معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزرات کشور گفت: امسال مجلس برای شهرهای کمتر از 100هزار نفر اعتباری برای خرید ماشین آلات عمرانی ، خدماتی و قیر اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 25 March 2015
به گزارش تابناک یزد، علی نوذر پور  در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شهر اردکان به خبر نگار ایرنا گفت: اگر طرح ها دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد تسهیلات با بهره کمتر از 4 درصد در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد و ضمن ایجاد درآمد مستمر برای شهر به احیای بافت تاریخی و ارتقاء هویت شهری نیز کمک می کند.

وی اظهار کرد: ظرفیت سرمایه گذاری را شهرداری می تواند با مشارکت بخش خصوصی و میراث فرهنگی مهیا کند.

نوذرپور، بابیان اینکه درجه شهرداری اردکان بواسطه ویژگی های فرهنگی و تاریخی ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: بدلیل وجود آثار و جاذبه های تاریخی در اردکان، این شهر باعث جلب توجه عده زیادی از هموطنان شده است.

این مسوول اضافه کرد: آثار تاریخی سرمایه بزرگی است که از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز به توسعه و رونق شهر کمک می گیرد

وی گفت: شهرهایی که دارای این سرمایه هستند با حداقل سرمایه گذاری بیشترین بهره وری را می تواند انجام دهند.

این مسوول تاکید کرد: در پروژه هایی که بتوان از آثار تاریخی استفاده اقتصادی و برای شهرداری نیز به صورت مستمر در آمد ایجاد کرد ازمحل تسهیلات که در اختیار وزارت کشور است وام 4درصد در اختیار شهرداری قرارمی گیرد که این پروژه ها را انجام دهند.

نوذرپور یاداور شد: در حوزه میراث و ابنیه تاریخی، وزارت کشور با میراث فرهنگی همکاری دارد و درصورتی که برای پروژه های میراثی شهرستان اردکان نیاز به همکاری مشترک بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی باشد همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

شهرستان اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال یزد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار