نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آسفالت جاده خرامه – نی‌ریز از روز شنبه 14 آذرماه جاری شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 01 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:داریوش اسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آسفالت جاده خرامه – نی‌ریز از روز شنبه  14 آذرماه شروع می‌شود. این شهرستان با افتتاح راه خرامه - نی‌ریز از بن‌بست درمی‌آید که خبری خوش برای مردم در کنار خبرهای خوب فرهنگی افتتاح و کلنگ‌زنی کتابخانه است.

وی ادامه داد: خشکسالی تبعات بسیاری برای مردم داشته است که به‌زودی پروژه آب‌رسانی از سد درودزن نیز کلید می‌خورد تا کمی از نگرانی‌های مردم خرامه کاسته شود.

در ادامه این گفت‌وگو همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: مدیران این استان باید توجه داشته باشند که یکی از شاخص‌های اصلی توسعه فارس، فرهنگ است و نباید این حوزه مهم را ذیل سایر حوزه‌ها قرار دهند.

سید محمدامین جعفری کتابخانه محمد رسول‌الله(ص) خرامه را یکی از بهترین کتابخانه‌های این استان و کشور توصیف و خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات خرامه و فارس از دل این کتابخانه برخاسته‌اند که نشان می‌دهد توجه به کتابخانه در شهرستان‌ها چقدر در توسعه فرهنگی و نخبه‌پروری مهم و تأثیرگذار است.

در ادامه فرماندار خرامه نیز از اختصاص 5 میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز به کتابخانه‌های خرامه خبر داد و گفت: کتابخانه‌ها موضوعی نیست که از دید دلسوزان خرامه به دور باشد و در تصمیم‌گیری‌ها از کتابخانه‌ها حمایت می‌شود.

نورالله اسپرجانی گفت: بر این اساس و با پیگیری رئیس اداره کتابخانه‌های این شهرستان 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 به کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش فارس، کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به همت حجت‌الاسلام محمد صباحی امام‌جمعه خرامه، در حوزه این شهر راه‌اندازی شده و در فضایی به مساحت 200 مترمربع با دوهزار و 100 جلد کتاب و 117 عضو فعالیت خود را آغاز کرد.

امروز همچنین کلنگ احداث کتابخانه سلطان‌شهر به زمین زده شد که مردم حدود 15 روستای اطراف را زیرپوشش خود قرار می‌دهد و کمبود فضاهای فرهنگی را نیز برای مردم کمتر برخوردار این شهر تا حدودی جبران خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار