کد خبر: ۱۸۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 22 February 2016

همایش بازرسان آموزش دیده انتخابات در استان البرز یکشنبه شب در کرج برگزار شد و مجریان برگزاری انتخابات در آن تاکید کردند که مقدمات برگزاری با شکوه ترین مشارکت سیاسی در هفتم اسفند فراهم شده است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند ماه برگزار می شود و اقدامات صورت گرفته و شواهد موجود حاکی از آن است که جلوه با شکوهی از مشارکت سیاسی در هفتم اسفند رقم خواهد خورد.

قشرهای مختلف شامل روحانیون، فرهنگیان، هنرمندان، نامزدهای انتخابات، فعالان سیاسی و قشرهای مردم در میزگردها و گفت و گوهایی که با مرکز ایرنا در البرز داشته اند، بر حضور فعال، مسئولانه و آگاهانه در انتخابات هفتم اسفند تاکید کرده اند.

قانون پذیری و فعالیت بر مدار قانون و خودداری از هرگونه اقدام فراقانونی در استان البرز نویدبخش برگزاری انتخاباتی با شکوه تر از دوره های پیشین است و مجریان و ناظران نیز زمینه را برای این مشارکت سیاسی که می تواند در تاریخ ثبت شود، فراهم کرده اند.

1500 بازرس انتخابات که آموزش های لازم را دیده اند در همایش خود در کرج، نسبت به آخرین مسائل مربوط به انتخابات و اهمیت این دوره از انتخابات توجیه شدند تا انتخابات بدون هیچ خللی برگزار شود.

در این همایش مفاد و قوانین و مقررات مورد نیاز مربوط به روز اخذ رای را بصورت تئوری - عملی طبق ماده های مربوطه دیدند و کتابچه انچه بازرسان انتخابات باید بدانند نیز در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

سید حمید طهائی استاندار البرز در این همایش گفت: در سال وحدت و همدلی دولت و ملت، بار دیگر ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی در 7 اسفند با حضور در انتخابات حماسه ای دیگر خلق می کنند.

وی افزود: انتخاب در کشور سرافراز ایران در حالی برگزار می شود که شهد شیرین انقلاب اسلامی را بار دیگر با موفقیت های دولت تدبیر و امید در برجام می چشند.

وی اظهار کرد: امسال سال وحدت و همدلی است که همه ما باید در این دوره از انتخابات در پاسداشت انقلاب امام و شهدا و لبیک گویی به فرمایش رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری ایران در صحنه انتخابات حضوری گسترده پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است ملت ایران حماسه ای دیگر در انتخابات هفتم اسفند بیافرینند، خاطر نشان شد: ملت ایران همه خوشحالند که با همت دولتمردان و حمایت مقام معظم رهبری حقوق ملت در مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شد در حالی سران کشورهای عضو روز حمله به ایران را تعیین کرده بودند.

استاندار البرز گفت: اقتدار و امنیت امروز ایران حاصل ایثار وخون پاک شهدای گرانقدر است که باید هر ایرانی با حضور گسترده در انتخابات بار دیگر به وظیفه ملی و دینی خود عمل کند.

وی جایگاه امروز ایران در عرصه های بین المللی را حاصل استقامت و ایستادگی ملت شریف ایران در برابر مشکلات و چالش ها ذکر کرد و ادامه داد: تلاش فرزندان انقلاب در تیم حوزه سیاسی در بررسی پرونده صلح آمیز هسته ای ایران به تعبییر ریاست جمهوری کشور همانند شب های عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که این مهم به هر ایرانی یادآوری می کند باید در انتخابات حاضر شود و رای بدهد.

مدیر کل دفتر بازرسی و عملکرد و امور حقوقی استانداری البرز نیز گفت که بازرسان در انتخابات هفتم اسفند 94 مسئولیت خطیر صیانت از آراء مردم را طبق قوانین و ضوابط وزارت کشور بر عهده دارند و به همین دلیل آموزش ویژه دیده اند.

علی حاجیوند افزود: وظیفه اصلی بازرسان در هر دوره ای از انتخابات رعایت قوانین و ضوابط انتخابات در شعبه های اخذ رای، حفاظت از حق حاکمیت و حق مردم، پیشگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات، نظارت کامل بر روند انتخابات است که باید به آن توجه کامل کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان نقش امانتداران آراء مردم را در هر دوره از انخابات بر دوش دارند، گفت: لازم است با مطالعه شرح وظایف و قوانین و ضوابط انتخاباتی در برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس فعالانه عمل کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استانداری البرز ادامه داد: مطالعه دقیق قوانین و مقررات انتخاباتی توسط بازرسان سبب می شود تا روند کنترل در انتخابات در مسیر صحیح حرکت کند و آثار آسیب های انتخاباتی نیز کاهش محسوسی پیدا کند.

حاجیوند از بازرسان و سر بازرسان درخواست کرد: حفظ آرامش در شعبه های اخذ رای، ایجاد بسترهای مناسب برای سهولت حضورمردم در پای صندوق های رای، حراست ازحق حاکمیت، مردم و نامزد های انتخاباتی ، نظارت بر روند رای گیری در شعبه ها از نکات مهمی است که همه باید برای حاکم بودن این محورهای مهم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس در هفتم اسفند بکوشیم.

معاون استاندار البرز و رئیس هیات بازرسی انتخابات نیز گفت: مردم این استان در هر دوره از انتخابات انتظار برگزاری بهترین انتخابات را دارند و بازرسان به عنوان چشم دولت و ملت باید به این مهم دقت مضاعف داشته باشند.

عباداله کامکار افزود: بازرسان در شعبه های اخذ رای در روز انتخابات با رعایت قوانین و مقررات نظارت کامل را در روند انتخابات بوجود آوردند زیرا مردم دست اندرکاران انتخاباتی را امین خود می دانند.

وی اظهار کرد: انتخابات حساسی را در پیش رو داریم که لازم است دست اندر کاران انتخاباتی از جمله بازرسان و سر بازرسان در روز انتخابات به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

کامکار افزود: سهل انگاری در انجام وظایف در انتخابات عواقب غیر قابل جبرانی را به همراه دارد که هر کدام از ما موظف هستیم از هر گونه آسیب در این انتخابات با عمل کردن به شرح وظایف قانونی که بر عهده داریم پیشگیری کنیم.

رئیس هیات بازرسی استانداری البرز گفت: 1500 نفر بازرس و سر بازرس مسوولیت خطیر نظارت بر روند انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را بر عهده دارند که باید طبق قانون به وظیفه اشان عمل کنند.

کامکار ادامه داد: تا کنون 150 جلسه آموزشی برای بازرسان انتخاباتی در استان البرز برگزار شده تا آنان با شرح وظایف خود در انتخابات 7 اسفند آشنایی کامل را پیدا کنند.

وی تاکید کرد : 120 دستورالعمل نیز برای هیات های بازرسی در شهر ستان های البرز نیز صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار