تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب قبور شهدای دانشگاه‌ها اعلام کردند: چند صباحی است وضعیت نامطلوب مقبره شهدای دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه آزاد شیراز، آزاردهنده دل‌ها شده است.
کد خبر: ۱۵۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 28 December 2015
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در بیانیه‌ای نسبت به مظلومیت قبور شهدای دانشگاه‌های شیراز واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: پندارمان این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند و شاید همین گواه بر مظلومیت شهدا باشد که پس سی و اندی سال باید در پی اثبات مقام آن بی‌ادعاهای جان‌برکف باشیم.

در این بیانیه اضافه شده است: نه شهادت واژه بیگانه‌ای ست و نه شهید مفهوم نامتجانسی و مگر می‌شود آزاده‌ای باشد و آزادگی را نستاید و ما همان ابتدای امر با شهیدان، این آزادمردان و زنان راستین اسلام عهد بستیم که تا آنجا که می‌توانیم درراه اهدافشان گام برداریم و آن‌ها را باقدرت پیگیری کنیم که تکلیف، بیش از توان نیست.

در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با ابراز گلایه نسبت به مسئولان دانشگاه‌ها و این استان آمده است: بگذارید اندکی درد دل کنیم که لاجرم آنچه از دل برآید دل‌نشین خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: مگر قرار نبود بر سر فرهنگ غنی شهادت و اهداف شهدا با یکدیگر اتفاق کنیم تا بتوانیم دگرباره ققنوس به خاکستر نشسته ایران را به پرواز درآوریم و در زیر یک بیرق سینه بزنیم و تا پرچم لاالله الاالله بر تمام قله‌های جهان را به اهتزاز درنیاورده‌ایم از پای ننشینیم.

‌تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز با اعلام وضعیت نامناسب قبور شهدا بیان کرده‌اند: چند صباحی است وضعیت نامطلوب مقبره‌ شهدای دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه آزاد شیراز، آزاردهنده‌ دل‌ها شده است.

این بیانیه با تأکید بر نگرانی جنبش دانشجویی از این اقدام تصریح کرده است: خدا می‌داند آن زمان که ما اطلاع یافتیم اوضاع بدین‌سان است؛ خون، خونمان را می‌خورد و دل اندوهناک بود؛ بغض بر گلو چنگ می‌انداخت و خشم در رگ و پی‌مان جاری بود.

در این بیانیه تشکل‌های دانشجویی با اشاره به اقدامات ضعیف مسئولان استانی و دانشگاهی آمده است: امیدواریم که مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را در راستای برطرف شدن هرچه سریع‌تر این شرایط فراهم آورند؛ که در غیر این صورت تکلیف چیز دیگری است.
تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز،  مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه‌های شیراز، مجمع دختران مسلمان دانشجویان دانشگاه شیراز، مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز این بیانیه را امضا کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار