استاندار فارس اعتقاد دارد که طرح مباحث تکراری پیرامون مسائل جوانان برطرف‌کننده مشکلات این قشر از جامعه نیست و باید این مباحث در حوزه عمل به متوقف شدن روند صعودی نمودار آُسیب‌های اجتماعی مربوط به جوانان منجر شود.
کد خبر: ۱۹۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 13 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:«سیدمحمدعلی افشانی» در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس، تصریح کرد: نخستین موضوعی که مدیران باید بدانند این است این جلسات جای بحث‌های تئوریک نیست، این بحث‌ها باید قبلاً انجام شده و خروجی آن در چنین جلساتی مطرح و منتهی به تصمیم و مصوبه شود.

وی با بیان این‌که اساساً کسانی می‌توانند در حوزه عمل موفق باشند که در حوزه نظری خمیر مایه و اندوخته‌ای داشته باشند، به ارائه آمارهای منتج از یک نظرسنجی توسط معاون امور جوانان استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: باید یک پیمایش مناسب و علمی در سطح استان پیرامون مشکلات جوانان انجام شود.

افشانی با تأکید بر ضرورت همکاری بهزیستی، دانشگاه و ورزش و جوانان در اجرای یک پیمایش میدانی خوب در فارس، گفت: باید نتایج چنین پیمایشی را بدون ملاحظه و ترسی اعلام کنیم، چون این نظرسنجی‌ها نیازهای جوانان را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به تأثیرات انقلاب صنعتی بر حوزه‌های مختلف اجتماعی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من بخشی از افزایش طلاق طبیعی و ناشی از تحمیل شدن انقلاب صنعتی است، از طرفی ارتباطات جهانی، وجود شبکه‌های مختلف مانند ماهواره و اینترنت نوعی تبادل فرهنگی به‌همراه دارد و ابزار صنعتی به‌همراه خود، فرهنگی به اسم فرهنگ صنعتی می‌آورند.

افشانی تصریح کرد: در آمارگیری‌ها یکی از بهترین دستگاه‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند دادگستری است چون در آنجا پرونده‌ها تشکیل می‌شود و افراد حرف خود را می‌زنند و چون در درگیری بین دو طرف هر کس به‌دنبال این است که اثبات کند حق با او است همه حقایق را بیان می‌کند در صورتی که در جاهای دیگر ممکن است این اتفاق نیفتد.

استاندار فارس یکی از مسائل مهم جوانان را اشتغال دانست و گفت: به‌نظر من موضوعی که اهمیت آن بیشتر از دیگر مسائل است، تلاش برای قرار گرفتن در کنار جوانان است، مدیران در همه سطوح باید بدانند که حرف جوان باید شنیده شود، باید بدانیم خشمی که در جوانان ایجاد می‌شود، در جایی خود را نشان می‌دهد که ما متوجه نیستیم.

وی گفت: این‌که گمان کنیم جوانان باید هرطور که ما می‌خواهیم عمل کنند اما ما حرف آن‌ها را نشنویم، تصوری باطل و یکی از عوامل ایجاد پدیده‌های شوم اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق است. نباید همیشه فکر کنیم این ما هستیم که باید جوانان را هدایت کنیم، بلکه جاهایی هم هست که برای رسیدن به نقطه مطلوب ما باید از آن‌ها خط بگیریم.

استاندار فارس با تأکید بر این‌که مسائل اجتماعی نباید سیاسی تلقی شود، افزود: ما اگر مسائل اجتماعی را سیاسی نکنیم خیلی زودتر به پاسخ می‌رسیم.

وی با بیان این‌که شهید چمران در بیروت فقط اسلحه دست نگرفت بلکه مدرسه هم بنا کرد تا نسل امروز را تربیت و اسرائیل را زمین‌گیر کند، گفت: آنروز شهید چمران در جنوب بیروت با کمک امام موسی صدر مدرسه بنا و نسلی را که می‌خواستند تربیت کردند.

افشانی با تصریح این‌که باید حرمت جوانان را حفظ کنیم و حرف آن‌ها را بشنویم تا از جمع شدن خشم فروخورده در آن‌ها جلوگیری شود، بر فراهم کردن زمینه شادی جوانان تأکید و خاطرنشان کرد: باید بدانیم جوانان به شادی و نشاط نیاز دارند و اگر این شادی و نشاط همراه آن‌ها باشد ناهنجاری ایجاد نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر ما به مردم اعتماد داشته باشیم و اگر کار را به آن‌ها واگذار کنیم حتماً موفق هستیم در غیر این صورت امکان موفقیت به هیچ وجه وجود ندارد.

افشانی هم‌چنین گفت: وقتی فردی در یک حزب قرار گیرد و از ابتدا تربیت شود، وقتی او را به‌عنوان داوطلب حزب برای انتخابات معرفی می‌کنند، به آن حزب پاسخگو می‌گویند. در کشور ما همه روسای جمهور گفتند که ما عضو هیچ دسته و حزبی نیستیم و این حرف درستی نیست.

استاندار فارس تصریح کرد: نباید از سازمان‌های مردم نهاد ترسید، اگر ما را نقد کردند نباید بهراسیم. اگر چنین شد، مردم خودشان سرنوشت خود را در دست می‌گیرند و ما اگر هنر داشته باشیم هماهنگ‌کننده، برنامه‌ریز و تدوین‌کننده سیاست‌های کلی خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار