مدیر بهزیستی شهرستان شیراز اعتقاد دارد که در میان اقدامات انجام شده در حوزه اعتیاد جای فعالیت‌های فرهنگی خالی و اقدامات پیشگیرانه بیشتر جنبه مادی دارد تا معنوی.
کد خبر: ۱۹۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 06 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهدی آزرمی یکشنبه 16 اسفند در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز، فعالیت‌های بهزیستی در سطوح پیشگیری، درمان و فرهنگی را مناسب، عنوان و اضافه کرد: با وجود 7 مرکز سرپایی، 42 کمپ و 2 مرکز دی‌آی‌سی و سه سرپناه شبانه، همچنان اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ پیشگیری، نسبت به حجم معضلات اندک است.

مدیر بهزیستی شیراز با ابراز تاسف از اینکه فعالیت‌های پیشگیرانه در بحث اعتیاد در این شهرستان بیشتر رویکردی مادی دارد نه معنوی و فرهنگی و آموزشی، گفت: تحقیقات در حوزه پیشگیری باید علمی باشد نه باری به‌هر جهت. کارهای فرهنگی و آموزشی در شیراز محدود به مناسبت‌های خاص شده است، حال آنکه چنین اقداماتی باید جاری و پیوسته و بی‌توقف باشد.

مهدی یقطین، مدیر اجرایی شهرداری شیراز با اشاره به ورود جدی اتاق و شورای اصناف در رابطه با موضوع پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: تبلیغات در این خصوص باید کارشناسانه و به شکل نامحسوس باشد. اگر قرار است پیشگیری انجام شود باید رسانه ملی و سایر رسانه‌ها بیش از گذشته وارد عمل شوند.

وی همچنین بهره‌برداری از محل نگهداری معتادان پرخطر شیراز در آینده‌ای نزدیک را نوید داد و گفت: تاکنون 3 میلیارد تومان برای ساخت این محل هزینه شده است.

حیدری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر کنترل مبادی ورودی در ایام نوروز 95، عنوان کرد: باید تلاش کرد که باندهای مواد مخدر از فضای این ایام سوء استفاده نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار