دیر کل گردشگری و میراث فرهنگی یزد گفت: از 500 میلیون تا حداکثر یک میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اقامتگاه بوم گردی پرداخت خواهد شد .
کد خبر: ۲۰۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 28 March 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی شرافت افزود: این تسهیلات به شرط آنکه متقاضی بیکار باشد و صرفا برای مرمت و تجهیز اقامتگاه مورد استفاده قرار بگیرد پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: ضمن آنکه باید واحد بوم گردی مورد نظر با پرداخت این مبالغ بصورت کامل به بهره برداری برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اقامتگاه بوم گردی را فضایی سنتی با حداکثر 8 اتاق تعریف و اضافه کرد: در صورت وجود متقاضی برای تاسیس ، اقدامات اداری بدون تشریفات تغییر کاربری و ظرف مدت یک هفته انجام خواهد شد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد پیرامون وضعیت استان در حوزه گردشگری هم اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم گردشگری یزد بافت تاریخی شهر است که برای جذب گردشگر به این بافت زیب، ارزشمند و منحصر به فرد در سال گذشته اقدامات شایسته ای از جمله مرمت، بازسازی، زیباسازی و یکسان سازی معابر از سوی این اداره کل و ارگانهای ذیربط صورت پذیرفته است.
شرافت با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری در تمامی نقاط استان فراهم شده است ، خاطرنشان کرد: بازارچه های نوروزی، جشنواره های محلی، اقامتگاه های بوم گردی، استقبال و میهمان نوازی مردم از جمله مواردی است که گردشگرانی را که به استان یزد سفر می کنند راضی و خشنود می سازد و موجب شده که در سال خوش آمد به یزد حضور آنان به این شهر تاریخی با رشد چشمگیری روبرو باشد.
وی استقبال امسال مسافران نوروزی از استان یزد را عالی توصیف کرد و گفت: تا پایان روز ششم با اسکان 575 هزار و 123 مسافر نوروزی ، میزان رشد اسکان مسافران به استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تا 63 درصد رشد نشان می دهد .
مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: خوشبختانه سال خوبی تاکنون داشته ایم و با توجه به اجرای برنامه های جنبی استقبال هر روز رو به افزایش است.
استان یزد دارای 6 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که یکهزار و 600 مورد آن ثبت ملی شده است.
از شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود که بافت تاریخی آن با مساحت عرصه 743 و مساحت حریم 5000 هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در شرف ثبت جهانی قرار دارد.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد .
90 مجموعه بوم گردی برای راه اندازی در این استان پیش بینی شده که بیش از 30 مورد آن تا پایان سال گذشته به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار