مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۳ تا دهم فروردین ماه، ۱۴۲ هزار و ۸۱۴ نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 31 March 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم؛مصیب امیری از بهره‌برداری 5 دستگاه اتوبوس گردشگری در ایام نوروز امسال برای جابجایی گردشگران خبرداد و اظهار داشت: مجموعه جهانی پاسارگاد یکی از سایت‌های تاریخی مهم کشور است که در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

به گفته امیری یکی از دلایلی که مجموعه جهانی پاسارگاد در نوروز امسال مورد استقبال چشمگیر مسافران نوروزی قرار گرفت خدمات و تسهیلات مناسبی است که در این مجموعه ارائه شد.

راه‌اندازی پارکینگ اختصاصی و دائمی، ایجاد یک مجموعه رفاهی پذیرایی در کنار این مجموعه جهانی، بهسازی و مناسب‌سازی نمازخانه‌ها، مبلمان سایت و سرویس‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از انجام شدن آنها در این مجموعه در راستای افزایش گردشگران پاسارگاد خبرداد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 اتوبوس به صورت مستقیم و رایگان در مسیر گردشگری مجموعه جهانی پاسارگاد فعال هستند و مسافران و گردشگران این مجموعه جهانی را جابجا می‌کنند خاطرنشان کرد: این اقدامات برای رفاه حال مسافران نوروزی انجام شده و منجر به افزایش استقبال مسافران و گردشگران از مجموعه جهانی پاسارگاد شده است.

از 28 اسفندماه 93 تا دهم فروردین ماه براساس آمار ارائه شده از سوی امیری بیش از 142 هزار و 814 نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد که مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است و در شهرستان پاسارگاد در استان فارس قرار دارد بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: مجموعه تاریخی جهانی پاسارگاد ساختمان‌های آرامگاه کوروش، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل‌تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی را در بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار