معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از برگزاری جلسه هماهنگی و بررسی راهكارهای كنترل و نظارت بر امور ترافیكی خبر داد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، برای رفع مشکلات این حوزه تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 08 March 2016
به گزارش تابناک یزد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از برگزاری جلسه هماهنگی و بررسی راهكارهای كنترل و نظارت بر امور ترافیكی خبر داد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، برای رفع مشکلات این حوزه تلاش می‌کنند.
به گزارش همشهری «محمدرضا شفیعی» هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بیشتر برای انجام اقدامات مشترك و جدید برای ترویج فرهنگ ترافیكی و ارتقای راهکارهای کنترل و نظارت بر ترافیک بیان کرد. وی پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ترافیكی شهر در این جلسه، افزود: راه‌اندازی پاركینگ خودروهای سنگین یکی از اقدامات کارآمد برای مدیریت ترافیک شهر و کاهش تصادفات است.
شفیعی اضافه کرد: ورودی‌های شهر به ویژه میدان آقابابایی در ورودی جنوبی شهر به شدت نیازمند ساماندهی است و خودروهای سنگینی که در این محدوده پارک می‌کنند، باید ساماندهی شوند.
معاون شهردار یزد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت بهتر ترافیک شهر یزد، به اقداماتی از جمله نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت، نرده‌گذاری معابر پرتردد و حادثه‌خیز، نصب جداكننده‌ها و اصلاح هندسی معابر اشاره کرد. وی همچنین از برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی ترافیک و فرهنگ‌سازی با مشارکت شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد. به گفته شفیعی، این جلسه نیز با هدف هم‌اندیشی برای آموزش ترافیک و فرهنگ ترافیک در سال 95، بررسی مشکلات و موانع موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای رده‌های سنی مختلف برگزار شد.
معاون شهردار از دیگر اقداماتی که برای ارتقای مدیریت ترافیک شهر انجام شده است به راه اندازی و توسعه سیستم ارسال پیامک برای اعلام جرایم راهنمایی و رانندگی به رانندگان متخلف اشاره کرد. وی افزود: بهره‌برداری از دو تابلوی پیام متغیر وی.ام.اس برای افزایش فرهنگ ترافیکی در خیابان آیت الله کاشانی و بلوار جانباز برای مدیریت بهتر ترافیک شهر، انجام شده است.
شفیعی ادامه داد: برقراری ارتباط رادیویی با صدای مرکز استان و اعلام وضعیت ترافیک به صورت چندین نوبت در روز و راه اندازی مسابقه پیامکی و سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز از دیگر اقداماتی است که برای ارتباط موثر شهروندان با مرکز کنترل ترافیک شهر انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مرکز مانیتورینگ و انجام عملیات عمرانی در این مرکز، اظهار کرد: برقراری ارتباط مرکز کنترل ترافیک با صدا و سیما از طریق فیبر نوری و تحویل تصویر 6 دوربین نظارتی به شبکه استانی تابان برای پخش در برنامه‌های تلویزیونی از دیگر اقدامات سال جاری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری یزد است. شفیعی افزود: لازم است که شهروندان، پلیس راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری یزد همگام با یکدیگر در مسیر رفع مشکلات ترافیکی و مدیریت هر چه بهتر ترافیک شهر، قدم بردارند تا هر روز شاهد بهبود ترافیک شهر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار