مدیر امور برق شهرستان مهاباد گفت: با تلاش ماموران این اداره جریان برق 89 روستای این شهرستان برقرار شده و 16 روستا همچنان در خاموشی به سر می برد.
کد خبر: ۱۵۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 07 January 2016

رشید فیض الله بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از بارش برف و کولاک شدید و وزش تندباد در هفته گذشته، جریان برق 105 روستای این شهرستان در دو بخش خلیفان و مرکزی قطع شده بود که تاکنون جریان برق 89 روستا وصل شده و 16 روستای دیگر همچنان در خاموشی به سر می برد.
وی اضافه کرد: این 16 روستا نیز بیشتر روستاهای دورافتاده و سخت گذر این شهرستان هستند که راه ارتباطی آنها به علت بارش سنگین برف هنوز بازگشایی نشده است.
فیض الله بیگی افزود: برای برقرار کردن جریان برق در این روستاها و ترمیم شبکه توزیع لازم است که این محورها بازگشایی و پس از آن اقدام به رفع معایب و ترمیم این خطوط شود.
وی اضافه کرد: قطعی جریان برق در بخش روستایی این شهرستان به علت پارگی سیم، شکستگی مقرها، اتصال کابل و شکستگی تیرهای برق بر اثر شدت کولاک و وزش تندباد روی داده است.
مدیر امور برق مهاباد گفت: برای ترمیم و بازسازی دوباره شبکه برق روستایی 9 اکیپ در محورهای روستایی این شهرستان در حال فعالیت هستند و دو اکیپ کمکی دیگر از ارومیه و نقده از امروز فعالیت خود را این شهرستان شروع می کنند.
وی با اشاره به خسارت های وارده به شبکه توزیع برق این شهرستان افزود: وزش تندباد، بارش برف و کولاک شدید تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این شهرستان وارد کرده است که پیش بینی می شود تا بازسازی تمامی مسیرها این مقدار افزایش یابد.
بارش برف زمستانی و کولاک شدید روز چهارشنبه هفته قبل در آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان مهاباد موجب مسدود شدن راه های روستایی، کندی تردد و بسته شدن مسیرها در محورهای مواصلاتی این منطقه شده و مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد
امور برق مهاباد یکی از گسترده ترین شبکه های توزیع برق در جنوب آذربایجان غربی بوده و دارای بیش از 82 هزار مشترک برق شهری و روستایی است.
بارش برف و کولاک کم سابقه در شهرستان مهاباد که در طی 15 سال اخیر کم سابقه عنوان شده، راه ارتباطی 112 روستای مهاباد را با مرکز شهر قطع کرده بود.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار