معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: همزمان با روز اربعین حسینی کاراون های پیاده مجاوران، عزاداران و هیات های مذهبی به حرم شاهچراغ(ع) مشرف می شوند و در آیین یکپارچه عزاداری اربعین حسینی در این حرم مطهر(ع) شرکت می کنند.
کد خبر: ۱۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 01 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی خواجه نژادیان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای حضور گروه های مختلف مردم در این برنامه، کاروان های پیاده عزاداران از 10 نقطه شهر شیراز به سوی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) حرکت و در تجمع عظیم عزاداران حسینی در این حرم مطهر شرکت می کنند.

وی افزود:همچنین مردم سایر شهرستان های فارس با پای پیاده به سمت حرم شاهچراغ حرکت می کنند و عزاداری یکپارچه مردم فارس و شیراز در روز اربعین حسینی ساعت 9:30 صبح روز اربعین با حضور مردم و هیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود که شهرداری های مناطق مختلف شیراز با برپایی ایستگاه های صلواتی در طول مسیر از عزاداران پذیرایی می کنند.

خواجه نژادیان اظهارداشت: همه دستگاه ها باید از ظرفیت های خود برای برگزاری باشکوه این برنامه استفاده کنند و این درحالی است که در روز اربعین امسال (11 آذرماه) برای رفاه حال زائران و عزاداران بیش از 30 ایستگاه صلواتی در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا می شود.

وی گفت: این عزاداری یکپارچه مردم در روز اربعین حسینی به صورت سینه زنی واحد در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزار می شود که نماز ظهر و عصر نیز با حضور مردم و به امامت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اقامه می شود.

او با بیان اینکه حرکت پیاده دسته های عزاداری و هیئات مذهبی به سمت حرم حضرت احمدبن موسی(ع)، نمادی از همگامی و همراهی عزاداران سومین حرم اهل بیت(ع) با زائرین پیاده کربلای معلی است، از عموم مردم برای حضور در این برنامه دعوت کرد.

خواجه نژادیان افزود: در حاشیه مراسم روز اربعین، تصاویر زیبایی از کاروان های پیاده زائرین کربلا که در سال های گذشته توسط هنرمندان بسیجی تصویربرداری شده است نیز در صحن مطهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عنوان داشت: بر این باوریم علاوه بر برگزاری مراسم های سوگواری، پرداختن به مباحث عقلی، عقیدتی و شبهات و تهاجمات کلامی به واقعه کربلا ضروری است که در این زمینه بیش از پنج هزار نسخه نشریه با موضوع شبهات پیرامون قیام حضرت امام حسین(ع) تهیه شده که در روز اربعین میان عزاداران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع می شود.

خواجه نژادیان بیان کرد: همچنین در روز اربعین حسینی روحانیون دفتر پاسخگویی حرم مطهر در قالب طرح گفتمان دینی ضمن استقرار در نقاط مختلف صحن ها و شبستان های آستان مقدس، آماده پاسخگویی به سوالات و شبهات زائران هستند.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به مناسبت اربعین حسینی از سه شنبه دهم آذرماه آغاز و تا جمعه ادامه خواهد داشت گفت: علاوه بر مراسم های صبح روز اربعین، ویژه برنامه های آستان مقدس هرشب همراه با نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت اسلام علیرضا حدائق و محمد شریفانی و مداحی مداحان استانی و کشوری در این حرم مطهر برگزار خواهد گردید.

او افزود:ویژه برنامه های سومین حرم اهل بیت(ع) دراربعین حسینی، به صورت زنده از شبکه های استانی و ملی صدا و سیما پخش می شود.
برچسب ها: اربعین ، شیراز ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار