استاندار یزد گفت: 531 پروژه ملی و استانی در استان یزد همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 08 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در نشستی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، میراث‌فرهنگی و گردشگری از محل تامین اعتبارات استانی و ملی بوده است.

وی ادامه داد: مجموع پروژه‌های عمرانی که ظرف روزهای اخیر افتتاح شده یا آماده افتتاح در باقیمانده ایام‌الله دهه فجر است، 478 پروژه است که با حدود 340 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی تکمیل شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در این مدت 25 پروژه کشاورزی با اعتبار 28.8 میلیارد تومان، هفت پروژه صنعتی با اعتبار یکصد و 17 میلیارد تومان و 21 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا تا پایان این دهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات متعدد در سطح استان برای بهبود اوضاع استان و نتیجه‌بخش بودن برجام گفت: برنامه‌های اقتصادی و مشکلاتی که عمدتا در این حوزه مطرح بود و انعکاس بیشتری داشت برنامه‌های متعددی برای آن پیگیری و اجرا شد یا در دست اجراست تا به نتیجه مطلوب برسد.

استاندار یزد تصریح کرد: با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در این حوزه، 17 کارگروه اصلی و 263 کمیته تخصصی برای رفع موانع و مشکلات عرصه صنعت و معدن استان تشکیل شده که خروجی خوبی نیز حاصل شده است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این واحدها مرتبط با موضوعات بانکی و پولی بوده ادامه داد: 126 پرونده در این کارگروه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که 207 مصوبه برای بهبود اوضاع واحدهای مشکل‌دار اخذ شد.

میرمحمدی بیان داشت: 125 مصوبه از مصوبات کارگروه تسهیل مربوط به مسائل بانکی بوده که متقاضیان درخواست تنفس یکساله، تقسیط بدهی معوق، تامین نقدینگی و رسیدگی به مابه‌التفاوت نرخ ارز بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین 21 مورد رسیدگی مالیاتی، 10 مورد رسیدگی گاز، 6 مورد برق و 32 مورد هم رسیدگی به سایر مشکلات بوده است که در این کارگروه رفع شده تا صنعت و تولید و اشتغال موجود استان حفظ شود.

استاندار یزد با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در استان نیز تلاش‌هایی صورت گرفته افزود: تلاش مجموعه دستگاه‌های استان بر این است تا موضوعات سرمایه‌گذاری به صورت شفاف ارائه شود و سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم اداری قرار نگیرند.

وی گفت: از جمله اقدامات در این زمینه پهنه‌بندی عرصه‌های آزاد و مشخص استان هستند که مشکلات و موانع زیست‌محیطی، تامین آب و زیرساخت‌ها و دوری از شهر و عدم قرارگیری در مسیر بادهای غالب استان نباشد و مشخص شود چه کاربری در این عرصه‌ها می‌توان احداث کرد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه‌بر اینکه باید کاربری این عرصه ها مشخص شود و نیاز استان به سرمایه گذاری روشن باشد، مشوق‌ها و معافیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده که بر اساس قوانین موجود در نظام بررسی و شناسایی شده که در قالب بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: با هدف ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم در استان برای سرمایه‌گذاری در این مناطق معافیت‌ها و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که در سایر نقاط این امکانات دیده نشده و یا بسیار محدودتر است تا سرمایه‌گذاری‌ها به نقاطی هدایت شود که کم برخوردار هستند.

میرمحمدی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اضافه کرد: با تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و احداث ساختمان آن، به زودی شاهد بهره‌برداری از این مرکز برای تمرکز دستگاه‌های مرتبط و صدور مجوزهای قانونی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجوزهایی در سطح استان وجود دارند که پس از گذشت حداقل هفت سال هنوز موانعی برای تامین آب و حامل‌های انرژی یا مشکلات زیست‌محیطی دارند که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار