مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با اکتشاف جدید میزان 20 میلیون تن سنگ آهن به ذخیره فعلی معدن چغارت افزوده شد.
کد خبر: ۱۸۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 18 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد جواد عسکری اظهار کرد: عده ای با شایعه پراکنی این نگرانی را در مردم شهرستان بافق ایجاد کردند که ذخایر سنگ آهن چغارت و سه چاهون طی مدت کمتر از 10 سال دیگر به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اضافه کرد: با اکتشافاتی که انجام صورت گرفته، معدن چغارت تولددیگری یافته و به ذخایر آن بیش از 20 میلیون تن افزوده شد.
وی خاطر نشان کرد: مشابه این اکتشاف در معدن سنگ آهن سه چاهون هم انجام شده که میزان افزایش محصول آن در دست بررسی که یقینا افزایش پیدا کرده است و متاقبا اعلام خواهد شد.
عسکری ادامه داد: علاوه بر این، حدود 40 آنومالی آهن دار از جلال آباد زرند کرمان تا رباط پشت بادام زیر مجموعه های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق بوده که در حال پیگیری هستیم تا آن تعدادی که در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد با نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مجوز استخراج از آنها را بگیریم.
وی با بیان اینکه جای هیچگونه نگرانی نیست افزود: با وفاق و همدلی مردم و مسوولان طرحهای جوار معدنی اجرایی می شود و تا آن هنگام که ذخایر به پایان می رسد شهرستان بافق به قطب صنعتی استان یزد تبدیل شده است.
عسکری با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور در چهل و چهار سال گذشته است خاطرنشان کرد: این شرکت از سال 1350 عملیات استخراج را در معدن چغارت آغاز کرده و تاکنون تأمین کننده سنگ آهن کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور است.
این مسئول یاد آور شد: هم اکنون از دو معدن چغارت و سه چاهون، سالیانه حدود هشت میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق خاطر نشان کرد: در شرایطی که بازار جهانی از حالت رکود خارج شود،سنگ آهن مازاد بر مصرف صنایع فولاد سازی داخلی به کشورهای چین و پاکستان صادر خواهد شد.
معدن سنگ آهن چغارت که در سال1350 مورد بهره بردای قرار گرفت ابتدا قله ای بود به ارتفاع130 متر ولی اکنون 256 متر به عمق زمین فرو رفته است.
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق که معادن سه چاهون و چغارت را اداره می کند بیش از 5640 نفر در آن مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده شاغلین و بازنشستگان حدود 70 درصد از جمعیت شهرستان بافق را تحت پوشش دارد.
شهرستان بافق با ذخیرگاه 1.7 میلیارد تن، یک سوم سنگ آهن کشور را در خود جای داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار