جمعی از دوستداران طبیعت و ساکنان روستاهای اطراف دریاچه کافتر، اقدام به تشکیل زنجیره انسانی در اطراف این دریاچه کردند.دریاچه کافتر تنها دریاچه شمال فارس و یکی از معدود دریاچه های آب شیرین کشور که روزی روزگاری پرآب بود در 8 سال اخیر کاملا خشک شده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 29 November 2015
دریاچه کافتر تنها دریاچه شمال فارس و یکی از معدود دریاچه های آب شیرین کشور که روزی روزگاری پرآب بود در 8 سال اخیر کاملا خشک شده است.
عزاداری بر جسد دریاچه کافتر/عکس

به گزارش تابناک فارس: این دریاچه به مساحت 48 کیلومتر مربع در 35 کیلومتری جنوب اقلید، یکی از زیستگاههای طبیعی پرندگان مهاجر از جمله درنا،کبک، تیهو و قو و محل پرورش ماهی های کپور و آمور بود و  سالانه حدود 800 تن ماهی از دریاچه کافتر صید می شده است.

مدیر اداره امور آب شهرستان اقلید عوامل انسانی و مدیریت ناصحیح منابع آب را عامل اصلی خشک شدن آب این دریاچه اعلام و خاطرنشان کرد: حدود سه هزار و 360 هکتار زمین اطراف کافتر به ساکنان و عشایر منطقه واگذار شد و 30 پمپ نیز روزانه مشغول کشیدن آب از این دریاچه شده بودند.

برخوردار، مسوول گروه دوستداران طبیعت و مسوول برگزاری برنامه زنجیره انسانی اطراف دریاچه کافتر، هدف از تشکیل این زنجیره را اعتراف به اشتباهات گذشته در برداشت بی رویه آب و کمک گرفتن از مسوولان برای احیای این دریاچه دانست.

عکس:غلامعلی میرزایی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
دستت درد نکنه جناب میرزائی منفرد -
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار