیت (ع) مدال پرافتخاری است که هنرمندان آیینی جوان به گردن دارند و باید شاکر این نعمت بزرگ باشند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه شعر و شاعری از دیگر هنرها زیباتر است، اظهار کرد: هنر زیباست ولی شعر و شاعری به خاطر دوام و بقای آثار زیباتر است.

وی همچنین گفت: یکی از مصادیق ماندگاری هنر شاعری، شعر محتشم کاشانی است که هرسال در ایام محرم در هر مکانی به چشم می خورد.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری شاعری را از ویژگی های ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و گفت: هنر شاعری صفتی نیکو به شمار می رود و ائمه اطهار که دارای کمالات زیادی بودند، از هنر شاعری نیز بی بهره نبودند و در این بین دیوان شعر حضرت علی(ع) و اشعار حضرت زهرا (س) از نمونه های هنر اهل بیت (ع) است.

آیت الله شاهچراغی شرط دوام و بقای شعر را، داشتن اخلاص دانست و گفت: آن چیزی که به هنر و شعر ارزش می دهد و بقای آن را تضمین می کند، اخلاص و کار برای خداست.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) هنری را ارزشمند دانست که انسان را به سوی سعادت در دنیا و آخرت سوق دهد و فرهنگ ولایت و اهل بیت را در جامعه ترویج کند.

در این نشست صمیمانه، شاعران عضو دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان از جمله: نسترن قدرتی، حمید عرب عامری، سیده زهرا موسوی مقدم، مرضیه عاطفی، نیره کاشی، ایمان کریمی، یاسمن قاسمی پور، سارا جاویدپور، نفیسه محمدنژاد، شکیبا غفاریان، نسیبه یعقوبی، رسول مختاریان، مجید آزارش و نیما قزللو به قرائت اشعاری در وصف ائمه اطهار(ع)، دفاع مقدس، ولایت و شهدای هسته ای پرداختند.

در پایان این نشست از شاعران با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی امام جمعه موقت سمنان، داوود یاراحمدی سرپرست حوزه هنری استان، محمد رضا سوقندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمد احمدی مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان از دیگر حاضران در این نشست بودند.

اولین محفل شعرخواني شاعران حوزه هنري استان سمنان با نماينده ولي فقيه در استان، فروردین ماه سال ۹۴ برگزار شده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار