کد خبر: ۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 23 March 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام عباس موسوی مدیر کل امور اوقاف و خیریه فارس، با اشاره به برپایی 42 خیمه معرفت در ایام نوروز اظهار داشت: از یکی فروردین تاکنون بیش از 75 هزار نفر از خیمه‌های معرفت در نقاط مختلف استان بازدید کرده‌اند.

وی خیمه‌های واقع در ارگ کریم‌خان زند، حافظیه، حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی بن‌حمزه(ع)، تخت جمشید، امامزاده اسماعیل در فسا و امامزاده حسین در کازرون را شاخص‌ترین خیمه‌ها معرفی کرد.

موسوی از فعالیت ویژه خیمه‌های معرفت در تخت جمشید خبر داد و گفت: در خیمه معرفت تخت جمشید 10 روحانی فعاال هستند که در کارگاه کودک در قالب نقاشی، شعر و مسابقه معارف دینی را به کودکان آموزش می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس غرفه پخش چندرسانه‌ای که در آن کلیپ، فیلم و غیره پخش می‌شود را از جمله خدمات عنوان کرد که به بزرگسالان ارائه می‌شود.

به گفته موسوی مشاوره در زمینه ادیان و پاسخ به شبهات دینی از جمله دیگر خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت در تخت جمشید است و علاوه بر آن مشاوره‌های خانوادگی و ازدواج نیز در این خیمه‌ها توسط فارغ‌التحصیلان روانشناسی به مسافران داده می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه خانواده خوبان با هدف آشنایی گردشگران با تربیت اسلامی فرزند، همسرداری اسلامی و بیان سبک زندگی اسلامی در قالب 90 تابلو پوستر از دیگر خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت تخت جمشید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از به‌کارگیری مبلغ توریسم ویژه گردشگران خارجی در تخت جمشید خبر داد که به گفته وی این مبلغان مسلط به زبان‌های روسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی و آشنا با مباحث تاریخ باستان و تاریخ ادیان هستند و در سایت تخت جمشید گردشگران را راهنمایی می‌کنند.

موسوی از راه‌اندازی رادیو تخت جمشید نیز خبر داد و آنرا از دیگر فعالیت‌های خیمه‌های معرفت عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت خیمه‌های معرفت در ارگ کریم خان خاطرنشان کرد: به منظور تحکیم بنیان خانواده و تشویق خانواده‌ها به فرزندداری مسابقه شش مرحله‌ای ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود و در این زمینه و موانع موجود آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یکی از بهترین راه‌های تبلیغ دین را مشاوره چهره به چهره دانست و گفت: در حافظیه تبلیغ به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و نمایش عروسکی نیز با موضوعات مذهبی و دفاع مقدس توسط گروه بصیر هر شب تا ساعت 22 اجرا می‌شود.

موسوی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در این ایام در بقاع متبرکه از توزیع 20 هزار پیک نوروزی ویژه کودکان خبر داد که به گفته وی در این پیک هم مطالب آموزشی و هم سرگرمی برای کودکان لحاظ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار