معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۲۲۰ فروشگاه غیرمجاز عرضه سم و کود استان در راستای طرح ساماندهی فروشندگان سموم و کود تقاضای اخذ پروانه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 05 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد صادقی با بیان اینکه ساماندهی فروشندگان سم و کود در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار دارد اظهار داشت: 220 فروشگاه از 280 واحد غیرمجاز فروش سم و کود این استان تقاضای اخذ پروانه کسب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در راستای ساماندهی فروشگاه‌های غیرمجاز سموم دفع آفات نباتی به همه فروشگاه‌های عرضه سموم شیمیایی ابلاغ شده است که در اولین فرصت نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند در غیر این صورت این فروشگاه‌ها پلمپ می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: امسال در زمینه تامین کود‌های شیمیایی NPK هیچ گونه کمبودی نداشتیم و اگر مشکلی ایجاد شده به دلیل ناتوانی عوامل توزیع بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه حفظ نباتات طرح ساماندهی و مونیتورینگ سموم در استان فارس اجرا شده است خاطرنشان کرد: این طرح به صورت ثبت سموم از مبدا تا مقصد برای رصد سموم مصرفی در این استان اجرا شده است.

صادقی با اشاره به ساماندهی کلینیک حفظ نباتات استان فارس گفت: همه دستگاه‌های سم‌پاش استان نیز معاینه فنی شدند و در صورت تایید کارشناس برای استفاده کشاورزان از خدمات آنها گواهی دریافت کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار