نماینده خرامه،سروستان و کوار در مجلس ضمن محکوم کردن نامه سرگشاده مطهری به حضرت آیت‌الله ایمانی، گفت: آن چیزی که بدتر از این حادثه اتفاق افتاد نامه سرگشاده مطهری به حضرت آیت‌الله ایمانی بود که اگرچه ما تصور این را داشتیم که مطهری با توجه به صحبت‌های قبلی در مجلس، اگر فضایی فراهم شود به‌یقین تندروی‌هایی دارد و در این نامه از یک‌طرف مقایسه‌هایی با نتانیاهو و داعش به‌کار برده است، که از این اتفاق متعجب شدیم.
کد خبر: ۱۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ 17 March 2015

داریوش اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرامه با اشاره به حادثه 18 اسفندماه جاری در شیراز اظهار داشت: با ورود علی مطهری به فرودگاه شیراز اتفاقاتی افتاد که جای تأسف و تأثر بسیاری دارد.

وی گفت: اگرچه نوع رفتاری که یک عده‌ در زمان ورود مطهری داشتند کار ناصواب و محکوم است، اما این کار مقدماتی داشت که اگر این مقدمه رعایت می‌شد این امر اتفاق نمی‌افتاد.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی مقدمه این امر را مصوبه شورای تأمین دانست و افزود: حضور و سخنرانی‌های علی مطهری مدتی با حاشیه‌سازی همراه است و مطالبی را در جامعه عنوان می‌کند که تنش‌زا بوده و مهم‌تر اینکه داعیه دفاع از سران فتنه را مسیر صحبت و سخنرانی خود به‌ویژه در سخنرانی‌هایش در مجلس داشته است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به دید و عنایتی که مردم نسبت به اطاعت از ولایت‌فقیه و تنفری که از سران فتنه دارند، حضور مطهری هر جا که باشد با حاشیه و مشکل همراه می‌شود، به همین دلیل شورای تأمین استان فارس این اتفاق را پیش‌بینی و مصوب کرده بود که حضور وی در دانشگاه شیراز به خیر و صلاح نیست.

اسماعیلی ادامه داد: این مصوبه به مدیریت دانشگاه شیراز ابلاغ شده بود که اگر رئیس دانشگاه به این مصوبه توجه می‌کرد و پیگیر دعوت و حضور مطهری نبود، این اتفاق نمی‌افتاد.

وی بیان کرد: اگر چه حمله به مطهری محکوم است اما تعدادی به هر دلیلی، نادانی کردند و احساساتی شدند و این عمل را انجام دادند، اما مسبب اصلی این حادثه کسانی هستند که مصوبه شورای تأمین این استان و شرایط ویژه فارس را نادیده گرفته‌اند و زمینه‌ای را فراهم کردند که این اتفاق بیفتد.

ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی استان فارس، ضمن محکوم کردن نامه سرگشاده مطهری به حضرت آیت‌الله ایمانی، گفت: آن چیزی که بدتر از این حادثه اتفاق افتاد نامه سرگشاده مطهری به حضرت آیت‌الله ایمانی بود که اگرچه ما تصور این را داشتیم که مطهری با توجه به صحبت‌های قبلی در مجلس، اگر فضایی فراهم شود به‌یقین تندروی‌هایی دارد و در این نامه از یک‌طرف مقایسه‌هایی با نتانیاهو و داعش به‌کار برده است، که از این اتفاق متعجب شدیم.

وی با بیان اینکه حتی شروع نامه به طور کامل توهین‌آمیز و غیرقابل منتظره بود، اضافه کرد: وی نامه را با اسدالله ایمانی شروع کرده، بنابراین ادبیاتی که به‌کار برده به‌طور کامل محکوم است.

وی گفت: امروز مردم به برکت استاد شهید مطهری به علی مطهری اعتماد کردند و به‌عنوان نماینده مجلس به او رأی دادند اما چنین عبارتی در واقع مورد تأسف است که ما نمایندگان فارس این امر را محکوم می‌کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما نمایندگان در بیانیه‌ای که داده‌ایم خواسته‌ایم این ادبیات را جبران کند تا شاید بخشی از جفایی که به حضرت آیت‌الله ایمانی شده جبران شود که تا به امروز این کار انجام ‌نشده است.

وی گفت: مردم شریف فارس می‌دانند که امروز حضرت آیت‌الله ایمانی به‌عنوان محور تمام فعالیت‌ها، وحدت و فصل‌الخطاب هر مسئله‌ای که بین مجموعه‌های فعال سیاسی است، قلمداد می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: حضرت آیت‌الله ایمانی به شکل بسیار خوبی در توسعه این استان نقش ایفا کرده و در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم همیشه دغدغه داشته است.

وی گفت: در راستای ولایت‌پذیری، با آیت‌الله ایمانی همراهی و حمایت لازم را از ایشان می‌کنیم تا وی به‌عنوان محور وحدت حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار