وقتی رییس فرهنگ و ارشاد استان فارس می خواهد چهار راه حافظیه را به میعادگاه عاشقان سینما بدل کند،در ذهن دوستداران سینما در شیراز یک شوق خاص به همراه حس بی تفاوتی به وجود می آید،که با وجود این وضعیت اسف بار شیراز در حوزه سینما،آیا تحقق چنین رویایی دور از ذهن نیست؟
کد خبر: ۱۶۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 14 January 2016

تابناک فارس:خبر احتمال انتقال بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به شیراز و ساخت پنج سینمای دیجیتال در اطراف حافظیه،قطعا موجبات خرسندی اهالی سینما در این شهر را فراهم می سازد.اما آیاتبدیل کردن چهار راه حافظیه به میعاد گاه عاشقان سینما،با شرایط موجود کمی رویا پردازی نیست؟

این چهار راه پیش از آنکه میعاد گاه سینما دوستان باشد،پاتوق عشاق شکست خورده موسیقی بوده و هست.بله شکست خورده!

شکست خورده از این جهت که چه اجراهای زیبایی که روی صحنه نرفت،چه کنسرت هایی که لغو نشد،چه هنرمندانی که تهدید نشدند،چه جوانان مستعدی که در آرزوی یک حمایت کوچک از نهاد های دولتی بوده و هستند تا در اینچنین میعادگاه هایی گرد هم آیند و هنرشان را به نمایش بگذارند.خواستم بگویم حتی با وجود تالار حافظ،باز هم به سختی می توان آنجا را میعاد گاه عاشقان موسیقی نامید.چه برسد به سینما که هنوز راه بسیار بسیار طولانی در پیش دارد.

از وادی موسیقی که حرکت کنیم و به سینما برسیم،متوجه خواهیم شد که قطعا رویدادهایی نظیر انتقال بخش بین الملل جشنواره فجر به شیراز،حرکت مثبت و رو به جلویی در ارتقای کیفی سینمای این شهر به حساب می آید.اما با نگاهی به وضعیت سالن های سینما در شیراز،از خود می پرسیم آیا امکانی برای ساخت پنج سینمای دیجیتال وجود دارد؟وقتی سالهاست وضعیت سالن های سینما در شیراز به این صورت اسف بار است و هیچ تلاش و حرکتی برای بهبود کمی و کیفی آن سالن ها نشده،به جز در طی سالیان طولانی،امکان ساخت پنج سینمای دیجیتال وجود ندارد.

بهزاد مریدی بعدازظهر امروز در نشست نقد و بررسی عملکرد معاونت‌های هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس اظهار داشت: با ایجاد پنج سینمای دیجیتال و سینمای مرکز اسناد ملی فارس که در حوالی حافظیه شیراز ساخته می‌شود، جشنواره فیلم فجر استان فارس را در این محدوده برگزار خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه چهارراه حافظیه شیراز میعادگاه عاشقان سینما خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که در ۶ ماهه دوم سال جاری تمرکز خود را به حوزه سینما معطوف کنیم تا شرایط بهتری برای آن در استان فارس رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه مدتی است که به‌طور مستقیم در فارس اقدام به صدور مجوزهای ساخت فیلم 90 دقیقه‌ای کرده‌ایم، با دلالان و واسطه‌های حوزه سینما و نمایش در استان فارس برخورد خواهیم کرد.

* صدور مجوز فیلم بلند در فارس

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست اعلام کرد: تفویض اختیار صدور مجوز فیلم‌های بلند به فارس به‌زودی اتفاق می‌افتد.

مهدی امیدبخش با اشاره آغاز به‌کار انجمن‌های فیلم و عکس شیراز در آینده نزدیک، افزود: راه‌اندازی سینمای هنر و تجربه در شیراز در سال جاری اتفاق بسیار خوبی برای سینمادوستان بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث تجهیز سینماهای شهرستان‌های فارس نیز در برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان قرار گرفته است.

معاون امور سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: شورای صدور مجوز فیلم‌های بلند در تهران است و امسال سالی بود که توانستیم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فیلم‌های سینمایی 90 دقیقه‌ای دریافت کنیم.

مهدی رنجبر یادآور شد: در دوران معاونت امور سینمایی مجوز 45 فیلم را صادر کرده است.

در این نشست که همراه با اعلام برنامه‌های جشنواره‌های فجر نیز بود، از پوسترهای جشنواره بین‌المللی تئاتر، فیلم، تجسمی و موسیقی فجر رونمایی شد و همزمان رونمایی از پایگاه اینترنتی انجمن نمایش و سایت انجمن فیلم و عکس استان فارس نیز انجام گرفت.

برچسب ها: سینما ، شیراز ، حافظیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار