کد خبر: ۱۴۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 19 December 2015

به گزارش تابناک یزد،رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: تعداد رسانه‌های مجوزدار کشور به ۷۲۲۰ مورد رسیده است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد آنان غیرفعال هستند.


محمد سلطانی‌فر در همایش آسیب‌ها و چالش‌های رسانه گفت: در آذربایجان‌غربی 75 رسانه محلی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند که دو مورد از آنان نیز روزنامه‌های محلی بوده و بقیه هفته‌نامه، دو هفته‌نامه و فصلنامه و ماهنامه هستند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: هم اینک با وجود 10 هزار کانال تلویزیونی و نزدیک به 100 هزار شبکه اجتماعی در دنیا، هنوز هم نیاز به وجود رسانه‌های محلی احساس می‌شود.

رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اشاره به رسانه‌های محلی، چالش‌ها و رویدادهای آن، گفت: آمار سایت‌ها از مرز یک میلیارد گذشته و به ازای هر هفت نفر یک سایت در جهان داریم، اما از این آمار، تعداد رسانه‌های با هویت و بر مدار سواد و دانش بسیار اندک است.

سلطانی‌فر گفت: نشریات بر اساس چهار گروه نوع محتوا، سن مخاطب، سواد مخاطب و جنسیت شکل می گیرد اما باید از لحاظ محتوا غنی باشند.

وی در ادامه گفت: محتوا رکن اصلی نشریات محلی است؛ بر این اساس نشریات محلی باید طبق شعار جهانی عمل کنند تا تولید محتوا در دنیای جهانی قابلیت دفاع داشته باشد.

رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با بیان اینکه سیاسی شدن بیش از حد مطبوعات مشکل اساسی آنان است، گفت: از زمانی که مخاطب تبدیل به تولیدکننده محتوا شده، رسانه‌ای شکل گرفته که بر مدار سواد نیست و آن را به سمت مسایل سیاسی می‌برد.

سلطانی‌فر از کارکردهای رسانه‌های محلی به تقویت هویت و همگرایی ملی، مدیریت بحران، ریشه‌گیری و تحکیم مجدد سنت‌ها و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: مرگ اقتصادی مرگ خاموش رسانه است و برخلاف مرگ سیاسی. رسانه‌ها مسایل را به قربانگاه سیاسی می‌برند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار