رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: در حال حاضر 15 شهر استان فارس متقاضی برپایی نمازجمعه هستند که در صورت تهیه زیرساخت های لازم از طرف مردم ائمه جمعه برای این شهرها منصوب و ستاد اقامه نمازجمعه در آن منطقه برپا می شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 08 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام حسین ملک مکان گفت: بر اساس اولویت بندی در مرحله نخست ائمه جمعه برای شهرهایی که ستادهای نمازجمعه در آنها فعال و به علتی فاقد ائمه جمعه است و در مرحله بعد برای شهرهای تازه تاسیس انتخاب می شود.
وی افزود: احکام ائمه جمعه برای مدت سه سال است و برای انتخاب و معرفی ائمه جمعه علاوه بر گزینش ها برخورداری از حداقل تحصیلات سطح سه حوزه معادل فوق لیسانس حوزوی الزامی است.

ملک مکان اظهارداشت: هم اینک 72 ستاد اقامه نماز جمعه در استان فارس فعال است که فارس از استان هایی است که بیشترین تعداد نمازجمعه را برپا می کند.

وی اضافه کرد: این درحالی است که بیشتر شهرهای استان فارس مصلی نمازجمعه ندارند و حدود 10 شهر از مکان مناسب به عنوان مصلی، مصلی حسینیه و مصلی مسجد برای اقامه نماز جمعه برخوردار هستند.

او ادامه داد: سایر شهرستان های استان از جمله فسا، کازرون و لامرد مکان مناسبی برای برگزاری نمازجمعه ندارند که در چند ماه اخیر بحث احداث مصلی نمازجمعه در برخی از شهرستان های استان آغاز شده اما به پایان نرسیده و در برخی از شهرستانها نیز به دلیل عدم اعتبار هنوز آغاز نشده است.

ملک مکان عنوان داشت: برای اتمام برخی از مصلی های نماز جمعه از جمله مصلی در سروستان، خرامه، داراب، زاهد شهر و فیروزآباد که پیشرفت فیزیکی و عمرانی آنها بیش از سایر شهرستان ها بوده نیاز به مساعدت و همکاری دولت داریم.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل اقامه نمازجمعه در شبستان حرم مطهر شاهچراغ(ع) تصمیمی برای مصلای نماز جمعه شیراز نداریم اما ساخت مصلای نمازجمعه در شهرک های اطراف شهر شیراز از جمله صدرا و گویم درحال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار