مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برپا کردن هفت سین فاطمی در امامزاده ها و بقاع متبرکه منتخب استان در ایام نوروز 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 19 March 2015

حجت الاسلام علی مصائبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت سین فاطمی برای نخستین بار در دو بقعه شاخص امامزادگان محمد و ابراهیم ارومیه و سید بهلول خوی برپا می شود.

وی اظهار کرد: سلیمه، سید النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه که از القاب حضرت فاطمه (س) هستند، به عنوان هفت سین در سفره گذاشته می شوند.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در 13 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص آذربایجان غربی اضافه کرد: مراسم سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در جوار امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: ترویج فضایل وسیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا (س) هدف از برگزاری این طرح بزرگ معنوی در استان است.

حجت الاسلام مصائبی افزود: امامزادگان غریب حسن، سراج الدین، محمد و ابراهیم در شهرستان ارومیه، سید بهلول و سید محمد در خوی، تاج الدین علی در میاندوآب، اسحاق و برگشاد در سلماس و بقاع متبرکه شیخ نوایی و میرهادی در خوی، آرامگاه سید حسین عرب باغی در ارومیه، نظرگاه حضرت عباس در میاندوآب و تکیه حضرت ابوالفضل در چایپاره مکان های برگزار کننده مراسم سوگواره یاس نبوی در آذربایجان غربی هستند.

وی ادامه داد: برنامه های سوگواره یاس نبوی از دوم تا ششم فروردین ماه سال 94 با قرائت و تبیین خطبه حضرت زهرا(س) توسط سخنرانان، قرائت زیارت نامه حضرت فاطمه (س)، عزاداری در سوگ فاطمه زهرا(س) و حضور شعرای آیینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی بقاع متبرکه و امامزادگان استان میزبان زائران و مسافران نوروزی از 28 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده هستند.

حجت الاسلام مصائبی افزود: برپایی خیمه های معرفت، آیین لحظه تحویل سال، قرائت دعای تحویل سال، صلوات خاص حضرت زهرا (س) و حضور علما برای پاسخگویی به شبهات دینی و تبلیغ وقف از برنامه های طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در استان به شمار می روند.

روزهای نخست تعطیلات نوروزی 94 با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه است که این امر، زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را برای مسافران و گردشگران نوروزی در بقاع متبرکه و امامزادگان فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار