شهرداری شاهدیه اقدامات بسیاری را برای میزبانی از مسافران نوروزی تدارک دیده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری تورهای نوروزی برای بازدید از اماکن تاریخی این شهر اشاره کرد.
کد خبر: ۱۹۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸ 11 March 2016
به گزارش تابناک یزد، شهرداری شاهدیه اقدامات بسیاری را برای میزبانی از مسافران نوروزی تدارک دیده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری تورهای نوروزی برای بازدید از اماکن تاریخی این شهر اشاره کرد.
شهرداری شاهدیه همچنین توسعه فضای سبز، بهره‌برداری از 3 پارک جدید، نظافت ویژه شهر و گستراندن سفره هفت سین در پارک طبیعت در ورودی این شهر را در دستور کار قرار داده است.
شاهدیه در مسیر ورودی شهر یزد از شمال است و دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله باغ‌های زیبا و زنده، جاذبه‌‌های تاریخی مانند قلعه‌ها، کاروانسراها و کارگاه‌های زنده صنعت نساجی برای آشنایی گردشگران و مسافران نوروزی با منسوجات سنتی یزد است.
این شهر دارای 3 محله به نام‌های ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد است که هر یک از چند محله تشکیل شده است.

بهره‌برداری از 3 پارک شاهدیه تا پایان سال
شهردار شاهدیه با اشاره به آمادگی کامل این شهر برای استقبال از مسافران نوروزی، اعلام کرد: پارک‌های قلعه‌گردفرامرز، لاله به وسعت یک هکتار و گلگشت این شهر تا ایام نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.
«محمدجواد ابوالحسینی» با اشاره به گسترش قابل توجه سطح فضای سبز شهر شاهدیه تا پایان سال جاری، افزود: پارک طبیعت یکی از پارک‌های مورد توجه شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی است. وی ادامه داد: ستاد استقبال از مسافران نوروزی در محور شمال استان در این پارک مستقر خواهد شد و راهنمایی مسافران برای بازدید از جاذبه‌های تمام نقاط استان را به عهده خواهد داشت.
ابوالحسینی گفت: این ستاد همچنین اطلاعات مورد نیاز گردشگران برای اسکان در نقاط مختلف و معرفی بازارها و مراکز خرید را بر عهده دارند.
به گفته شهردار شاهدیه، اگر مسافران نوروزی در این ستاد برای بازدید از شهر شاهدیه اعلام آمادگی کنند، می‌توانند در قالب تورهای یک روزه از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کنند.
وی درباره نحوه برگزاری تورهای یک روزه گردشگری در شاهدیه نیز گفت: علاقه‌مندان در این تور، از آتشکده نصرآباد، بافت قدیمی و باغ‌های شاهدیه بازدید خواهند کرد. وی افزود: باغ‌های سرسبز شاهدیه از جمله جاذبه‌های طبیعی است که قطعا برای بسیاری از گردشگران و مسافران جذاب خواهد بود. بنابراین فرصت بازدید از این باغ‌ها در قالب تور یک روزه که از سوی شهرداری برگزار می‌شود، دیده شده است.
ابوالحسینی به جاذبه‌های تاریخی شاهدیه از جمله بافت تاریخی، بناهای تاریخی، قلعه‌ها، کاروانسراها، خانه‌های سنتی، مساجد قدیمی و آب‌انبارها اشاره کرد و بازدید از آنها را نیز برای بسیاری از مسافران نوروزی جذاب دانست.
وی همچنین به ظرفیت‌های این شهر برای تولید صنایع‌دستی نساجی اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های زنده تولید منسوجات سنتی، ظرفیت بسیار مستعدی برای جذب گردشگران و فروش صنایع‌دستی سنتی است که به‌ویژه در منطقه گردفرامرز در حال فعالیت هستند.

ساماندهی مراکز اقامتی وپذیرایی
شهردار شاهدیه درباره فراهم کردن مقدمات استقبال از مسافران نوروزی برای اقامت و پذیرایی در این شهر نیز گفت: شهرداری شاهدیه به ساماندهی مراکز اقامتی شهر به ویژه خانه‌های مسافر اقدام کرده است.
وی با بیان این‌که سابقه فعالیت خانه‌های مسافر در شهر شاهدیه به مدت‌ها پیش بازمی‌گردد، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان با همکاری شهرداری به شناسایی و ثبت نام خانه‌های مسافر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اقدام کرده است.
ابوالحسینی با بیان این‌که شاهدیه نزدیک‌ترین شهر به مرکز استان است و بهترین فرصت را برای جبران خدمات مورد نیاز به مسافران شهر یزد دارد، اظهار کرد: فرصت‌های اقامتی مناسبی در این شهر فراهم شده است.
شهردار شاهدیه از استقرار یکی از ستادهای اصلی اسکان فرهنگیان در مدرسه شهید اسلامپور در بلوار فقیه خراسانی شاهدیه خبر داد و افزود: بیش از نیمی از مسافران برای اقامت در مدارس در این ستاد ساماندهی خواهند شد. وی ادامه داد: مسافران نوروزی با حضور در این ستاد، امکان اقامت در همه مدارس انتخاب شده برای اسکان مسافران نوروزی را پیدا می‌کنند.
ابوالحسنی همچنین به اقدامات شهرداری به‌منظور زیباسازی شهر برای استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: شهرداری نظافت ویژه معابر را در دستور کار قرار داده است ودر این طرح همه معابر شهر به صورت روزانه نظافت می‌شوند.
وی بیان کرد: کاشت گل‌های فصلی در پارک‌ها و فضای سبز شهر، خط کشی و رنگ آمیزی سنگ جدول و معابر برای ایمنی و زیبایی و تکمیل درختکاری فضای سبز با غرس 4 هزار اصله درخت در آستانه نوروز انجام شده و خواهد شد.
شهردار شاهدیه از گسترده شدن سفره هفت سین نوروزی در پارک طبیعت در ورودی این شهر خبر داد و افزود: 2 آبنمای هارمونیک نیز در پارک لاله و میدان شهدای شاهدیه در حال ساخت است که آبنمای پارک لاله تا نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار