عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است وزارت آموزش‌وپرورش در کنار مهم‌ترین دلیلی که برای حمایت جدی از مؤسسان مدارس غیردولتی مبنی‌بر کاهش بارمالی خود دارد باید نگران کیفیت آموزشی در این مدارس نیز باشد.
کد خبر: ۱۹۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 06 March 2016
محمود نگهبان سلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش قصد برون‌سپاری مدارس تحت پوشش این وزارتخانه را دارد، گفت: مجلس این اجازه را به دولت داده است تا در بخش‌هایی که صلاح می دانند برای افزایش کیفیت کار، واگذاری قسمت‌هایی را به بخش خصوصی داشته باشد البته رویکرد وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس دولتی و غیردولتی به این شکل نیست که دولتی‌ها به غیردولتی تغییر ماهیت دهند.

تأسیس تعداد بیشتر مدارس غیردولتی باری از دوش وزارت آموزش و پرورش بر‌می‌دارد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد در راستای کاهش بار مالی و اداری حمایت جدی از مدارس غیردولتی را داشته باشد تا افراد بیشتری به فکر تأسیس این نوع مدارس افتاده و باری از دوش وازرتخانه بردارند.

وی افزود: در این بین بخشی از حمایت های وزارت آموزش و پرورش در اختیار قرار دادن ساختمان و تأسیسات است و بخشی دیگر شامل نظارت‌هایی می شود که باید نسبت به کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی داشته باشد.
نگهبان سلامی

سرانه هر دانش‌آموز در مدرسه دولتی یک میلیون و 800 و در مدرسه غیردولتی 650 هزار تومان است

نگهبان سلامی در ادامه بیان داشت: هم اکنون دولت به طور سالیانه برای هر دانش‌آموز سرانه ای را در نظر گرفته است که این میزان برای هر نفر یک میلیون و 800 هزار تومان است در حالی که برای مدارس غیردولتی این مبلغ تنها 650 هزار تومان برآورد شده که قاعدتا افزایش تعداد مدارس غیردولتی به نفع دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش نباید نظارت خود از شیوه و کیفیت تدریس در مدارس غیردولتی را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: تربیت ارزیاب برای صلاحیت سنجی معلمان مدارس غیردولتی یکی از شیوه های وزارت آموزش و پرورش برای عدم کاهش کیفیت آموزشی در این مدارس است که باید نسبت به آن جدیت نشان داده و توجه کند در نهایت تمام تصمیم‌سازی‌ها باید به نفع دانش‌آموز و آینده او باشد.مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار