مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: دهه فجر امسال ایستگاه شهید مطهری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۷۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 27 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:اسدالله حاجی زمانی  اظهار داشت: مراسم ایستگاه شهید مطهری چهارراه زرگری در روز 21 بهمن‌ماه جاری با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازدید دکتر علی‌اکبر حاج محمدی، مشاور اجرایی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از قطار شهری شیراز، ادامه داد: دکتر حاج محمدی قول مساعد دادند که روند تأمین اعتبار قطار شهری و تخصیص‌های آن استمرار پیدا کند تا پروژه با قوت پیش برود.

حاجی زمانی اضافه کرد: سال گذشته 11 کیلومتر از خط متروی شیراز به بهره‌برداری رسید و اکنون روزانه حدود 13 ساعت کار می‌کند.

مدیر قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: برای پایان سال 95 معادل 14 کیلومتر باقیمانده خط یک قطار شهری را با تمرکز اعتبارات به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی متذکر شد: امسال بودجه قطار شهری 110 میلیارد تومان بود و از این مبلغ تاکنون 45 درصد تخصیص پیدا کرده و بودجه سال آینده نیز 150 میلیارد است و قرار شد تخصیص صد در صد داده شود که بتوانیم در پایان سال 95 خط یک را به‌طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

حاجی زمانی بیان کرد: در حال حاضر پیمانکاران ما با قوت کار می‌کنند و درصورتی‌که پشتیبانی به گونه مناسب استمرار یابد با دلگرمی پروژه را در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر قطار شهری شیراز ابراز داشت: ایستگاه‌های ما در فاز یک شامل پنج ایستگاه بود و اردیبهشت‌ماه ایستگاه شاهد به اتمام رسید و علاوه بر ایستگاه شهید مطهری که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، اوایل سال آینده ایستگاه شهید آوینی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی زمانی یادآور شد: در شرایط تحریم ظالمانه برای پیگیری قراردادهای ارزی‌مان مسیر طولانی‌تری طی می‌شد اما با باز شدن مسیر سویفت به سبب آن که راحت‌تر می‌توانیم بحث «ال سی» را دنبال کنیم قراردادهایمان با سادگی بیشتری آماده‌شده و در زمان مناسبی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فاینانس چین را برای قطار شهری آماده داریم که در دولت در حال ارزیابی است و برخی کشورهای اروپایی، ژاپن و کشورهای حوزه شمالی ایران نیز در حال ارزیابی سرمایه‌گذاری در قطار شهری هستند و ما شرایط این هیئت‌ها را بررسی و اگر پیشنهادهای آنها خوب‌تر باشد جایگزین چین می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار