امدادگران این جمعیت طی چهار روز گذشته 500 دستگاه خودرو را رها سازی کردند و بیش از 1300 نفر از برف و کولاک نجات داد.
کد خبر: ۱۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 03 January 2016
جوان پرس : امدادگران این جمعیت طی چهار روز گذشته ۵۰۰ دستگاه خودرو را رها سازی کردند و بیش از ۱۳۰۰ نفر از برف و کولاک نجات داد.معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی و سرد به کشور گفت: از اوایل این هفته و با ورود این سامانه ی بارشی، بارش برف توام با بوران و کولاک بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفته است و آسمان این استان همچنان در تسخیر برف و بوران است.
جابر ثوابی در ادامه افزود: براساس گزارش های رسیده بارش برف بیشتر شهرستان های آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده است و شاهد برف گرفتگی معابر و جاده های بین شهری و روستایی و همچنین گرفتاری و در راه ماندن وسائط نقلیه و مسافران برون شهری بودیم.
وی از رها سازی ۵۰۰ دستگاه خودرو در طول ۴ روز گذشته از چنگال برف و یخ خبر داد و اظهار کرد: از هفتم تا دهم اسفند ماه سال جاری با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی توانستیم بیش از ۱۳۰۰ نفر در راه مانده و گرفتار شده در برف و کولاک را از محور های مواصلاتی استان نجات دهیم.
این مقام امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان میاندوآب به عنوان رکوردار عملیات رهاسازی خوردرو در طول چهار روز گذشته نام برد و خاطر نشان کرد: شهرستان میاندوآب با ۱۲۰ عمیات رهاسازی در رتبه اول و شهرستان های مهاباد و اشنویه به ترتیب با ۱۰۲ و ۹۷ عملیات رهاسازی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این مدت به علت شرایط نامساعد جوی، کاهش دید و برف گرفتگی جاده ها ۴ نفر در ‍‍‍‍ پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان بوکان، ۲ نفر در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان مهاباد ، ۳ نفر در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای شهرستان نقده و در مجموع به ۹ نفر اسکان اضطراری داده شد.
ثوابی، همچنین با اشاره به انتقال ۲ نفر به مراکز درمانی، تصریح کرد: جهت رفاه حال حادثه دیدگان و در راه ماندگان در بین تعدادی از گرفتار شدگان در برف و کولاک اقلام زیستی و خوراکی توزیع شد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با توصیه به رعایت اصول ایمنی در چنین مواقعی تاکید کرد: در صورت مواجهه با حادثه و فرد آسیب دیده هر چه سریعتر با "ندای امداد” یا همان شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تماس بگیرید.


جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

جهت دسترسی کلیک نمایید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار