مسئول نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد سمنان تأکید کرد
به گزارش تابناک سمنان،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بر لزوم اجرای دقیق و عملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 02 April 2016

ظهر امروز در نخستین روز کاری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، بر لزوم اقدام برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه دانشگاه تأکید شد.

کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان هر ساله بر اساس یک سنت پسندیده، نخستین روز کاری خود را با حضور بر سر مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه، گلاب‌شویی و عطرافشانی و نثار فاتحه بر روان شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز می‌کنند.

این آیین فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پاسداشت شهدای گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس است.

مسئول دفتر نمایندگی نماینده رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این آیین و در جمع حاضران در مسجد فاطمه زهرا (س) این واحد دانشگاهی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: بیانات معظم له در آغاز هر سال همواره به عنوان چراغی روشنگر و نشان‌دهنده برای پیشبرد اهداف نظام و کشور باید سرلوحه تمام امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کهساری افزود: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی در لایه‌های مختلف اجتماعی، وظیفه تک‌تک مردم مشخص و معلوم است؛ این وظیفه هر یک از ماست که برای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: در این میان، دانشگاه و دانشگاهیان به عنوان قشر تحصیل‌کرده و فرهیخته جامعه باید سرمشق سایر اقشار جامعه در این مسیر و در این راه پیش‌قدم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از نکات اخلاقی بهار اشاره کرد و گفت: طبیعت سرشار از درس‌های آشکار و نهان برای انسان است که باید از آن درس گرفت.

این مسئول افزود: نوروز بهترین نشانه در تغییر و تحول در جهان هستی است و تحویل سال و نو شدن طبیعت با خود نشانه‌های بسیاری برای اهل ایمان و خردمندان به همراه دارد که با تدبر در آن می‌توان به تحول در انسان رسید.

کهساری افزود: طبیعت به عنوان یکی از نشانه‌های خدا، سرشار از درس و عبرت است؛ دلی که بیدار باشد، در هر پدیده‌ای عبرتی می‌بیند و از هر نشانه‌ای، درسی می‌آموزد و بیداردلان، از بهار، درس تحول و نو شدن می‌آموزند.

این مسئول گفت: در حوادث زندگی، انسان باید نگاهی آگاهانه داشته باشد و با تدبر و تفکر در جهان خلقت راه زندگی و شیوه رستگاری را جستجو کند.

در ادامه این مراسم، حاضران با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه بر روان شهدای ایران اسلامی و دیده‌بوسی و عیدانه سال کاری خود را آغاز کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار