استاندار یزد گفت: کارگروه توسعه صادرات استان و اتحادیه صادرکنندگان باید در کنار بازارهای سنتی موجود، بازارهای جدید و کشورهای هدف را برای جلب اعتماد مشتریان در دوران پساتحریم شناسایی کنند.
کد خبر: ۱۵۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 06 January 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان یزد اظهار کرد: باید به دنبال شناسایی بازارهای جدید و تولید محصولات متنوع باشیم.

وی افزود: شایسته است در دوران پساتحریم بر اساس نیاز کشورها، دسترسی راحت به محصولات، تقویت مناسبات سیاسی و فرهنگی و بهبود روابط تجاری محصولات خود را به کشورهای جدید صادر کنیم و بر این اساس به جلب اعتماد مشتریان خود بپردازیم.
وی ادامه داد: این اعتمادسازی با تولید محصولات باکیفیت و مرغوب، مطابق استانداردهای بین المللی و باقیمت تمام شده متعادل امکان پذیر است و تحقق این مهم در صورتی امکان پذیر است که به کشورهای بازار هدف نگاه بلندمدت داشته باشیم و از نگاه مقطعی و کوتاه مدت در صادرات محصولات خود پرهیز کنیم.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید آمار و اطلاعات این حوزه به صورت شفاف، روشن، دقیق و با برنامه مدون ارائه شود و به گونه ای باشد که از برداشت های غلط یا هر برداشت دیگری از این آمار جلوگیری شود.
میرمحمدی با اشاره به بررسی موضوع برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توسط استان یزد در هندوستان اظهار کرد: هندوستان کشوری پهناور و با جمعیتی است و در ستوه مختلف بازار قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: اینکه توسط استان یزد در هندوستان نمایشگاه اختصاصی برگزار شود و استان های دیگر نیز با هماهنگی یزد محصولات صادراتی خود را در این نمایشگاه ارائه دهند امتیاز خوبی است اما لازم است در این رابطه فعالیت اساسی و برنامه ریزی های مدونی انجام شود.
میرمحمدی نقش اتحادیه صادرکنندگان استان را در برقراری روابط تجاری با کشورهای دیگر و شناسایی بازارهای هدف جدید برای توسعه صادرات استان، نقشی مؤثر دانست و تصریح کرد: اتحادیه صادرکنندگان با همکاری کارگروه توسعه صادرات و انجمن های مختلف صنعتی می تواند گام های مؤثری در حوزه صادرات استان بردارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد تجارت خارجی استان در مدت 9 ماهه سال جاری گفت: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت کاشی، مقاطع فولادی، شیشه ساختمانی، پسته و هیدروکربن بوده است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، ترکیه، گرجستان و هند ازجمله کشورهایی هستند که بیشترین صادرات استان به این کشورها انجام شده است.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کارگروه توسعه صادرات استان به بیان دیدگاه های خود در حوزه صادرات پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار