بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۲۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 08 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

هیچ دینی به ایرانی ها ندارم!
به گزارش تابناک گیلان،العبادی در واکنش به این سئوال «وقتی ایران، نه آمریکا بعنوان مهمترین متحد شما در جنگ علیه داعش وارد شده است آیا شما از رئیس جمهور اوباما ناامید شده اید؟»  ابراز امیدواری کرد که ای کاش این حمایت سریعتر و موثرتر می بود؛ خصوصا در آغاز حمله داعش به عراق. چون در آنزمان بغداد از سوی داعش تهدید شده بود اما در مقابل، هیچ اقدامی از سوی آمریکا یا دیگران صورت نگرفت.
او در واکنش به این سئوال که آیا شما همچنان به همکاری و شراکت راهبردی اعتماد دارید، گفت: من ابتدا خیلی شگفت زده شدم که بعدها شنیدم آمریکا اینطور پیش بینی کرده است که بغداد احتمالا ظرف سه روز شکست خواهد خورد. اما من فکر نمی کنم که این ارزیابی، درست باشد. چون بغداد بدست نیروهای امنیتی، بسیار مستحکم باقی می ماند و خواهد ماند. بعد از آنی که آیت الله العظمی سیستانی، فتوایی را صادر کرد و از شهروندان عراقی خواست از کشورشان و اماکن مقدسه دفاع کنند، کل این سناریو تغییر کرد. البته ایرانیها بسرعت، هم به شکل تسلیحاتی و هم در قالب مشاوره (نظامی) از ما حمایت کردند. چون داعش به مرزهای ایران نزدیک شده بود، مقامات ایران آنها را بعنوان یک تهدید امنیت ملی برای خود تلقی کردند و به همین خاطر بسرعت از خود واکنش نشان دادند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما برای همبستگی با ایران باید هزینه سیاسی بپردازید، گفت: من هیچ چیز به آنها (ایرانیها) مدیون نیستم. آنها بخاطر امنیت ملی خودشان وارد عمل شدند. چون داعش برای ایران نیز تهدیدی بزرگ محسوب می شود. حتی اگر من از اینکار ناراضی هم بودم، باز ایرانیها به حمایت از ما ادامه می دادند. با اینحال پر واضح است که ایران، تشکیل دولت را به من دیکته نمی کند و عراقی ها اراده خود را دارند.
نخست وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: کشورهای زیادی هستند که خواستار کمک به عراقند. ایران، امارات متحده عربی، اردن و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که استفاده از نیروهای هوایی شان را پیشنهاد دادند. اما با احترام زیادی که برای همه آنها قائلم باید بگویم که آنها همه بدنبال منافع خویشند. وی با اشاره به اینکه ترجیح می دهد بیشتر روی ائتلاف بین المللی متمرکز شود، افزود: به نظرم مدیریت کردن این راه، آسانتر است. چون فاقد هیچگونه منافع ضد و نقیض نظیر منافع همجواری و همسایگی است و در این سطح آنها نمی خواهند یک گروه را علیه گروه دیگر در درون عراق مورد حمایت قرار دهند.

برد شیرین نفت سبب صدرنشینی در گروه B
به گزارش تابناک گیلان، نفت تهران دیگر نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در گروه B از ساعت 22 و 5 دقیقه در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف حریف عربستانی رفت.
این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان منصوریان خاتمه یافت.
گل‌های بازی را وحید امیری در دقیقه 75 و و ارسلان مطهری در دقیقه 83 و رضا علی‌یاری در دقیقه 90 + یک برای نفت تهران به ثمر رساندند.
منصوریان در نیمه اول این نفرات را روانه میدان کرد:
علیرضا بیرانوند، شیری، پادوانی، سیامک کوروشی، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزتی، ایمان مبعلی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ابراهیمی، وحید امیری و غلامرضا رضایی 11 بازیکن تیم نفت در بازی امشب مقابل الشباب عربستان هستند.
نیمه دوم با حملات دامنه‌دار الشباب آغاز شد اما بعد از دقایقی این نفت بود که توپ و میدان را در دست گرفت و توسط وحید امیری در دقیقه 57 به گل رسید البته شماره 9 نفت لحظاتی پیش هم دروازه حریف را فرو ریخته بود که با پرچم کمک داور آفساید اعلام شد.
در ادامه بازی هم نفت تهران با تعویض ارسلان مطهری به ضد حملات خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه 83 به گل دوم رسید و در ادامه رضا علی یاری دیگر تعویضی نفت در دقیقه 91 گل سوم را به ثمر رساند و در نهایت این مصاف با 3 گل به سود نفت تهران در ریاض خاتمه یافت تا شاگردان منصوریان با 7 امتیاز به صدر جدول صعود کنند.
در جدول گروه B نفت با 7 امتیاز در صدر و العین با 6 امتیاز در مکان دوم و پاختاکور با 5 امتیاز در جایگاه سوم و الشباب با 2 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

قرار داد اعلام شده برانکو صحت ندارد
به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین نژادفلاح قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس که برای استقبال از حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی جدید این باشگاه به فرودگاه امام خمینی آمده بود در جمع خبرنگاران درباره اینکه حضور برانکو پس از خروج از هواپیما طولانی شده بود،‌ گفت: اجازه می‌خواهم در ابتدا به برانکو خوشامد بگویم.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود مشکل روادید برانکو باعث شده او با تغییر بتواند از فرودگاه خارج شود، اظهار داشت: مدارکی که باید برای خروج برانکو ارسال می‌شد، ارسال نشده بود و ما منتظر شدیم اینجا هم ویزای خودش و هم ویزای دستیارانش صادر شود.
وی درباره اینکه رقم قرارداد برانکو چقدر است، تصریح کرد: این مسائل به عنوان اسرار زندگی برانکوست اما من به وقتش از او اجازه می‌گیرم و رقمش را اعلام می‌کنم اما رقم قرارداد برانکو همتراز با برخی مربیان داخلی است و او اصلا مربی گرانی نیست.
نژادفلاح در پاسخ به این سؤال که آیا رقم قرارداد این مربی کروات 4 میلیارد تومان است،‌گفت:‌به هیچ عنوان این طور نیست و رقم قرارداد برانکو و دستیارانش را سر فرصت اعلام می‌کنم اما اینکه می‌گویم رقم قرارداد این مربی چقدر است به این دلیل است که رقم قرارداد دستیاران جداست و ضمیمه به قرارداد برانکو نیست.
وی درباره دستیاران سرمربی جدید پرسپولیس هم خاطرنشان کرد: 3 دستیار خارجی و 2 دستیار ایرانی جزو قرارداد ماست و در کل 5 دستیار در کنار برانکو حاضر خواهند بود که در واقع چون طبق قوانین فقط 4 دستیار می‌توانند روی نیمکت بنشینند به همین دلیل مربی بدنساز از روی سکو بازی را تماشا خواهد کرد به این خاطر که ضرورتی ندارد مربی بدنساز روی نیمکت بنشیند.
نژادفلاح درباره اینکه چه صحبتی با هواداران پرسپولیس دارد، گفت: خواهش کردیم تا برانکو امروز به استادیوم بیاید و به عنوان یار دوازدهم از روی سکو بازی امروز را ببیند. ما بازی خیلی مهمی با النصر داریم و اگر ببریم صعودمان قطعی است و در واقع بازی امروز حکم فینال را برای ما دارد. برای همین از هواداران و اهالی فوتبال بخواهم که امروز با حضور در استادیوم هم به استقبال برانکو بیایند و از پرسپولیس حمایت کنند چون امروز پرسپولیس حکم تیم ملی را دارد و امیدوارم که شاهد پیروزی تیم محبوب‌مان باشیم و اعلام می‌کنم اگر بازی امروز با برد همراه باشد حتما به بازیکنان پاداشی‌ متفاوت‌تر از سایر بازی‌ها می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: درباره حضور کریم باقری در پرسپولیس هنوز توافقی صورت نگرفته است.

تشکیل کار گروه تخصصی دولت در گیلان
به گزارش تابناک گیلان ، محمدباقر نوبخت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران در آستانه سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور بر وعده‌ها و قول‌های خود به مردم پایبند است، اظهار کرد: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می‌شوند تا دکتر روحانی وعده‌هایی به مردم دهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان حاصل شده باشد.
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر نحوه‌ اجرای پروژه‌های سفر رئیس جمهور نظارت دقیق دارد، گفت: اولویت طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی برای تصویب در این سفرها بیشتر طرح‌هایی است که در همان سال و یا حداکثر نیمه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی گفت: اجرای طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور قطعی شود از حمایت کامل دولت برخوردار خواهد بود و موانع سرمایه‌گذاری آن نیز بر طرف می‌شود.
نوبخت از تشکیل کار گروه‌های تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیشنهاد اجرای طرح‌های بزرگ به بخش خصوصی در سفر به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار گروه‌ها به منظور اطمینان خاطر از اجرایی شدن پروژه‌ها تشکیل می‌شود.
استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با تشریح قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان اظهار کرد: با توجه به پیروزی‌های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور فضای بهتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به وجود آمده است که این فضا فرصت مناسب در نخستین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید محسوب می‌شود.
محمدعلی نجفی با ارائه اطلاعاتی از 100 فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: برای اجرای پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی این آمادگی وجود دارد تا کنسرسیومی از نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری در گیلان تشکیل گیرد.
وی برگزاری نشست توسعه و سرمایه‌گذاری را مقدمه‌ای برای دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور حضور در گیلان اعلام کرد و گفت: این ارتباطات به صورت وسیع‌تر پس از سفر کاروان تدبیر و امید ادامه می‌یابد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با بیان اینکه فضای کار و تلاش خوبی پس از سوی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان به وجود آمده است گفت: حرکت‌های خوبی توسط نماینده عالی دولت در گیلان در سال 93 آغاز شده که با سفر رئیس جمهور این حرکت‌ها تقویت می‌شود.
محمود شکری کاهش آمار بیکاری در گیلان را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و یادآور شد: گیلان فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله دریا، کشاورزی و گردشگری دارد و نمایندگان استان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با جدیت حمایت می‌کنند.

افزایش تکثیر ماهیان در معرض انقراض در گیلان
به گزارش تابناک گیلان ، اکبر ایلدرم با اشاره به اینکه کیاشهر و انزلی از مناطق صیادی گیلان از سال‌های گذشته است اظهار کرد: مدیریت صید و صیادی، بازسازی ذخایر آبزیان، حفاظت از منابع آبزیان و توسعه آبزی‌پروری از ماموریت‌های اصلی اداره کل شیلات گیلان است.

وی به تلاش شیلات گیلان در بازسازی ذخایر آبزیان در دو دهه گذشته اشاره کرد و افزود: منابع زنده در دریای خزر آسیب‌پذیر هستند.

ایلدرم با بیان اینکه بعضی از گونه‌های دریای خزر در معرض انقراض بودند، تصریح کرد: ماهیان خاویاری و استخوانی سفید، آزاد، سیم، سوف و ... از ماهیان در خطر انقراض محسوب می‌شدند و تکثیر این ماهیان روبه کاهش بود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان چاره‌اندیشی شیلات را سبب افزایش تولید ماهیان دریای خزر خواند و بیان کرد: سالانه 150 تا 200 میلیون قطعه ماهی در گیلان تکثیر مصنوعی و در رودخانه‌ها و دریای خزر رهاسازی می‌شود.
وی از تکثیر مصنوعی ماهی در استان‌های گلستان و مازندران خبر داد و گفت: میزان تکثیر ماهی در استان‌های مذکور کمتر از گیلان است.
ایلدرم 90 درصد از صید صیادان را حاصل تکثیر مصنوعی توسط شیلات دانست و خاطرنشان کرد: برداشت ماهیان استخوانی از دریای خزر شامل کفال، سفید، سیم، سوف و ... است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به صید ماهیان کیلکا و خاویاری از دریای خزر، یادآور شد: سالانه 15 هزار تن صید قانونی و غیر قانونی از دریای خزر اتفاق می‌افتد.
*70 درصد صید دریای خزر ماهی سفید است
وی بیشترین مقدار صید در دریای خزر را متعلق به گونه ماهیان استخوانی خواند و اظهار کرد: ماهی سفید بیشترین صید را تشکیل می‌دهد و 70 درصد از صید متعلق به این گونه است.
ایلدرم با بیان اینکه صید ماهی سفید در دریای خزر و تالاب انزلی انجام می‌شود، تصریح کرد: 6 هزار نفر در گیلان به طور مستقیم در صید ماهی اشتغال دارند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان به اشتغال 6 هزار نفر به طور غیر مستقیم در زمینه صید در استان اشاره کرد و افزود: افراد مذکور در زمینه‌های بازار و عرضه، حمل و نقل، صنایع فرآوری، بسته‌بندی، کنسرو و کارخانه‌های پودر ماهی فعالیت می‌کنند و در مجموع زمینه امرار معاش 12 هزار نفر در گیلان فراهم شده است.

به گزارش تابناک گیلان ،  سفر رئیس جمهور به گیلان نشست توسعه و سرمایه‌گذاران استان‌ روز سه‌شنبه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استاندار گیلان و تعدادی از نمایندگان و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری، نهادهای عمومی غیردولتی و بانک‌های کشور برگزار شد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست با بیان اینکه پیش از همه 14 سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها، مشابه این جلسه برگزار شده است، گفت: در نتیجه گفت‌وگوهایی که در چنین جلساتی بین مدیران نهادهای خصوصی و دولتی مسئول در توسعه کشور صورت گرفته توفیقات خوبی در زمینه جذب مشارکت و سرمایه از داخل و خارج کشور برای توسعه استان‌ها حاصل شده، بدون آنکه در نظام برنامه‌ریزی کشور خللی وارده شده باشد.
محمد شریعتمداری اشتغال را مشکل نخست گیلان ذکر کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جلسات هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای صورت گرفته در آنها بار اصلی سرمایه‌گذاری و آبادانی کشور از نظام بودجه‌ریزی کشور به بخش خصوصی منتقل شود.
وی افزود: دولت یازدهم اهتمام زیادی به عمران کشور دارد و گواه این ادعا رقم تخصیص
یافته قطعی بودجه‌های عمرانی در سال‌های 92 و 93 است که با وجود مشکلات مالی و تضییقات بودجه‌ای فراوان، بی‌نظیر بوده و در همین دو سال رشد قابل توجهی داشته است بنابراین به بخش خصوصی اطمینان می‌دهیم که حضور و مشارکت آنها در آبادانی استان‌ها و به تبع آنها کشور، حمایت جدی دولت را به دنبال خواهد داشت.
معاون اجرایی رئیس جمهور با توصیف مصادیقی از جذابیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان اظهار کرد: در دوره‌ای که ارز ارزان قیمت برای توسعه بخش‌های صنعتی کشور اختصاص یافته بود گیلان به دلیل اینکه استان کشاورزی اعلام شده بود از این فرصت محروم شد از این رو فعالیت‌های صنعتی در این استان کمتر شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کاستی‌هایی که برخی محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های گذشته بر صنعت استان برجا گذاشته، امروز وضعیت کشاورزی گیلان نیز با توجه به اینکه تولید برخی محصولات خاص در این منطقه صورت می‌گیرد‌ چندان مطلوب و قابل دفاع نیست.

به گزارش تابناک گیلان، تیمور رنگیدن صبح امروز در نشست تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید توافقی محصولات کشاورزی و دامی اظهار کرد: سال گذشته مقدار 163 هزار و 808 تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها توسط شبکه تعاون روستایی گیلان به صورت توافقی خریداری شد.
وی از رشد بالغ بر 18 درصدی از نظر وزنی خرید محصولات مذکور نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خبر داد.
این مسئول ارزش اقتصادی محصولات خریداری شده مذکور را یک‌هزار و 744 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 130 هزار و 321 تن از محصولات مذکور خرید کشاورزی بوده است.
مدیر تعاون روستایی گیلان بیشترین خرید محصولات کشاورزی را شامل سبوس گندم، آرد گندم، جو و آرد جو، کنسانتره دامی، ذرت و آرد ذرت به ارزش اقتصادی یک‌هزار و 104 میلیارد و 227 میلیون ریال عنوان کرد.
وی میزان خرید پروتئین حیوانی را به مقدار 33 هزار و 487 تن ذکر کرد و گفت: این اقلام شامل انواع گوشت مرغ و ماهی، گوشت قرمز و شیر و تخم‌مرغ بوده است.
رنگیدن خریدهای محصولات مذکور را توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی و روستایی گیلان بیان کرد و یادآور شد: بیشترین مقدار خرید 29 هزار و 53 تن شیر از دامداران استان بوده است.

به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این مراسم از قایقران بعنوان ورزشکار و پهلوانی محبوب و مردمی یاد کرد .
مسعود رهنما اظهار کرد : منش او در زمان زنده بودن موجب شده که همه او را دوست داشته باشند و این نشان می دهد قهرمانان مردمی حتی پس از مرگ نیز در ذهن و قلب مردم باقی خواهند ماند .
وی خاطرنشان کرد : سیروس در مکتب ملوان پرورش یافت و این مکتب است که بزرگان زیادی را قبل از وی و بعد از وی تربیت کرده و خواهد کرد .
رهنما ، ملوان را کم حاشیه ترین تیم خواند که با وجود کمترین بهره مندی از امکانات دولتی فرزندان بزرگی چون سیروس قایقران را تحویل فوتبال کشور داد .
رییس هیات فوتبال انزلی نیز در سخنانی گفت : افراد بزرگ نه تنها در حیاتشان مایه خیر و برکت هستند بلکه حتی پس از رفتنشان نیز آثار ماندگار و ارزشمندی از خود به جا می گذارند .
محمود رمضانی پور اظهار کرد : برگزاری این مراسم فرصتی است تا دور هم جمع شویم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قایقران قهرمان محبوب مردم انزلی ، تلاشهای نام آوران ورزش شهرستان را قدر بگذاریم .
عبدالصمد صفرنژاد فرماندار انزلی نیز با تاکید بر اینکه قایقران یکی از نماد های ملی ورزش کشور است اظهار کرد : انزلی شهرستانی بی نظیر و جایگاه افراد بزرگی است که لایق بهترین خدمت هستند .
وی خاطرنشان کرد : این نکته مثبتی است که برای گرامی داشت افراد بزرگ و توانمند و شاخص خود از هیچ کاری کوتاهی نکنیم .
*پیوند زندگی مردم انزلی با باشگاه ملوان
میرشهاب مومنی از مسئولان ورزش گیلان گفت : این شهر باشگاهی دارد که مردم با ان زندگی می کنند و بهترین ورزشکاران در رشته های مختلف را به کشور معرفی کرده و بیشترین جمعیت ورزشکاران سازمان یافته را دارا است .
وی اظهار کرد : در این شهر چهره هایی ظهور می کند که ماندگار می شوند و یکی از این افراد که ویژگی های خاص و بارز وی موجب محبوبیت و ماندگاری وی حتی پس از مرگ شد مرحوم قایقران است .
همایش با پخش نماهنگ و در پایان با اهدای جوایز به منتخبین سال 1393 خاتمه یافت.
بهترین ورزشکاران :میثم علی پور(دارنده طلای والیبال نشسته)سعید فضل اولی علی آقا میرزایی(نقره قایقرانی)امیر رهنما(برنز قایقرانی) ، حمیرا برزگر و نازنین ملایی(برنز قایقرانی)
بهترین فوتبالیست:ضمن تقدیر از مازیار زارع ، فرید بلوک باشی و افسانه اقبال ، پژمان نوری به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
بهترین مربی : ضمن تقدیر از قادر عزت الهی سرمربی تیم نوجوانان ملوان، سعید پیوندی سرمربی تیم فوتبال شهرداری و مریم ایراندوست، فیروز کریمی به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.
بهترین بازیکن رده سنی نونهالان : محمدرضا محرمی از تیم ملوان بهترین بازیکن رده سنی نوجوانان : بهمن یزدانی از تیم شهید پورزکی و فربد بلوک باشی از تیم ملوان در رده سنی جوانان : نیما میرزا زاد از تیم جوانان ملوان در رده سنی امید : علی نیاوند از تیم امید ملوان انتخاب شدند.
پدیده فوتبال : صادق محرمی از تیم ملوان
بازیکن اخلاق : سعید یوسف زاده
پیشکسوتان : محمد حسین چلمبری خسرو حقیقی ابراهیم صیاد کشوری (بازیکنان دهه 40)
فعالان پر تلاش فوتبال : مروارید دیانی در فوتبال بانوان، بهمن سهمانی داوران، رضا حسن پور سرپرست تیم بنادر و دریانوردی، امین افقی فعال در عرصه رسانه سید فاضل خلیلی رئیس اسبق هئیت فوتبال، ابراهیم سیم دار رئیس اسبق هئیت فوتبال، علی واحدی مشوق باشگاه ملوان، مقصود ستوده فر، کلام الله فلاح، عظیم زارع(هواداران قدیمی باشگاه ملوان) حسن درخشانی تدارکات هئیت فوتبال
هفتمین همایش زنده یاد سیروس قایقران شامگاه سه شنبه با حضور الماس خاله رئیس هئیت فوتبال گیلان ، اعضای تیم ملوان،جمعی از پیشکسوتان و هواداران فوتبال شهر انزلی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
سیروس قایقران متولد سال 1340 در دوران فعالیت ورزشی خود عضو باشگاههای ملوان انزلی ، استقلال انزلی ، الاتحاد قطر و کشاورز تهران بود و در 100 بازی ملی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن کرد که از این تعداد بازی ملی ، 43 بازی رسمی بود.
او در 21 بازی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو داشت و 14 گل زده در کارنامه ملی وی به ثبت رسید که مهم ترین گل ملی او در برابر کره جنوبی و مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی 1990 پکن به ثمر رسید.
قایقران ، بازی ملی را در 30 دیماه 1363 برابر یوگسلاوی و آخرین بازی ملی را در 26 فروردین 1372 برابر بوسنی انجام داد و نخستین کاپیتانی تیم ملی را در 11 آذر 1367 برابر قطر به عهده گرفت.
این اسطوره فوتبال بندرانزلی 18 فروردین ماه سال 1377 در سانحه رانندگی در جاده رشت به تهران جان خود را از دست داد اما نام وی با فوتبال بندرانزلی و تیم ملوان گره خورده است.

به گزارش تابناک گیلان ،محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری نشست توسعه و سرمایه‌گذاران استان‌ گیلان با حضور معاونان رئیس جمهور در تهران، اظهار داشت: در آستانه سفر هیئت دولت به گیلان این نشست برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان‌ گیلان جذب سرمایه بخشی خصوصی برای رونق تولید و تسریع در اجرای پروژه های این استان بود، افزود: در این جلسه تخصصی و صمیمی به نتایج خوبی رسیدیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلات دانشگاهی اولویت این استان در سال 94 است، گفت: امیدواریم با مشارکت بخش خصوص و فعال کردن کارخانه ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل گیلان گام بزرگی در این راه برداریم.
نجفی برگزاری جلسات این چنینی را از ابتکارات دولت یازدهم در قبل از سفر به استان‌ها دانست و تصریح کرد: توفیقات خوبی در زمینه جذب مشارکت و سرمایه از داخل و خارج کشور برای توسعه استان‌ حاصل شد که بدون آنکه در نظام برنامه‌ریزی کشور خللی وارده شده باشد اجرایی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است تمامی وعده‌ها و قول‌هایی که به مردم می‌دهد در مدت زمان مشخص عملی شود، خاطرنشان کرد: مسائل مهمی در جلسات استانی و شهرستانی احصا و جمع‌بندی شده که در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.
استاندار گیلان با اشاره به برنامه‌های سفر هیئت دولت به گیلان، گفت: در هر شهرستان یکی از وزرا یا معاونین رئیس جمهور به نمایندگی از رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شرکت می‌کنند.

مردم خواهان تسریع اجرای پروژه راه آهن هستند
به گزارش تابناک گیلان، سیدمحمد احمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران این شهرستان با بیان اینکه زیتون به عنوان محصول راهبردی جنوب گیلان باید مورد توجه مسئولان باشد، اظهار داشت: مبارزه با افت مگس میوه‌خوار زیتون همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به قرار گرفتن بزرگترین بازار زیتون کشور در رودبار، افزود: معاش اغلب ساکنان جنوب گیلان در رودبار و هفت شهر آن وابسته به محصول باغ‌داری زیتون است.
فرماندار رودبار با اشاره به خسارات سنگین باغ‌های زیتون رودبار در سال‌های گذشته بر اثر آفت مگس میوه خوار زیتون، گفت: مبارزه دقیق و فنی با مگس میوه‌خوار زیتون برای افزایش بازدهی اقتصادی و بهره‌وری این محصول با جدیت دنبال می‌شود.
احمدی با اشاره به سفر هیئت دولت به گیلان، تصریح کرد: تکمیل آزادراه قزوین به رشت و تسریع در اجرا و بهره‌برداری از پروژه بزرگ راه‌آهن گیلان از مهمترین خواسته‌های مردم گیلان از رئیس جمهور است.
وی با بیان اینکه راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی به آستارا یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور است، خاطرنشان کرد: این راه‌آهن بخشی از کریدورهای بین‌المللی شمال-جنوب محسوب می‌شود.
فرماندار رودبار افزود: این کریدور کشورهای آسیای میانه و روسیه را از طریق ایران به اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متصل می‌کند و فرصت اقتصادی بی‌نظیری را برای کشور فراهم می کند.
احمدی اظهار داشت: مهمترین دغدغه دولت، همبستگی، رونق تولید و اشتغال و افزایش صادرات کالای غیرنفتی است و با رونق تولید و اشتغال که بی‌شک با بهبود وضعیت معیشت مردم همراه خواهد بود شور و شعور و دلبستگی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش محقق می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان ، دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهوری در ابتدای این نشست با بیان اینکه پیش از همه چهارده سفر رییس‌جمهوری به استان‌ها، مشابه این جلسه برگزار شده است، گفت: در نتیجه گفت‌وگوهایی که در چنین جلساتی بین مدیران نهادهای خصوصی و دولتی مسئول در توسعه کشور صورت گرفته است توفیقات خوبی در زمینه جذب مشارکت و سرمایه از داخل و خارج کشور برای توسعه استان‌ها حاصل شده است، بدون آنکه در نظام برنامه‌ریزی کشور خللی وارده شده باشد.
دکتر شریعتمداری اشتغال را مشکل اول گیلان ذکر و تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی و هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای صورت گرفته در آنها، بار اصلی سرمایه‌گذاری و آبادانی کشور از نظام بودجه‌ریزی کشور به بخش خصوصی منتقل شود.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم اهتمام زیادی به عمران کشور دارد و گواه این ادعا رقم تخصیص یافته قطعی بودجه‌های عمرانی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ است که با وجود مشکلات مالی و تضییقات بودجه‌ای فراوان، بی‌نظیر بوده و طی همین دو سال رشد قابل توجهی داشته است لذا به بخش خصوصی اطمینان می‌دهیم که حضور و مشارکت آنها در آبادانی استان‌ها و به تبع آنها کشور، حمایت جدی دولت را به دنبال خواهد داشت.
دکتر شریعتمداری با توصیف مصادیقی از جذابیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان اظهار کرد: در دوره‌ای که ارز ارزان قیمت برای توسعه بخش‌های صنعتی کشور اختصاص یافته بود گیلان به دلیل اینکه استان کشاورزی اعلام شده بود از این فرصت محروم شد از اینرو فعالیت‌های صنعتی در این استان کمتر شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کاستی‌هایی که برخی محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های گذشته بر صنعت استان برجا گذاشته، امروز وضعیت کشاورزی گیلان نیز با توجه به اینکه تولید برخی محصولات خاص در این منطقه صورت می‌گیرد‌، چندان مطلوب و قابل دفاع نیست.
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه رییس جمهوری بر وعده‌ها و قول‌های خود به مردم پایبند است، گفت: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می‌شوند تا دکتر روحانی وعده‌هایی به مردم بدهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان حاصل شده باشد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر نحوه اجرای پروژه‌های سفر ریاست محترم جمهوری نظارت دقیق دارد گفت: اولویت طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی برای تصویب در این سفرها بیش‌تر طرح‌هایی است که در همان سال و یا حداکثر نیمه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی حاضر در این همایش اطمینان خاطر داد و گفت: اجرای طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی در این سفر قطعی شود از حمایت کامل دولت برخوردار خواهد بود و موانع سرمای‌ه‌گذاری آن نیز برطرف می‌شود.
دکتر نوبخت همچنین از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیشنهاد اجرای طرح‌های بزرگ به بخش خصوصی در سفر به گیلان خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها به منظور اطمینان خاطر از اجرایی شدن این پروژه‌ها تشکیل می‌شود.
دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در این نشست با تشریح قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: باتوجه به پیروزی‌های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور فضای بهتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوجود آمده است که این فضا فرصت مناسب در نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال جدید محسوب می‌شود.
دکتر نجفی با ارائه اطلاعاتی از 100 فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: برای اجرای پروژه‌های بزرگی همچون پتروشیمی این آمادگی وجود دارد تا کنسرسیومی از نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری در استان تشکیل گیرد.
وی برگزاری نشست توسعه و سرمایه‌گذاری را مقدمه‌ای برای دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور حضور در گیلان اعلام کرد و گفت: این ارتباطات به صورت وسیع‌تر پس از سفر کاروان تدبیر و امید ادامه می‌یابد.
شکری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با بیان اینکه فضای کار و تلاش خوبی پس از سوی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان بوجود آمده است گفت: حرکت‌های خوبی توسط نماینده عالی دولت در گیلان در سال 93 آغاز شده است که قطعاً با سفر رئیس‌جمهور این حرکت‌ها تقویت می‌شود.
وی کاهش آمار بیکاری در استان را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و گفت: گیلان فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله دریا، کشاورزی و گردشگری دارد و نمایندگان استان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به جدیت حمایت می‌کنند.
در این نشست همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و نهادهای عمومی غیردولتی و مدیران دستگاه‌های دولتی در زمینه راهکارهای سرمایه‌گذاری در گیلان مطالبی را بیان کردند.

کشف 120 اصله چوب جنگلی قاچاق
به گزارش عصر چهارشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ رحیم شعبانی گفت: در راستای افزایش حفظ و صیانت از منابع ملی در رشت و مبارزه با قاچاقچیان و جلوگیری از سودجویی متخلفان و متجاوزان به عرصه های طبیعی شهرستان، کنترل تردد خودروهای حامل چوب در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح ماموان انتظامی بخش خمام، موفق به توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق شدند. 
فرمانده انتظامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر، موفق به کشف 120 اصله چوب جنگلی قاچاق شدند.
سرهنگ شعبانی اضافه کرد: در این عملیات یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی رشت در اسفندماه سال گذشته نیز از کشف و ضبط انواع چوب های قاچاق از نوع توسکا، ازگیل، صنوبر و گردو در بخش خشکبیجار این شهرستان خبر داده بود.
استان گیلان 564 هزار هکتار جنگل و 222 هزار هکتار مرتع دارد.

به گزارش تابناک گیلان،به نقل از استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در نشست هماهنگی حضور گیلانی‌های مقیم خارج از کشور در سفر کاروان تدبیر و امید، آمادگی این استان را برای حضور و دعوت از سرمایه گذاران گیلانی مقیم خارج اعلام و اظهار داشت: تمامی امکانات استان برای حضور هموطنانمان و استفاده از پتانسیل های آنان فراهم  است.
وی با بیان اینکه با فضای جدید حاکم بر کشور به همت دولت تدبیر و امید ظرفیت های مساعدی در استان برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است، افزود: جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه گیلانیان مقیم از کشورهای آسیای میانه وهمسایه ،خلیج فارس و اروپا برای حضور در نشست فرصتهای اقتصادی گیلان در سفر کاروان تدبیر و امید اعلام امادگی کرده اند که جمعی از آنان در این همایش حضور می‌یابند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمدیهای همه کسانی است که در خارج از کشور دل در گرو ایران و گیلان دارند.
دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند فعالیت ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور، تصریح کرد: توسعه در هیچ جای دنیا بدون همکاری و مشارکت با خارج از مرزها و نیروهای پرتوان مقیم خارج از کشور اتفاق نیفتاده است، و خط مقدم این توسعه، حضور ایرانیان مقیم خارج در داخل است.
قوام شهیدی با اشاره به طرحی که  در حال حاضر در دبیرخانه شورا در دست بررسی قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس این طرح  می توان صاحبان علم و ثروت در خارج از کشور را از طریق ایجاد شبکه‌ای منسجم که خود عهده‌دار تشکیل آن خواهند بود، به یکدیگر مرتبط و از توانمندیهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در سفرهای کاروان تدبیر و امید، ایرانیان خارج از کشور برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی در استانها دعوت می‌شوند که این برنامه در گیلان نیز انجام می پذیرد.
برگزاری نشست صمیمی با معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران استانی، حضور در برنامه توسعه و سرمایه‌گذاران استان گیلان با حضور رئیس جمهور و بازدید از منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه‌هایی است که برای گیلانی‌های مقیم خارج از کشور در سفر به این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار وب سایت طرفداری، محمدحسین نژادفلاح قائم‌ مقام باشگاه پرسپولیس در مورد حضور برانکو در ایران گفت:" در ابتدا برای حضور برانکو در ایران به اول خوش آمد می گویم و در مورد معطلی وی در فرودگاه باید بگویم مدارک خروج برانکو ارسال نشده بود و منتظر ماندیم تا ویزای برانکو و ویزای دستیارانش صادر شود."
نژادفلاح در خصوص رقم قرارداد برانکو گفت:"من نباید جواب این سوال را بدهم چون جزو اسرار است اما به وقتش با کسب اجازه از برانکو اعلام می کنم، همچنین رقم قرارداد برانکو کمتر از برخی مربیان داخلی است وی اینکه می گویند رقم قرارداد وی 4 میلیارد از به هیچ عنوان درست نیست."
وی در مورد دستیاران برانکو گفت:" 3 دستیار خارجی و 2 دستیار ایرانی در قرارداد ما بوده است که در این صورت برانکو 5 دستیار خواهد داشت، طبق قوانین فقط 4 دستیار حق حضور روی نیمکت را دارند که به همین خاطر مربی بدنساز از روی سکو ها بازی ها را دنبال می کند و زیاد مهم نیست مربی بدنساز روی نیمکت حضور داشته باشد."
قائم مقام پرسپولیس در مورد هواداران پرسپولیس گفت: از برانکو خواهش کردیم تا به عنوان یار دوازدهم ما در ورزشگاه حضور داشته باشد چون بازی خیلی مهمی با النصر داریم و اگر ببریم صعودمان قطعی از گروه قطعی خواهد بود."
وی ادامه داد:" به همین دلیل از هواداران خواهش می کنم که امروزدر استادیم از برانکو استقبال کنند و از پرسپولیس حمایت کنند چون بازی امروز حکم بازی ملی را دارد."
نژادفلاح اعلام کرد:" اگر بازی امروز را پیروز شویم به بازیکنان پاداش ویژه ای می دهیم که با پاداش سایر بازی های خیلی تفاوت دارد."
وی در مورد کریم باقری اظهار داشت:" برای حضور کریم باقری در پرسپولیس هنوز توافقی صورت نگرفته است."

به گزارش تابناک گیلان،با امضای تفاهم سیاسی ایران و ۵+۱، شایعاتی در خصوص کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت اجناس و کالاهای مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این در حالی است که در نخستین شنبه کاری سال، پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد و طلا و سکه خلاف جریان شایعات، افزایش قیمت را تجربه کردند. با این حال انتشار این شایعات سبب شد بخشی از کارشناسان نسبت به هیجانی شدن وضعیت بازار هشدار دهند. سوال اینجاست که چه باید کرد؟ کارشناسان در پاسخ به «اعتماد» اذعان می‌کردند که بیش از رفتار مردم، سیاستگذاری‌های دولت حائز اهمیت است و به هیچ وجه در شرایط فعلی نمی‌توان پیشنهاد خاصی به مردم داد.
این روزنامه از قول اقتصاددانان نسبت به بالا بودن سود بانکی، وجود ایرادات سازمانی، هدررفت منابع انسانی و مالی هشدار داد و نوشت: بنیه اقتصاد ما صرف فعالیت‌های غیرمولد شده است. مثلا در شرایطی که نظام پولی شرایطی فراهم آورده که سپرده‌گذاری بانکی عایدی بیشتر و دردسر کمتری از فعالیت در بخش‌های مولد اقتصاد دارد، اینکه افراد در بخش‌های غیرمولد و دلالی فعالیت می‌کنند، ایرادی ساختاری است و نه مشکل مردم که با توصیه به آنها مسئله فیصله یابد. 
در شرایطی که توافق نهایی بین ایران و کشورهای ۵+۱ امضا شود، کار دولت به مراتب از گذشته سخت‌تر خواهد شد چرا که برای عدم اصلاح نهادها و ساختار هیچ توجیهی پذیرفته نیست. به همین خاطر مادامی که دولت وضعیت فعلی را بهبود نبخشد نمی‌توان و نباید از مردم توقع داشت که چشم بر سود بیشتر ببندند.

به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز در رشت با اشاره به بازار داغ پرداخت عیدی‌های میلیونی به معاونان و اعضای شورا اظهار کرد: شایعاتی درباره پرداخت پاداش‌های یک میلیارد ریالی به برخی از پرسنل و معاونان شهرداری رشت مطرح شده که در این زمینه بی‌اطلاع هستم.
وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن نوروز رئیس شورای اسلامی شهر رشت یک حواله خرید کت و شلوار به مبلغ 3 میلیون تومان و یک عدد کارت هدیه به مبلغ 2 میلیون تومان به اعضای شورای شهر رشت به عنوان عیدی پرداخت کرد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با اشاره به وضعیت شهردار منتخب شورا، تصریح کرد: اعضای شورا اقدام‌های مربوط به انتخاب و معرفی شهردار را انجام داده‌اند و اکنون این موضوع در وزارت کشور در حال رسیدگی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر رشت جزو کلان‌شهرهای کشور است بنابراین شهردار رشت باید با حکم وزیر کشور فعالیت خود را آغاز کند.
واثق‌کارگرنیا درباره انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای شهر رشت، تصریح کرد: شورای چهارم از شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرد و انتخابات هیئت ‌رئیسه در شهریور ماه هر سال انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی در سطح شهر رشت وجود دارد، افزود: تا زمان انتخابات هیئت رئیسه جدید زمان زیادی باقی مانده و نباید خود را درگیر چنین موضوعاتی کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ازدحام جمعیت در روزهای ملاقات مردمی اعضای شورا، متذکر شد: بیشترین مطالبات مردم در روزهای ملاقات با اعضای شورا بحث کمک‌های مالی و موضوع تخلفات ساختمانی و پرونده‌های مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری است.
وی با اشاره به اینکه هر ساله از طرف شهرداری اعتباراتی برای کمک به مراجعه‌کنندگان مردمی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته این اعتبارات توسط اعضای شورا در اختیار مردم نیازمند قرار گرفت.
واثق‌کارگرنیا یادآور شد: امسال تا کنون اعتباراتی در زمینه کمک‌های مالی برای مراجعان مردمی به اعضای شورا اختصاص نیافته است و در صورت اختصاص در اختیار مردم نیازمند قرار می‌گیرد.
وی با تصریح بر اینکه انجام کمک‌های مالی وظیفه اعضای شورا نیست، متذکر شد: انجام کمک‌های مالی جزو وظایف اعضای شورا نیست اما با توجه به ازدیاد مراجعات در این زمینه اعتباراتی اختصاص می‌یابد.

به گزارش تابناک گیلان، با اعلام سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به گیلان نیروهای خدماتی شهرداری رشت دست به‌کار شدند و برای نشان دادن خیابانی تمیز و بدون چاله و چوله اقدام به رنگ‌آمیزی و آسفالت چاله و چوله‌های خیابان‌های مسیر عبور رئیس جمهور کردند.
آسفالت خیابان‌ها و چاله و چوله‌های مسیر عبور رئیس دولت در حالی انجام می‌شود که در نوروز امسال وجود چاله‌ها موجب نارضایتی مسافران و گردشگران نوروزی شده بود.
برخی نقاط شهر رشت چاله‌های عمیق دارند که اگر خودرویی در آنها بیفتد راننده متحمل خسارت زیادی می‌شود و سال‌هاست که این چاله‌ها همدم مردم شهر شده‌اند تا اینکه خبر رسید هیئت دولت قصد سفر به گیلان را دارد و چاله‌ها در حال ترمیم هستند تا ظاهر شهر حفظ شود.
یک شهروند با اشاره به اقدام شهرداری این شهر در پر کردن چاله‌ها و آسفالت خیابان‌ها اظهار کرد: کاش در شهر ما همیشه یک مسئول بلند پایه مانند رئیس جمهور بیاید تا شاهد شهری تمیز و بدون چاله باشیم.
وی که از چاله‌های خیابان‌های اصلی رشت به ستوه آمده بود، افزود: روز گذشته خودروی بنده در چاله‌ای فرو ریخت و خسارت زیادی دیدم که نمی‌دانم این خسارت‌ها را باید از چه کسی بگیرم.
چاله‌های شهر رشت بی‌شمارند
شهروند دیگری نیز گفت: چاله و چوله‌های خیابان‌های شهر رشت بسیار زیادند و در عید امسال نیز مهمانان ما در یکی از همین چاله‌ها گیر افتادند و ما کلی خجالت کشیدیم.
وی اظهار کرد: اگر بدانیم شهرداری رشت هر بار با آمدن رئیس جمهور خیابان‌ها را آسفالت می‌کند دعا می‌کنیم در تمام طول سال رئیس جمهور چند بار به گیلان سفر کند تا مسئولان این استان بیشتر به فکر باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار