مجلس از شعار دست بردارد و کاری کند/هشدار در خصوص ورود اروپایی ها به بازار ایران/باغ های سرسبز شیراز را نابود کردند و ساختمان ساختند/انتقاد از بی توجهی به تخت جمشید/اگر کسی رأی آورده است کار خدا بوده/یارانه دردی از مردم دوا نمی کند/هشدار در خصوص بازاریابی اینترنتی
کد خبر: ۱۹۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 05 March 2016
به گزارش تابناک فارس:فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس تشکر از حضور مردم در انتخابات و لزوم همدلی و تلاش برای پیشرفت کشور پس از این حماسه بود.

و اما خطبه های مردمی:

مجلس از شعار دست بردارد و کاری کند
آیت الله ایمانی:امام جمعه شیراز گفت: انتظار است مجلس دهم موانع فراروی اقتصاد مقاومتی را برطرف کند و از حوزه شعار خارج شود و با درک مشکلات معیشتی مردم، با کار و عمل، سفره مردم را پررونق کند.
هشدار در خصوص ورود اروپایی ها به بازار ایران
امام جمعه شیراز افزود: کشورهای اروپایی هم اینک برای ورود به بازار بزرگ ایران صف کشیده اند؛ آیا مجاز است که آنها وارد بازارما شوند و یا این که باید با حساب و کتاب وارد بازار کشور شوند.
باغ های سرسبز شیراز را نابود کردند و ساختمان ساختند
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: فضای سبز ، جنگل و منابع طبیعی از ضرورت های زندگی بشر است و از اقتصاد و فرهنگ مهم تر است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تعطیلی مدارس و فعالیت های اقتصادی در برخی شهرهای بزرگ کشور به دنبال شدت گرفتن آلودگی هوا گفت: انتظار است که مجلس دهم قوانین موجود درباره حفظ جنگل و فضای سبز را بررسی و در صورت ناقص بودن این قوانین، آنها را کامل کند و اگر اراده و عزمی در مسئولان نیست، آنها را به حرکت در این مسیر مکلف کند.
وی افزود : در روزگاری 70 درصد مساحت شهر شیراز را فضای سبز تشکیل می داد اما امروز بهترین زمین ها و باغ ها با درختان کهنسال با اره برقی قطع می شوند یا با مواد شیمیایی، خشک می شوند و به جای آنها ساخت و ساز صورت می گیرد و این در حالی است که باید به فکر نسل های آینده باشیم و فضای زندگی آنها را آلوده نکنیم.
ایمانی با اشاره به اهمیت کمک به مستمندان و نیازمندان در تعالیم دینی، هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان در آستانه سال نو دعوت کرد.

انتقاد از بی توجهی به تخت جمشید
حجت‌الاسلام‌ قنبرعلی احمدی
؛امام‌جمعه مرودشت با تشکر از مردم این شهرستان و کاندیداهای این حوزه که با حضور پرشور و حداکثری خود برگ زرین دیگری را رقم زدند و تبریک به محمدمهدی برومندی به‌عنوان منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرودشت خطاب به وی اظهار داشت: اکنون‌که بار دیگر فرصت مجددی برای خدمت به مردم این شهرستان و حوزه انتخابیه با کوله‌باری از تجربه چهارساله دوره گذشته برای شما فراهم شده سعی کنید که خارج از هرگونه مسائل جناحی و سلیقه‌ای ضمن تلاش حداکثری برای احیا مجدد صنعت این منطقه و گردشگری از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده بهینه را کرده و از جوانان تحصیل‌کرده و دلسوز و متعهد و ولایی و بومی این شهرستان در راستای برطرف کردن موانع و عقب‌ماندگی‌های این حوزه انتخابیه تلاش مستمر را داشته باشید.
خطیب جمعه مرودشت  با اظهار گلایه مجدد خود از میراث فرهنگی این شهرستان و مدیریت مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد از مسئولان تقاضا کرد در آستانه سال جدید که همواره شدن خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه می‌آیند برای برطرف کردن موانع موجود در این حوزه تلاش حداکثری به‌کار گیرند.

اگر کسی رأی آورده است کار خدا بوده
حجت الاسلام دژکام؛امام جمعه جهرم با توجه به روزهای پایانی سال اظهار داشت: کمیته امداد برنامه‌هایی را برای کمک به نیازمندان در این روزها در حال اجرا دارد اما باید توجه بیشتر به نیازمندان داشته باشیم و به آن‌ها کمک کنیم که این بالاترین عبادات است.
وی در پایان از کمک تمام نامزدها به فرد منتخب در انتخابات استقبال کرد و بیان داشت: پس از هفتم اسفندماه، فصل جدیدی را باید شروع کنیم و همگی به فکر کمک به مردم باشیم و ادب پس از انتخابات را رعایت کنیم و اطرافیان نامزد منتخب نروند و بگویند ما رأی جمع کرده‌ایم و اگر کسی به مجلس راه پیدا کرده خدا دل‌ها را به سمت او کشیده است و آن را کار خدا بدانیم.

یارانه دردی از مردم دوا نمی کند
حجت الاسلام طالبی؛خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: شأن و نجابت ملت بصیر و آگاه ما آن‌قدر بسیار است که هیچ‌گاه دفاع و صیانت از ارزش‌های نظام را به بهانه مشکلات و کمبودها کنار نمی‌گذارند اما دولت‌مردان و نمایندگان باید با مدیریت و درایت فکری مؤثر و عملی کرده و تنها به پرداخت یارانه نقدی اکتفا نکنند چراکه یارانه نقدی دردی از مردم دوا نمی‌کند.
وی به آمار وزارت بهداشت مبنی بر اینکه 25 تا 30 درصد خانواده‌های ایرانی تک‌فرزند هستند اشاره کرد و با تأکید بر سفارش و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه لزوم اقدام جدی و مناسب در راستای حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان و ترغیب و ایجاد زمینه مناسب برای ازدواج آنان را خواستار شد.

هشدار در خصوص بازاریابی اینترنتی
حجت الاسلام غفاری؛امام‌ جمعه موقت لامرد خطاب به منتخب مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: منتخب مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و مطالعات دقیق و گسترده نسبت به منطقه داشته باشد تا با مشت پر به سراغ مشکلات برود و تدبیر کند.
وی در پایان به موضوع بازاریابی در فضای مجازی نیز اشاره کرد و بیان داشت: بازاریابی در فضای مجازی یک شناخت و مشاوره خاص می‌خواهد و در مورد این موضوع باید با مشاوران دانا مشورت شود و از اساتید حوزه اقتصاد می‌خواهم در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند تا اموال مردم برده نشود.
حجت الاسلام غفاری در مورد درختکاری گفت:گاهی یک درخت کاشته می‌شود اما بعد از چند سال آن را بیرون می‌آورند که باید پیش از کاشت با کارشناسان منابع طبیعی که چه درختانی برای منطقه لامرد خوب است مشاوره گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار