شورانامه
بودجه سه هزار و پنجاه میلیاردی شهرداری شیراز تصویب شد/شیراز در استفاده از ظرفیت عراق عقب مانده است/برخی مدیران با مردم بد برخورد می کنند:به برخی مدیران و کارشناسان باید تذکر داد که در دوران رکود بازار ساخت و ساز می بایستی در تسهیل کار اداری مردم و سرعت در روند اجرایی پرونده و عدم بهانه گیری های بعضاً بی مورد و حتی در برخی موارد کارشکنی ها و عدم اتلاف وقت مردم کوشا باشند/آمارهای تأمل برانگیز عضو شورای شهر شیراز: 45 درصد جمعیت اجاره‌نشین در شیراز چگونه از پس اجاره سرپناه خود برآیند یا این‌که چرا گروهای کم‌درآمد با تلف کردن وقت و هزینه خود در شبکه حمل‌ونقل عمومی ناکارآمد باید متحمل بیشترین هزینه شوند و ...
کد خبر: ۱۸۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 23 February 2016
شورانامه‌ی تابناک فارس ویژه نامه ای مانند وکیل نامه است که به منظور آگاهی مردم شریف استان فارس از اظهارات،موضع گیری ها و عملکرد منتخبان خود در شوراهای شهر انتشار می یابد.باشد که مردم خردمند فارس همواره انتخاب های صحیح داشته باشند.

بودجه سه هزار و پنجاه میلیاردی شهرداری شیراز تصویب شد
بودجه 2 هزار و 860 میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری برای سال 95 با رأی اعضای شورای شهر به 3 هزار و 50 میلیارد تومان افزایش یافت.
با تصویب شورای شهر شیراز این بودجه در ۳ بخش تقسیم شده که یک هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری، یک هزار میلیارد تومان در مناطق ۱۰ گانه و بخشی نیز به کارهای عام اختصاص داده شده است.
پاک‌فطرت،شهردار شیراز پس از تصویب بودجه گفت: اعضای شورا دید بلند دارند پروژه‌های بزرگ تعریف می‌کنند که ممکن است ما نتوانیم آن‌گونه که مدنظر است پیش برویم اما هنوز وقت زیادی داریم و پروژه‌هایی که برای سال 95 تصویب‌شده بسیاری در سال گذشته شروع‌شده و تا پایان سال آتی به اتمام می‌رسد ضمن این‌که 20 درصد پروژه‌های جدید شروع‌شده و بر اساس نیاز شهر و زمان‌بندی پنج‌ساله اولویت‌بندی شده است.
وی یادآور شد: در بودجه امسال به حمل‌ونقل، مترو و امور فرهنگی توجه خوبی شده و امید داریم بودجه 100 درصد تحقق پیدا کند و وضع اقتصادی جامعه بهتر شود و همچنین با توجه به آن‌که اگر بودجه افزایش پیدا کرده با توجه به عدم افزایش عوارض به سراغ درآمدهای پایدار برویم.
شهردار شیراز بیان کرد: بودجه مشارکتی شهرداری 3 هزار میلیارد تومان تعریف شد که یک‌هزار میلیارد تومان آن از محل گردشگری ارتفاعات، یک‌هزار میلیارد تومان توسط معاونت و سازمان سرمایه‌گذاری و یک‌هزار میلیارد تومان توسط شهرداری مناطق مشارکت خواهد شد و امور خیریه نیز در شمار این مشارکت قرار خواهد داشت.
همچنین  بودجه شورای شهر شیراز در سال مالی 95 معادل دو میلیارد تومان خواهد بود که 200 میلیون تومان آن به پژوهش اختصاص خواهد یافت.

شیراز در استفاده از ظرفیت عراق عقب مانده است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: راه‌اندازی پرواز شیراز ـ نجف گامی مهم در توسعه توریسم درمانی است.
وی بیان کرد: عقب‌ماندگی شهر، تأخیر در اجرایی شدن این پرواز باعث از دست رفتن فرصت‌های زیادی برای شهر شیراز مانند بهره‌مندی از بازار مورد نیاز عراق در توریسم درمانی و عدم رونق فعالیت‌های تجاری شده است این تأخیر باعث ناشناخته ماندن این شهر در میان مردم عراقی بوده و عامل بی‌نصیب ماندن از حضور گسترده گردشگران و زائران عراقی در کشور مانند شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و قم شده است ازاین‌رو برگزاری هفته فرهنگی شیراز در استان بزرگ عراق ازجمله اقدام‌هایی است که شهرداری شیراز باید در برنامه فعالیت‌های خود قرار دهد.
نقیب‌زاده ابراز کرد: نیاز است فعالان بخش خصوصی در عرصه گردشگری با استفاده حداکثری از این شرایط در توسعه گردشگری پزشکی اقدام کنند، ضمن این‌که انتقال زائران عراقی از مشهد به شهر شیراز از دیگر برنامه‌هایی است که با توجه به پرواز برقرار شده امکان اجرایی شدن آن وجود دارد و باید توسط بخش خصوصی پیگیری شود.

برخی مدیران با مردم بد برخورد می کنند

عضو شورای شهر شیراز گفت: بعنوان نماینده مردم شیراز لزوم تکریم ارباب رجوع و اثر مستقیم آن در جذب سرمایه گذار و حتی محقق شدن بودجه و داشتن شهری بهتر برای زندگی را تذکر می دهم زیرا برخی مدیران درب اتاقها را به روی مردم بسته اند و یا با روی تلخ مردم را ملاقات می کنند.
وی ادامه داد: بر فرض کسی مازاد از حق خود را مطالبه می کند آیا نمی شود با او هم با اخلاق خوب برخورد کرد و ضمن تذکر به او در مورد حقوق مربوطه از عدم انجام زیاده خواهی احتمالی عذرخواهی کرد.
عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: به برخی مدیران و کارشناسان باید تذکر داد که در دوران رکود بازار ساخت و ساز می بایستی در تسهیل کار اداری مردم و سرعت در روند اجرایی پرونده و عدم بهانه گیری های بعضاً بی مورد و حتی در برخی موارد کارشکنی ها و عدم اتلاف وقت مردم کوشا باشند تا با تکریم بهتر مراجعین به شهرداری و کسب درآمد، شاهد تحقق بودجه حتی بیش از سقف مصوب باشیم.

آمارهای تأمل برانگیز عضو شورای شهر شیراز

دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرسازی اسلامی بیش از کالبد معطوف به تحقق عدالت انسانی است.
کامران‌نیا  ابراز داشت: امروز آنچه هویت شهر ایرانی–اسلامی را درخطر انداخته همان چیزی است که توجه را از انسان و شهروندان برداشته و به سود سرمایه‌داران، به حداکثر رساندن عواید سرمایه‌گذاران و تضمین چرخش سرمایه و جلوگیری از چالش انباشت و رکود سرمایه و نه انسان معطوف کرده است درحالی‌که دغدغه امروز هر مدیر و برنامه‌ریز و سیاست‌گذار شهر ایرانی–اسلامی باید این باشد که به‌عنوان‌ مثال، 45 درصد جمعیت اجاره‌نشین در شیراز چگونه از پس اجاره سرپناه خود برآیند یا این‌که چرا گروهای کم‌درآمد با تلف کردن وقت و هزینه خود در شبکه حمل‌ونقل عمومی ناکارآمد باید متحمل بیشترین هزینه شوند و یا چرا در 10 سال گذشته سهم بخش مسکن شهری از 29 درصد در سبد هزینه‌های خانوار به 34 درصد رسیده است که این میزان در کلان‌شهرها بالای 50 درصد هزینه‌های خانوار به‌ویژه اقشار کارگر را شامل می‌شود و آیا پول و سرمایه مرز و محدودیت و چارچوبی ندارد و می‌تواند تمام شهر را بخرد و هر روز مالکیت عده‌ای محدود بر کل عرصه شهر افزون شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار