استاندار ایلام در دیدار کارکنان کمیته امداد استان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد مقدس گفت: کمیته امداد از نخستین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب با هدف حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر به فرمان امام راحل تشکیل شد.
کد خبر: ۱۹۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 01 March 2016

استاندار ایلام در دیدار کارکنان کمیته امداد استان به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد مقدس گفت: کمیته امداد از نخستین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب با هدف حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر به فرمان امام راحل تشکیل شد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید اظهار کرد:، کمک به نیازمندان و فقرا از دغدغه ها و تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود به همین جهت با پیروزی انقلاب دستور به تاسیس این نهاد برای یاری رسانی به نیازمندان دادند.
استاندار ایلام افزود: کاری که این نهاد مقدس انجام می دهد مصداق بارز یک حرکت توام با همت بلند است که بیش از همه از برنامه ریزی دقیق و حساب شده آن نشات می گیرد.
وی یادآور شد: خدمت در نهاد مقدس کمیته امداد با بسیاری از دستگاه های اداری دیگر تفاوت دارد در این نهاد فعالیت ها با شور، عشق و انگیزه خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه همراه است که این خود در نزد خداوند متعال دارای اجری معنوی بزرگی است.
مروارید به طرح های توانمند سازی و اشتغالزایی این نهاد برای مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر روش های جدیدی برای جذب مشارکت های مردمی بوجود آمده و بخشی از مددجویان به سمت خودکفایی سوق داده شده اند و از مراجعه کنندگان به این نهاد کاسته شده است.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون عملکرد درخشانی داشته و در این مدت هدف اصلی خود را که توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و حمایت این نهاد است بوده بخوبی انجام داده و موفق شده تا با اجرای طرح های حمایتی مددجویان بسیاری را از زیر پوشش خود خارج کند.
استاندار ایلام، کمیته امداد امام خمینی(ره) را یک مجموعه منسجم هماهنگ و همدل دانست و افزود: شاید بزرگترین خدمت این نهاد حفظ کرامت انسانی نیازمندان باشد که این نهاد مقدس بیشتر از توان خود در این زمینه همت گماشته است.
مروارید به وضعیت مددجویان استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: از لحاظ مسکن مددجویان وضعیت بدی نداریم، بیشترین مشکل تنها در شهر ایلام است و سایر شهرستان ها مشکل چندانی ندارند لذا با کمی همت می توان مشکلات مسکن مددجویان شهر ایلام را نیز حل کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان در خودکفایی آنها را بسیار مهم دانست و یادآور شد: استان ایلام از نظر هنر فرش بافی در کشور نمونه است و مددجویان زیادی در این بخش فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با صندوق کار آفرینی و بانک ها زمینه فراهم شدن ارائه تسهیلات لازم به مددجویان برای ایجاد اشتغال آنها را فراهم سازیم.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان ایلام نیز در این نشست از برپایی 170 پایگاه کمک های مردمی جشن نیکوکاری در این استان خبر داد و گفت: زمان برگزاری جشن از فردا بمدت سه روز است.
ضیا رضایی یادآور شد: روز چهارشنبه 12 اسفند زنگ نیکوکاری به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در مدرسه ایی در شهر مرزی مهران نواخته می شود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار