مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد: تاکنون 78 سند تک برگ برای املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صادر شده است و تا سال آینده همه املاک این اداره کل، سند دار خواهند شد.
کد خبر: ۱۹۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 08 March 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد: تاکنون 78 سند تک برگ برای املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صادر شده است و تا سال آینده همه املاک این اداره کل، سند دار خواهند شد.
به گزارش همشهری، «محمدمهدی شرافت» اظهار کرد: سنددار کردن املاک اداره کل میراث فرهنگی استان که بخش عمده‌ای از آن را بناهای تاریخی شامل می‌شود، بر اساس مصوبات قانونی در دستور کار استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه سنددار کردن این املاک با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان با سرعت خوبی در حال انجام است و تعداد قابل توجهی از اسناد تک برگ املاک، در شرف صدور است.
شرافت افزود: املاک این اداره کل در استان شناسایی شده است و رویه سند دار کردن این املاک استان را به یکی از استان‌های پیشتاز در کشور تبدیل کرده است به طوری که ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور با اهدای لوح تقدیر، از همکاری مدیر کل ثبت اسناد استان برای صدور این اسناد مالکیت، تقدیر کرد.
وی اضافه کرد: یکی از شرایط سند دار کردن این املاک، تعیین حدود و بررسی اختلافات با پلاک‌های مجاور برای نظارت هر چه بهتر بر املاک است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در این طرح تمام آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور که به مالکیت دولت درآمده است، مشمول صدور سند تک برگ خواهند شد. وی اظهار کرد: به این ترتیب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قادر خواهد بود در هر لحظه آمار املاک این سازمان و جزئیات آن را استخراج کند.
شرافت، صدور سند مالکیت را برای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر این املاک ضروری دانست و افزود: بررسی پلاک‌های بافت تاریخی برای صدور سند مالکیت به مراتب دشوارتر از صدور سند مالکیت برای پلاک‌های بافت جدید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار