اقدامات حفاظتی در سال های اخیرموجب افزایش 12 درصدی جمعیت بز و کل وحشی در مناطق حفاظت شده فارس شده است.
کد خبر: ۱۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 05 March 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست فارس گفت : نتایج سرشماری بز و کل وحشی در این مناطق بیانگر افزایش 12 درصدی جمعیت این گونه های جانوری است.

اسماعیل امیری افزود : 4 هزار راس بز و کل وحشی در زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده فارس از جمله پارک ملی بمو، میانجنگل فسا، خرمنکوه، آبشار مارگون، بهشت گمشده، دره باغ بوانات، میان کتل، کوه دراء ممسنی،مزایجان داراب، کوه گرم جهرم، بختگان و تنگ خور سرشماری شده است .
وی هدف از سرشماری را شناسایی گونه ها ، مقایسه آمارها با سال های گذشته ، برآورد میزان جمعیت حیات وحش،بررسی وضعیت زیستگاه و آسیب شناسی منطقه اعلام کرد.
وی افزود : این سرشماری با همکاری مسئولان ، کارشناسان ، محیط بانان و تشکل های مردم نهاد بصورت مشاهده مستقیم انجام شده است.
کل و بز (Capra aegagrus) گونه‌ای از بز کوهی است، نرها که کل نامیده می‌شوند شاخ‌های بلند و شمشیر مانندی دارند و در گله‌های بسیار بزرگ زندگی می‌کنند که تعداد آنها گاهی به 500 رأس هم می‌رسد.
طول عمر این پستانداران علفخوار 12 تا 22 سال است.
جثه کل‌ و بز بزرگتر از بز اهلی است، طول سر و تنه آن 120 تا 150 سانتی‌متر، دم 12 تا 17 سانتی‌متر و ارتفاعش 65 تا90 سانتی‌متر است و 30 تا 120 کیلوگرم وزن دارد.
17 منطقه شکار ممنوع با مساحت بیش از یک میلیون و 100 هکتار، در استان فارس وجود دارد که معادل 13 درصد مساحت استان است .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
عجیب خوب تیتر می زنی
ایول
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار