شيريني جشنواره‌هاي بين‌المللي فجر به كام البرزي‌ها تلخ شد
رئیس حوزه هنری استان البرز در پاسخ به پرسشي پیرامون احداث پردیس سینمایی در استان گفت: موضوع تخریب سینما هجرت امری جدی و به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی مطرح بوده است.
کد خبر: ۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰ 31 January 2015

به گزارش تابناك – البرز: برنامه‌های سی و سومین جشنواره‌‌هاي فرهنگي و هنري بین‌المللی فجر در البرز با حضور مسئولان فرهنگی اين استان در جمع اصحاب رسانه رونمايي شد.
اما در اين مراسم، موضوع اصلي كه اعلام اين برنامه‌ها بود در حاشيه قرار گرفت و خبري كام شيرين اصحاب فرهنگ و هنر استان را تلخ كرد.
خبر مربوط به قطعي شدن تخريب سينما هجرت، قديمي‌ترين سينماي كرج است كه از سوي يكي از مسئولان ارشد فرهنگي و هنري البرز به صراحت تاييد شد.
در اين مراسم سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا عسگری مورودی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حسین سعیدی سیرایی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، ابراهیم شریفی معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحمیدقره داغی رئیس حوزه هنری استان البرز حضور داشتند.
حسینی کاشانی در ابتداي سخنان خود از همگرایی دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری برنامه‌های جشنواره فجر در استان سخنان به میان آورد و گفت: علی رغم مشکلات عدیده مالی، امسال نیز به همت مسئولان فرهنگی، عزمی استانی جزم شد تا بار دیگر شاهد برپایی جشنواره های فجر در استان البرز باشیم.
وی در حوزه سینما از اکران 10 فیلم برتر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خبر داد و گفت: از 17 بهمن ماه سینما هجرت کرج میزبان اکران فیلم های برتر جشنواره فجر خواهد بود.
کاشانی با بیان اینکه در کشور تنها دو استان البرز و خراسان رضوی در کنار پایتخت توانستند میزبان اکران فیلم های سی و سومین جشنواره بین المللی فجر باشند، افزود: 10 فیلم در طول جشنواره به اکران عمومی می‌رود و سعی میشود تا فیلم های برتر در جدول اکران  قرار گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در تشریح برنامه‌های بخش موسیقی جشنواره فجر نیز گفت: از 25 بهمن لغایت 1 اسفند ماه، شاهد اجرای گروه های موسیقی سنتی در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج خواهیم بود.
وی با بیان اینکه جدول اجرای کنسرت ها جشنواره اعلام می شود، از اجرای کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری در کرج خبر داد و گفت: رسانه‌های استان با امتیاز ویژه‌ای که معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظرخواهد گرفت، میتوانند شاهد اجرای این کنسرت باشند.
کاشانی در بخش تئاتر نیز از اجرای گروه‌های نمایشی خبر داد و افزود: اگر چه  هیچ استانی امسال میزبان جشنواره تئاتر نبوده است، با این وجود 3 گروه نمایشی تحت عنوان «مسافران فجر» اجرای نمایش خواهند داشت.
وی سیارود، پاییز گفته بود، من یک قهوه میخواهم و.. را از جمله آثاری برشمرد که ایام جشنواره در پلاتوهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تئاتر شهر به اجرای عمومی می‌رود.
کاشانی بیان کرد: در کنار این برنامه ها، بخشی از دستاوردهای تجسمی هنرمندان نیز به نمایش درخواهد آمد.
عبدالحمیدقره داغی رئیس حوزه هنری استان البرز نیز در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به پرسش پیرامون احداث پردیس سینمایی در استان گفت: موضوع تخریب سینما هجرت امری جدی است و طی سال‌ها اخیر بعنوان یکی از دغدغه های فرهنگی مطرح بوده است.
وی تصریح کرد: سینما هجرت باید به پردیس سینمایی تبدیل شود و طی آخرین جلسه‌ای که پیرامون این موضوع صورت گرفته، با توافق شورای شهر و شهرداری به ازای تخریب سینما هجرت، پردیس سینمایی در استان احداث خواهد شد.
قره داغی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود که این پردیس سینمایی در مرکزیت شهر احداث گردد.
رئیس حوزه هنری استان البرز در دومین نوید فرهنگی خود به اهالی رسانه، خبر از احداث تئاتر شهری جدید در استان خبر داد و گفت: یکی دیگر از مظالبات رسانه های استان و اهالی عرصه نمایش، وجود پلاتوهای محدود در تئاتر شهر بوده است، در این راستا با توافقات بعمل آمده و اختصاص زمینی از سوی حوزه هنری،کمتر از یک سال آینده در فضایی مناسب، شاهد احداث تئاتر شهر خواهیم بود.
وی افزود: سالن جدید تئاتر شهر کرج در محدوده باغستان احداث می شود و گالری های هنری نیز در اطراف آن دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار