شورانامه
مصیبتی به نام وانت های میوه فروش/برخی از وانتی ها ثروتمنند و در پوشش میوه فروشی خلاف می کنند/شهرداری اقدامات لازم جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی را انجام دهد/برخی برای کسب رأی مردم دولت را تضعیف و تخریب می کنند/تأکید بر گردشگری در شیراز به جای صنعت
کد خبر: ۱۷۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 02 February 2016
شورانامه‌ی تابناک فارس ویژه نامه ای مانند وکیل نامه است که به منظور آگاهی مردم شریف استان فارس از اظهارات،موضع گیری ها و عملکرد منتخبان خود در شوراهای شهر انتشار می یابد.باشد که مردم خردمند فارس همواره انتخاب های صحیح داشته باشند.

مصیبتی به نام وانت های میوه فروش
شهرداری شیراز از مصیبت وانت های میوه فروشی در شهر می گوید و اینکه چون پشتوانه ندارد نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد و از نیروی انتظامی تقاضای کمک کرد.
شهردار شیراز گفت: معضل وانت‌بارهای متخلف و دست‌فروش در هیچ کلان‌شهری به‌شدت شیراز نیست.
رمضان امینی؛ معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: در همین راستا برای یک‌هزار خودرو پرونده تشکیل و شماره آنها در سیستم راهبری مضبوط شده که مالکان مکلف به رعایت قوانین و مقررات شوند و علاوه بر این تاکنون در چندین نقطه شهر 450 دستگاه خودرو وانت سامان‌دهی شدند اما همچنان شاهد سد معبر توسط وانت‌بارها در سطح شهر هستیم که از نظر قانونی مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی می‌شوند و با توجه به راه‌بندانی که ایجاد می‌کنند پلیس نیز باید اقدام قاطع در مورد آنها انجام دهد.
امینی اضافه کرد: در موارد متعدد از سوی برخی مالکان این وانت‌بارها شاهد چاقوکشی و قمه‌کشی بوده‌ایم و مراکز پرتردد شهر را دچار مشکل کرده و چهره شهر را درهم‌ریخته‌اند که دلیل آن این است که آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت به روستاها بردیم اما شغل نبردیم و از این‌رو اینها به‌صورت گروهی می‌آیند و مأموران شهرداری را بارها کتک زده و دچار نقص عضو کرده و حتی شیشه خودروی نیروی انتظامی را خرد کرده‌اند.

مسئولیت به گردن شهرداری است اما امکانات نه
سید محسن معین عضو شورای شهر نیز در این زمینه گفت: شهرداری‌ها در این بحث مظلوم واقع‌ شده‌اند چون مسئولیت اصلی بر عهده آن گذاشته‌ شده و امکانات لازم به شهرداری داده نشده و از سویی اگر شهرداری اقدام کند احتمال محکومیت از سوی مراجع قضایی وجود دارد اما اگر نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کند چون ضابط نیروی انتظامی است مشکلی نخواهد داشت.

فرمانداری و سایر مراجع ورود کنند
زین‌العابدین عرب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورا نیز در همین مورد بیان کرد: چندی قبل در خیابان زرهی پلیس را دیدم که حوالی درمانگاه محمد رسول‌الله خودروهای شخصی عامل ترافیک را جریمه می‌کرد اما وقتی به وی گفتم چرا با وانت‌بارها که خیابان را مسدود کرده و نیمی از آن را گرفته‌اند برخورد نمی‌کنید، مأمور پلیس پاسخ داد از جان خود سیر نشده‌ام که چنین کاری کنم.
وی افزود: در این زمینه باید تمام مراجع به میدان بیایند و فرمانداری هم وارد میدان شود و مراجع قضایی برخی از این افراد را که اراذل‌واوباش بوده و اقدام به ضرب‌وجرح می‌کنند پس از چند روز آزاد نکنند تا تشجیع شوند.

دلیل معضل وانت ها بیکاریست
محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اظهار داشت: در این زمینه باید توجه کنیم که بیکاری در استان بیداد می‌کند و کارخانه‌ها در حال تعطیل شدن هستند و در این شرایط رکود شاید برخورد قهری جواب ندهد و از این رو باید به نحوی با سامان‌دهی این افراد را در مراکز کنترل‌شده و نظارت‌شده چیزی به آنها بدهیم که بتوانیم چیزی از آنان بگیریم.


برخی از وانتی ها ثروتمنند و در پوشش میوه فروشی خلاف می کنند
سید کمال پاک‌فطرت اما با بیان این که بسیاری از این وانت‌ها افراد نیازمندی نیستند، گفت: بسیاری از اینها نیازمند نیستند و به‌محض توقیف خودرو، خودروی جدید خریده و جایگزین می‌کنند و برخی نیز در پوشش میوه‌فروشی خلاف می‌کنند و ازاین‌رو با توجه به عدم ورود نیروی انتظامی و این که برخی مقامات قضایی نیز در شورا حاضر شدند و پاسخ قاطعی در این زمینه ارائه نکردند، به نظر می‌رسد این مسئله باید به شورای تأمین ارائه شود تا افرادی که اقدام به ترور معاون اجرایی شهرداری کرده یا از روی پل مواد خطرناک به‌سوی خودرو پرتاب می‌کنند از افراد محتاج و نیازمند این قشر تفکیک شوند.

شهرداری اقدامات لازم جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی را انجام دهد
رضا محمدیان؛رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت:ستاد استقبال نوروزی با مدیریت شهرداری زودتر از سال‌های قبل با فراخوان دستگاه‌های خدمات‌رسان و دیگر سازمان‌های مرتبط، برنامه‌ریزی خود را آغاز و همچنین شهرداری شیراز در رسانه ملی جهت دعوت از مردم کشور برای سفر به شهر شیراز در ایام نوروز اقدام کند که به‌طور قطع انجام تبلیغات و فراوانی سفر به شهر شیراز در ایام مختلف به‌ویژه در سرآغاز سال جدید می‌تواند در راستای رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال مؤثر باشد.
این عضو شورا ادامه داد: قابل‌ ذکر است با رویکرد رئیس‌جمهور روسیه و توصیه ایشان به مردم کشورش برای سفر به ایران به جای سفر به ترکیه و همچنین اشتیاق گردشگران دیگر کشورها برای سفر به ایران و پیش‌بینی برخی منابع مبنی بر ورود حدود 40 میلیون نفر گردشگر خارجی به کشور در سال آینده شهرداری شیراز باید به‌منظور افزایش سهم شهر شیراز برای بازدید گردشگران خارجی از سومین حرم اهل‌بیت با تشکیل کارگروه متشکل از دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی و برنامه‌ریزی لازم اقدامات مقتضی را انجام دهد تا با فعال‌سازی پتانسیل بالقوه شهر که محور گردشگری مذهبی توریستی و سلامت است بتوانیم شاهد رونق اقتصادی مطلوب و پیشرفت شهر زیبای شیراز باشیم.

برخی برای کسب رأی مردم دولت را تضعیف و تخریب می کنند
کمال پاک فطرت گفت: شورا و شهرداری شیراز در انتخابات مجلس شورای اسلای پادوی سیاسی نشوند.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در اینکه رسیدن به کرسی مجلس برای بعضی از افراد حکم مرگ و زندگی داشته ، شکی نیست و در این راه صد البته تقوا و دیانت کمترین محلی از اعراب دارد.
وی گفت: این روزها زدن انگ و برچسب کمترین اتفاقی است که از زبان و قلم بعضی از آقایان و هوادارانشان جاری و ساری می شود و البته برای محبوبیت بیشتر، پرداختن به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و تضعیف و تخریب دولت هم در رأس اقدامات قرار می گیرد.

تأکید بر گردشگری در شیراز به جای صنعت

معاون فنی و عمرانی فرماندار شیراز گفت: موقعیت زمین‌ریخت‌شناسی (ژئومرفولوژی) و شکل کاسه‌ای شیراز شرایط استقرار صنعت را از منظر آلودگی نامساعد ساخته است.
فرهاد امیدوار  در یک‌صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: هر سکونت‌گاه جمعیتی برای رشد، نیازمند پتانسیل‌هایی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری است که از این نظر شیراز در بحث گردشگری دارای مزیت ویژه است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار