مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با همکاری دستگاهِ‌ها و سازمان‌های مختلف در استان، دو هزار و 775 برنامه هفته زن در مازندران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 12 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز شهید و شهادت آغاز هفته زن را پس از تعطیلات 14 فرودین 95 دانست و گفت: برنامه های مختلف کیفی بانوان باید به صورت مستمر در استان اجرا شود.

وی با اشاره به برگزاری 4 هزار و 250 برنامه در هفته زن در سطح استان، افزود:انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی، فعالیت های آموزشی، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری دیدارها، انجام اقدامات خدماتی، رفاهی و تفریحی برپایی نمایشگاه تخصصی در روزهای 25 و 26 فروردین 95 و مسابقات در استان و... از جمله برنامه های هفته زن سال 95 است.

مدیر کل امور بانوان مازندران با اشاره به برگزاری 2 هزار و 755 برنامه با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها در استان، تصریح کرد: اداره کل بانوان استانداری مازندران در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به دیگر استان‌ها پیشرو است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش خانواده در بیش از 600 کارگاه آموزشی، افزود: در سال 95این اداره کل موفق شد یک دوره آموزشی برای 5 هزار زن سرپرست خانوار برگزار کند.

جمشیدی با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب های اعتیاد در مازندران، اظهار کرد: دراین سند راهبردهای هر دستگاهی برای جلوگیری از اعتیاد زنانتدوین شد.

وی ادامه داد: اعتیاد یک آسیب است که متوجه استان بوده و متناسب در زمان خاصی نیست و این اداره کل به عنوان عضو شورای هماهنگی برای مبارزه با مواد مخدرفعالیت‌های خوبی داشته و بیشترین توجه را در حوزه پیشگیری متمرکز کرده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران گفت: تربیت نیروی متخصص، تشکیل بانک اطلاعاتی، از جمله فعالیت های انجام شده در سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب های اعتیاد است.

وی با اشاره به وجود آموزش های رایگان برای خانواده های علاقه مند به آموزش، ادامه داد: تفاهم‌نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی مازندران منعقد شد که طی آن دانشگاه متعهد بهانجام فعالیت هایی در حوزه پیشگیری، مقابله، برقراری ایستگاه های سلامت، آموزش‌های فعالیت‌های خود مراقبتی برای خانواده هایی رها شده از دام اعتیاد شد.

جمشیدی گفت: مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبار برایاشتغال زنان سرپرست خانوار از صندوق مهر امید در سال 94 اختصاص یافت که در سال 95 پیش بینی شده است 30 میلیارد ریال دیگر به این خانوارها اختصاص یابد.

وی افزود: وضعیت طلاق در کشور قابل تامل است و باید همه دستگاه‌ها موضوعات فرهنگی و خانواده را با جدیت دنبال کنند و از توان اداره کل امور زنانو خانواده به تنهایی برای رسیدگی به همه امورات بانوان خارج است.

مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به اینکه آموزش اصول فرهنگی و اجتماعی در مدارس انجام نمی‌شود، عنوان کرد: یکی از علل طلاق اعتیاد است که لازم است اقدامات پیشگیرانه در این موضوع بیشتر پرداخته شود و با اطلاع رسانی، آگاه سازی سیاست‌های زیرساختی و تعامل دستگاه‌ها و با هم افزایی امکانات در این حوزه با برنامه وارد شویم.

وی ادامه داد: همه مسئولان و مدیران باید موضوع فرهنگ را در سرفصل همه فعالیت های خود قرار داده که در غیر اینصورت آسیب‌های جدی در جامعه ایجاد خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به اینکه آسیبطلاق های عاطفی بیشتر از طلاق های حقیقی است، گفت: انتخاب اشتباه، تنش، عدم مقابله با نفس در خانواده‌ها از عوامل طلاق بوده و متاسفانه در آموزش‌های رسمی خود در کنار هم بودن را به فرزندانمان نیاموختیم.

جمشیدی عنوان کرد: بازه سنی اعتیاد در استان بین 20 تا 35 سال و در مقطع تحصیلی دیپلم هستند و درصد عمده‌ای از اعتیاد در سنین بانوان بالای 50 سال است که عمدتا از قشر مهاجرین هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار