به گزارش خبرنگار خبرگزاری سایت تابناک آذربایجان غربی از خوی، فرماندار خوی در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت:دربخش راه وحمل ونقل جاده ایقرار است با چهار باند کردن جاده رازی - ایواوغلی از نقطه صفر مرزی تا سه راه ایواوغلی، این جاده بعنوان محور توسعه شرق و غرب کشور نامگذاری شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 04 December 2015

وی درادامه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: مسائل فرهنگی جزء ضروریت های اولیه زیست اجتماعی و بشری است و  ما باید برای توسعه فعالیتهای فرهنگی بسترهای لازم را به وجود آوریم و این در حالی است که تاکنون شهرستان خوی فاقد سینما، فرهنگسرا و خانه فرهنگی محلات بوده و اکنون با توجه به این امر مهم درنظر داریم یک فرهنگسرای فرهنگی بزرگ درخوی احداث کنیم .

حسین سیوانی درادامه به مشکلات آب و بهداشت این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیگیر احداث سد غازان و انتقال آب شرب از سد آغ چای به خوی هستیم ، تا مشکلات آب این شهرستان حل شود و در بخش بهداشت ودرمان نیز درنظر داریم بیمارستان آیت الله خویی را به اتمام برسانیم .

فرماندارخوی دربخش دیگری از سخنان خود به مهمترین پروژه های قابل افتتاح درسال 95 اشاره کرد و افزود: در سال آینده شاهد افتتاح استادیوم 5 هزارنفری 7 تیر، بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعی، بیمارستان 217 تختخوابی، هتل 5 ستاره امام رضا(ع) در فیرورق، تکمیل جاده خوی - سلماس، بهره برداری از مسیر 8 کیلومتری جاده خوی - ایواوغلی خواهیم بود.


وی درادامه از برگزاری همایش توسعه خوی در سال آینده خبر داد و گفت: در نظر داریم با برآورد ظرفیت های موجود و نسبی شهرستان و با استفاده از صاحبان سرمایه و ایده و سرمایه گذاران بومی و سرمایه گذاران غیربومی و خارجی، از طریق این همایش شاهد رشد و توسعه چشمگیرشهرستان خوی باشیم.

سیوانی در ادامه به ظرفیت فرهنگی، اقتصادی و توریستی شمس تبریزی اشاره کرد و افزود:شمس تبریزی شیخ بزرگ عرفان و برخاسته از فرهنگ مذهبی اسلامی-ایرانی است و بنده معتقدم که استفاده بهینه از ظرفیت شمس می تواند خوی را به قونیه دوم تبدیل کند.

وی درپایان از شورای شهر و کسانی که با اجرای برنامه های مختلف، درجهت شناساندن و معرفی شمس تبریزی نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.



خبرنگار:ف. فرخ زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار