معاون شیلات مازندران
معاون صید و صیادی شیلات مازندران از کاهش 37 درصدی ارزش صیدماهیان دریای خزر در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۸۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 21 February 2016

به گزارش تانباک مازندران، عباسعلی شیخ تبار گفت: وضعیت صید امسال با توجه به وضعیت جوی ناپایدار و تغییرات آب و هوایی و سردی هوا تغییرات شگرفیداشته است.

وی با بیان اینکه در دهه گذشته وضعیت صید مثبت بود و صید ماهی سفید 109 درصد افزایش داشت، افزود: در دهه اخیر صید کفال 42 درصد و صید کپور 22 درصد کاهش یافت اما در سایر گونه ها 4 درصد افزایش صید را شاهد بودیم.

معاون صید و صیادی و ماهیگیری شیلات مازندران، با بیان اینکه در دهه اخیر به نسبت دهه سوم بهمن سال گذشته 31 درصد افزایش صید گزارش شده است، تصریح کرد: صید ماهی به نسبت سال گذشته از ابتدای صید تا کنون 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: یک هزار و 81 تن میزان صید امسال بود که نسبت به صید کلی سال گذشته که 2 هزار و 16 تن بوده حدود 50 درصد کاهش داشته است.

شیخ‌تبار اظهار کرد: صید ماهی کفال نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش داشته و صیادان به علت ناپایدار بودن جو هوا در دو ماه اول سال صید و یکنواخت نبودن مسیر باد فرصت صیادی را از دست دادند.

وی با بیان اینکه میزان پره کشی صیادان به علت وضعیت جوی 23 درصد کاهش یافت، ادامه داد: متوسط صید در هر مرحله از پره‌کشی در سال گذشته 150 کیلو ماهی بوده که امسال به 100 کیلو کاهش یافته است.

شیخ تبار با اشاره به اینکه ارزش ریالی صید از 20 مهر تا کنون 231 میلیارد ریال بوده است، گفت: امیدوارم با توجه گرم شدن هوا و آب مسیر مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت سواحل ایران تغییر یابد.

وی یادآور شد: از نظر وزنی در کل صید 50 درصد کاهش و از لحاظ ارزش اقتصادی 37 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در وضعیت صید و صیادی مازندران گزارش شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار