رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دهکده گل و گیاه با هدف استفاده از گل‌های طبیعی و دوری از گل‌های مصنوعی در آپارتمان‌ها و منازل در ارومیه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۶۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 10 January 2016

محمد ستارپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به اینکه بسیاری از گل‌فروشی‌های شهر ارومیه به صورت پراکنده هستند اظهار داشت: دهکده گل و گیاه با هدف سازماندهی مشاغل این صنف و دسترسی آسان مردم در ارومیه افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری سازماندهی مشاغل شهری و فرهنگ‌سازی استفاده از گل‌های طبیعی است و در این رابطه دهکده گل و گیاه  همانند میوه فروشی‌ها و اتومبیل‌فروشی‌ها به صورت مجتمع احداث می‌شود.

ستارپور از توزیع گل‌های تزئینی، کاشت باغات و متناسب با اقلیم شهر ارومیه در این دهکده خبر داد و گفت: این طرح با هدف نگهداری گل‌های طبیعی و زینتی در آپارتمان‌ها و منازل توسط بانوان، استفاده بهینه از تنوع محصولات در این حوزه و توزیع  نهال‌های قابل کشت در باغات اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه مجتمع گل و گیاه توسط شهرداری احداث شده و اداره‌ کرد آن توسط خود گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود، افزود: این مجتمع چند منظوره  به صورت غرفه فروش، تولید و تکثیر و نمایشگاه سرپوشیده در نهالستان خیابان حاجی پیرلو احداث می‌شود.

 مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار