تابناک: اعضای شعب اخذ رای شهرستان اراک روز یکشنبه در نشستی با فرایند برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی آشنا شدند.
کد خبر: ۱۸۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 14 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک در این نشست گفت: انتخابات امسال از حساسیت برخوردار است، بنابراین اعضا باید نهایت دقت و وسواس را در برگزاری صحیح و بدون نقص بکار ببرند.

حمیدرضا فراهانی اظهار کرد: 294 شعبه در شهرستان اراک آرای مردم را جمع آوری می کنند که 9 صندوق از این تعداد سیار و ویژه مراکز درمانی، پادگانها و زندان است.

وی گفت: دو هزار نفر عوامل اجرایی شعب اخذ رای شهرستان اراک در 10 نشست با سرفصل های آموزشی روند انتخابات آشنا می شوند تا در هفتم اسفند، انتخابات بدون کمترین مشکل و نواقصی برگزار شود.

فراهانی با بیان اینکه، یک نفر به عنوان کاربر رایانه در شعبه اخذ رای حضور دارد افزود: هر شعبه اخذ رای پنج تا هفت نفر عضو دارد که یک نفر به عنوان رئیس، یک نفر نائب رئیس و بقیه افراد به عنوان عضو در شعبه به فعالیت می پردازند.

وی توضیح داد: اولین گام به محض حضور اعضا هیات اجرایی در شعبه اخذ رای، زدودن آثار تبلیغات نامزدها از حوزه اخذ رای است.

وی گفت: اعضای هیات اجرایی براساس حکم ابلاغی اجازه فعالیت در شعبه اخذ را دارند و درغیر این صورت از فعالیت افرادی که برگه حکم نداشته باشند جلوگیری می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک گفت: رای دهندگان مراجعه کننده به هر شعبه باید سه خصوصیت شامل داشتن 18 سال تمام یعنی متولدان ماقبل تاریخ هفتم اسفند1376، داشتن شناسنامه و کارت ملی را دارا باشند و درصورت نداشتن کارت ملی شماره کد ملی در شناسنامه کفایت می کند.

وی ادامه داد: براساس ماده 55 قانون انتخابات نامزدهای انتخابات می توانند در شعبه اخذ رای یک نماینده داشته باشند و این نماینده گان نامزدها، حق نوشتن رای، مشورت و تبلیغ را ندارد و فقط می بایست نظارت کنند.

فراهانی افزود: مراجعه کنندگان برای رای دادن باید دو برگه جداگانه مهر شده را از متصدی دریافت و با نام نویسی نامزد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دو صندوق مورد نظر جداگانه بیندازد.

وی با تاکید بر اصل امانت داری و حق الناس اظهار کرد: الزامی به عکس دار بودن شناسنامه برای رای دادن نیست و مهر در شناسنامه در سمت راست که جای خالی قابل مشاهده است زده می شود.

وی گفت: اعضای شعب با همکاری و درایت نسبت به تعرفه ها دقت کنند و در نهایت با شمارش آرا، نام افرادی که بالاترین تعداد را کسب کرده اند در لیست ثبت و از نوشتن اسامی نامزدها براساس حروف الفبا بپرهیزند.

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از 28 آذرماه و نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه آغاز شده است.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته است.

17 نامزد برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی نام نویسی کردند که در مجموع صلاحیت پنج نامزد تائید شد.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

344 نفر برای رقابت های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی ثبت نام کردند که بر اساس آخرین آمارها 185 نفر در گردونه رقابت شش حوزه اصلی انتخابیه این استان حضور دارند.

در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجموع 128 داوطلب برای رقابت های انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند که شش نفر انصراف دادند ، 58 نفر تائید صلاحیت شدند و 64 نفر نیز از گردونه رقابت های این دوره بازماندند.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار