کد خبر: ۱۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲ 14 March 2015
به نقل از (وب دا)؛دکتر محمدهادی ایمانیهرئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: حدود ۱۰۵۰ پزشک خانواده در شهر‌ها فعالیت می‌کنند که هرکدام از آن‌ها بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر از شهروندان را تحت پوشش خود دارند.

وی افزود: برای اجرای برنامه پزشکی خانواده با همه داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، موسسات تصویربرداری و متخصصان و فوق تخصصان دولتی قرارداد منعقد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس، بیماران به طور مستقیم به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند و با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز، خدمات درمانی دریافت می‌کنند و داروهایی نیز که پزشک خانواده تجویز می‌کند به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت ارجاع بیمار به متخصص و فوق تخصص، بیماران بیشتر از ۱۰ درصد فرانشیز پرداخت نمی‌کنند.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه تاکنون چندین بار میزان رضایتمندی مردم از اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است، گفت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد مردم از اجرای برنامه پزشک خانواده راضی هستند و ۳۵ درصد یا نظری ندارند و یا ناراضی هستند.

وی گفت: ۷۰ تا ۷۵ درصد پزشکان نیز از اجرای این برنامه در استان فارس رضایت دارند.

وی با بیان اینکه به علت نارضایتی‌ها نیز پی برده‌ایم گفت: عمده‌ترین علت نارضایتی‌ها عدم مراجعه مستقیم بیمار به پزشک متخصص است که درصدد پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

دکتر ایمانیه گفت: احتمال دارد تا اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کل کشور اجازه دهیم مردم استان فارس نیز با پرداخت فرانشیز بالاتری به صورت مستقیم به متخصصان مراجعه کنند.

دکتر ایمانیه همچنین درخصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی فارس در مورد تامین سلامت مسافران نوروزی به این استان گفت: کمیته مخصوص تعطیلات نوروزی در معاونت درمان و بهداشت دانشگاه با حضور رئیس دانشکده پزشکی، مدیران گروه‌های تخصصی دانشگاه‌ها، اورژانس پیش بیمارستانی، پدافند غیرعامل، معاونت‌های غذا و دارو، بهداشت و توسعه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این کمیته با برگزاری جلسات مستمر تصمیماتی را در این زمینه اخذ کرده است که با توجه به قطب‌بندی استان‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس در ایام نوروز از حضور متخصصان بهره‌مند شده و در ایام نوروز با شیفت‌بندی‌های در نظر گرفته شده تمام مراجعان، امکان استفاده از خدمات متخصصان را داشته باشند.

وی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: در این ایام حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت بخش خصوصی در مراکز درمانی طبق زمان‌بندی استفاده خواهد شد.

دکتر ایمانیه در ادامه گفت: از نظر تامین تجهیزات و دارو نیز به همه بیمارستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که تا ۲۵ اسفند ماه نسبت به تامین دارو‌ها، کالا‌ها و تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند و در مورد برخی از مراکزی که از نظر مالی مشکل داشته‌اند با دادن وام و تسهیلات مشکلات آن‌ها را برطرف کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: حوزه بهداشت محیط نیز فعالیت‌های خوبی در ایام نوروز خواهند داشت و بر تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اعم از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نظارت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار