فارس شاهد یک هفته جنجالی بود.علی مطهری مورد حمله قرار گرفت که تبعات بسیاری داشت.تیم هندبال فیروزآباد به لیگ برتر راه یافت.یکی از بزرگترین معادن روی و سرب جهان در فارس گشایش یافت.برگزاری هفته درختکاری و . . .
کد خبر: ۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰ 13 March 2015
حمله به علی مطهری در شیراز
علی مطهری؛نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به دعوت یکی از تشکل های دانشگاه شیراز؛ برای سخنرانی در مقوله اسلام و آزادی به این شهر سفر کرد.اما در بدو ورودش با تجمع معترضان در فرودگاه بین المللی دستغیب شیراز مواجه شد.تا اینجای کار ایرادی وارد نیست و بر اساس آزادی بیان معترضان حق دارند اعتراضشان را بیان کنند.اما قضیه ادامه دار می شود و بیخ پیدا می کند!آنجا که پس از سوار شدن این نماینده مجلس به خودرو؛ وی را محاصره کرده و با سنگ و چوب شیشه خودرو را شکسته و صورت مطهری را زخمی کردند وبه چشمش آسیب رساندند.باز هم این پایان کار نبود.راننده خودرو با دیدن وضعیت بحرانی به سرعت حرکت کرده اما تقریبا 100 موتورسوار که صورت هایشان را با نقاب پوشانده بودند خودرو حامل مطهری را تعقیب کرده اند.راننده که اوضاع را خطرناک دیده به کلانتری گلسرخ پناه برده و مطهری حدود 3 ساعت را در محاصره موتورسواران در کلانتری گذرانده و در ضمن تأکید بر انجام سخنرانی طبق برنامه را داشته که در نهایت متقاعد شده که به تهران بازگردد.

فیروزآباد؛نماینده فارس در لیگ برتر هندبال

تیم هندبال مردان فیروزآباد با شکست حریفان خود به عنوان نخستین تیم به لیگ برتر هندبال صعود کرد.

93؛خشک ترین سال فارس در 46 سال اخیر
مدیر عامل آب منطقه ای فارس وضع آب در فارس را اسف بار و بحرانی دانست و بر لزوم پرهیز در مصرف بیش از حد تاکید کرد و گفت: سال ۹۳ بدترین سال از لحاظ خشکسالی در ۴۶ سال اخیر بوده و آمار بارش ها به شدت افت داشته است.
با این یک تن مجموع کشفیات مخدر امسال فارس به 37 تن رسید!
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با انهدام یک باند مواد مخدر یک تن تریاک کشف کردند.سردار گودرزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 37 تن مواد مخدر در استان فارس کشف شده است.
باز هم قاچاق!این بار چوب و ذغال
حدود 3تن چوب و 400 کیلوگرم زغال چوب قاچاق در سپیدان کشف وضبط شد.
تاثر ریاست دانشگاه شیراز از ماجرای مطهری
دکترمجید ارشاد گفت:اگرچه دانشگاه شیراز دعوت کننده نبوده است، اما به‌عنوان رئیس این دانشگاه از وقوع چنین اتفاقی بسیار متاسف و متاثر هستم و عذرخواهی می‌کنم.
نماینده شیراز:مطهری جایگاه دانشگاه شیراز را مخدوش کرد!
ذوالانوار با بیان اینکه ما نباید با بی‌تدبیری و دعوت از چهره‌های پرحاشیه فضای دانشگاه و شهر را ناآرام کنیم تأکید کرد: شیراز قطب علمی کشور بوده و هست و باید شان دانشگاه‌های این شهر و فضای علمی درخشان آن توسط تمام افراد حفظ شود.
پايان رقابت هاي کاراته بانوان انتخابی تیم ملی
رقابت های کاراته قهرمانی رده های سنی پایه بانوان کشور ، انتخابی تیم های ملی با معرفی برترین ها در شیراز پایان یافت.
ساخت 4 پردیس سینمایی در شیراز، با اعتبار 30 میلیارد تومان
رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: ساخت چهار پردیس سینمایی با اعتبار 300 میلیارد ریال در این استان در سال آینده آغاز می‌شود. نجابت افزود: این پردیس‌ها با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود که یکی از آن‌ها به رشته تئاتر اختصاص یافت.
فروش اوراق مشارکت قطار شهری شیراز با سود 22درصد
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: به‌ زودی کار توزیع و فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت سازمان قطار شهری شیراز با سود روزشمار 22 درصد آغاز می‌شود.
کاشت 700 هزار نهال زندگی در استان
با فرا رسیدن روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی بیش از 700 هزار اصله نهال در سراسر استان فارس توزیع شد که امروز حدود 350 هزار اصله آن در استان کاشته شد.
سخنان قابل تأمل ملی پوش وزنه برداری
ملی‌پوش وزنه‌برداری از اوضاع آشفته ورزش استان خود گله‌مند است و می‌گوید رییس هیات تنها از اسم وزنه‌برداری سوء استفاده می‌کند.
طبق پیش بینی تابناک فارس فجر راهی رده نهم شد
هفته پیش قبل از بازی فجر و فولاد اهواز از بدترین و بهترین حالتی که ممکن است برای فجر اتفاق بیفتد گفته شد و پس از بازی،که به باخت فجر و سقوطش به رده پنجم منجر شد با بررسی جدول گفته شد که اکنون وضعیت فجر در رده پنجم ثابت نیست و تیم استانمان تا رده نهم تهدید خواهد شد. و اما فجر سپاسی با باخت 2 بر 1 مقابل مس کرمان به رده نهم سقوط کرد.
تبرک گلدشت معالی آباد به پیکر 2 شهید گمنام
مراسم تشییع و خاکسپاری 2 شهیدگمنام در شیراز برگزار شد.
معاملات هفتگی بورس استان فارس از مرز ۷۱ میلیون سهم گذشت
مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از معامله ۷۱ میلیون و ۸۶۴ هزار سهم در تالار بورس این استان خبر داد.
کشف محموله قاچاق از شیر مرغ تا جون آدمیزاد!
سرهنگ ظهرابی فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهر ،هشت دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را در محورهای مواصلاتی شناسایی و توقیف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها پنج عددکمک فنر، 73عدد جک، هفت حلقه رینگ ولاستیک، هفت عدد ضبط خودرو، هفت تخته پتو،24 عدد ساک، دو دستگاه ماشین لباسشویی، 45 عدد موتور فن کولر، سه دستگاه سشوار ، دو دستگاه جارو برقی، 49عدد لامپ ال ای دی و تعداد زیادی لوازم خودرو دیگر که فاقد مجوز قانونی بودند، کشف شد.
افتتاح یکی از بزرگترین معادن دنیا پس از سالها تأخیر
رئیس هیات‌مدیره شرکت کازرون دز دشت (KDD)، از افتتاح معدن سرب وروی مهدی‌آباد خبر داد و گفت: به زودی عملیات باطله‌برداری معدن مهدی‌آباد آغاز خواهد شد.
مجموعه آثار اصلاح شده و ارتقا یافته استاد بهمن بیگی منتشر شد
در این مجموعه جدید با عوض کردن تایپ تلاش شده که غلط های چاپی پیشین در این کتابها تصحیح شود و ضمن اینکه کاغذ ان از 70گرمی به 80 گرمی ارتقا یافته است .
شروع پرداخت تسهیلات مسکن مهر/فارس؛اولین استان پرداخت کننده
پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر در حالی امروز آغاز شده است که استان فارس در پرداخت این تسهیلات پیش‌رو بوده است.
پول کثیف در تبلیغات انتخاباتی از زبان یک نماینده سابق
علی احمدی، نماینده دور هفتم مجلس در گفت‌وگو با «شرق» اطلاعات جالب‌توجهی در باره نقش پولهای کثیف در انتخابات ارایه کرد.او اشاره کرد که در قانون انتخابات، قاچاقچیان یا افرادی که سوءاستفاده مالی دارند، نمی‌توانند در انتخابات داوطلب شوند، اما همین افراد با کمک مالی از برخی نامزدها را وام‌دار خود می‌کنند.
دست پر صدا سیمای فارس برای نوروز 94
ساعت گل در 21 قسمت 180دقیقه‌ای از 23 اسفند تا 14 فروردین، جاذبه‌های فارس در 60 قسمت 5 دقیقه‌ای از 29 اسفند تا 14 فروردین، گلگشت فارس در سی قسمت 30 دقیقه‌ای، کوچه باغ ترانه در 15 قسمت 120 دقیقه‌ای، شب چراغ در 15 قسمت 90 دقیقه‌ای، شعر وشور در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای، پنج دری در 15 قسمت 30 دقیقه‌ای و غیره از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.عیدانه ویژه برنامه ایام نوروز است که از مکان‌های دیدنی وتاریخی شهر شیراز به صورت مستقیم از سیمای فارس پخش می‌شود و با دعوت از مهمانان نوروزی، چهره‌های ماندگار و فاخر استان فارس لحظات شاد ومفرحی را تقدیم بینندگان می‌کند.سریال تلویزیونی "سری اولی‌ها" به تهیه‌کنندگی سید کاظم احمدی وکارگردانی مصطفی نامجو در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای در قالب طنز تهیه و از سیمای فارس پخش می‌شود.سریال "یکی یود یکی نبود" به تهیه‌کنندگی وکارگردانی علی نیکومنش در 13 قسمت 30دقیقه‌ای برای ایام نوروز در حال تهیه و تولید است و چهارچوب داستان در رابطه با فرهنگ و سنت‌های قدیم شیراز، مهمان‌نوازی و فضیلت‌های اخلاقی در قالب طنز اجتماعی است.
احساس سفیر آفریقای جنوبی به شیراز
در سفر سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران به شیراز بر توسعه روابط دوسویه شیراز و آفریقای جنوبی تأکید شد.ویلیام مکس وایت‌هد: شیراز یکی از شهرهایی است که در بدو ورود ، احساس نزدیکی را در انسان القا می‌کند. شیراز همان بود که در توصیف‌ها آمده است ، شهری زیبا ، بدون آلودگی و محصور در میان کوه‌هایی بلند.
آزادراه شیراز-اصفهان به سختی پیش می رود
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:منابع مالی آزادراه شیراز – اصفهان در حال انجام غیردولتی است و پیمانکار به‌سختی کار را پیش می‌برد.
خرید اینترنتی امن و آسوده در جشنواره دوشنبه بازار اینترنتی شیراز
در این جشنواره فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی با در نظر گرفتن تخفیف مناسب و ایجاد خدمات ارزش‌افزوده اقدام به فروش محصولات برای سایر هم‌وطنان در سراسر استان فارس و کشور می‌‌کنند و ضمن ایجاد فضای امن برای خرید مردم و ترغیب خرید اینترنتی؛ به بیشترین خرید؛ پیرترین و جوان‌ترین خریدار اینترنتی؛ جذاب‌ترین نظر خریدار و... هدایایی اهدا خواهد شد.
برخی بخاطر مخالفت با دولت مانع پیشرفت استان می شوند
رییس مجمع متخصصین فارس ضمن انتقاد از سنگ اندازی عده ای سهم خواه فرصت طلب در مسیر توسعه این استان گفت: این افراد با اقدامات نسنجیده خود مانع توسعه و پیشرفت فارس نشوند.
جوابیه نماینده مجلس هشتم ممسنی در واکنش به خبر پول های کثیف در انتخابات
عبدالرضا مرادی؛ نماینده مردم ممسنی در مجلس هشتم در پی سخنان علی احمدی(نماینده ممسنی در مجلس هفتم) در مورد پول های کثیف در حوزه تبلیغات انتخاباتی واشاره به خرج میلیاردی رقیبش در یکی از دوره ها؛به منظور رفع شائبه، جوابیه صادر کرد.
کشف 21 کیلوگرم هروئین در یک خانه خالی از سکنه در شیراز
21 کیلوگرم هروئین در شیراز کشف شد.
کرایه تاکسی های شیراز واقعی می شود
معاون اداری و مالی شهردار شیراز با اشاره به ضرورت نصب سیستم تاکسیمتر بر تاکسی های شیراز گفت: با نصب این سیستم شاهد پرداخت قیمت واقعی مسیرهای تاکسی خواهیم بود.
کشف 567 هزار نخ سیگار قاچاق دیگر در فارس
این مقدار مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه خودرو آزرا که از بنادر جنوبی هرمزگان به مقصد شیراز بارگیری شده بود کشف شد .
پرونده های فساد مالی فارس به کجا رسید؟
حکم تعدادی از متهمان در پرونده مفاسد اقتصادی سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و دهداری‌های استان فارس صادر شده و اکنون به‌واسطه اعتراض متهمان و وکلای آنان در مرحله تجدید نظر است.در موضوع پرونده مفاسد اقتصادی جهاد کشاورزی استان فارس نیز با توجه به گستردگی اتهامات، در قالب چند پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم تمام پرونده‌ها صادر شده است.
جمعه بازار هنری شیراز، پس از سالها،برگشت
جمعه بازار هنری که بعد از چندین سال وقفه و تعطیلی بار دیگر برای عرضه و فروش صنایع‌دستی هنرمندان در شیراز برپا شده گامی کوچک در مسیر تقویت اقتصاد هنر است.
تفاهم نامه ای بین دانشگاه شیراز و نیروی انتظامی
تفاهم نامه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مشترک میان دانشگاه شیراز و فرماندهی انتظامی استان فارس منعقد شد.
نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالای شیراز شروع شد
نمایشگاه بهاره در پنج سالن محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برپا شده است.در این نمایشگاه بیش از 900 غرفه برای عرضه کالاهای اساسی شامل مواد غذایی، آجیل و خشکبار، شیرینی و گوشت مرغ و گوشت قرمز، کیف و کفش و پوشاک و سایر کالاهای مورد نیاز و 20 غرفه به منظور عرضه اقلام تنظیم بازاری در نظر گرفته شده است.نمایشگاه بهاره شیراز تا 27 اسفند از ساعت 16 تا 21 دایر است.
کشف محموله 600 میلیونی میوه قاچاق در جهرم
6 تن و 660 کیلوگرم انواع میوه قاچاق در جهرم فارس کشف شد .
اعضای اتاق بازرگانی شیراز مشخص شدند
با رای بازرگانان و فعالان اقتصادی استان در این انتخابات، 15 تن به عنوان هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان انتخاب شدند.
کشف انواع محموله های قاچاق در فارس؛یکی پس از دیگری
قاچاق در استان فارس بیداد می کند.کشف انواع و اقسام محموله های قاچاق؛از پودر بدن سازی تا مواد محترقه.
افزایش ساعت بازدید اماکن گردشگری فارس در نوروز
بازدید از آرامگاه حافظ از یکم فروردین ماه به صورت 24 ساعته خواهد شد که بر همین اساس تعداد مراقبین نیز افزایش خواهد یافت.تمام اماکن تاریخی فرهنگی از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح آماده پذیرش مسافران خواهند بود و پایان ساعت کار مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی ساعت 24 ، ارگ کریم خانی ساعت 22 ، موزه پارس 19 ، حمام وکیل ( موزه گرمابه ) 22 ، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان 21، مجموعه های هخامنشی پاسارگاد ، تخت جمشید ، نقش رستم و نقش رجب و مجموعه ساسانی بیشاپور و موزه بیشاپور کازرون ومجموعه ساسانی آتشکده و قلعه دختر فیروز آباد تا ساعت 18و مجموعه تنگ چوگان کازرون تا ساعت 20 پذیرای گردشگران و میهمانان خواهند بود .
ساخت فیلم، با حضور بازیگران معروف در جهرم
حسن اسدیغ ،حسن جوهرچی، مارال فرجاد، سیاوش خیرابی، زهرا سعیدی و حسین سرباز کاندیداهای ایفای نقش در این تله فیلم هستند.
تک و پاتک 2 دانشگاه درگیر!
داستان درگیری دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی انگار تمامی ندارد و هر روز یک ماجرای جدید اتفاق می افتد.از تجمع ها و تعطیلی کلاس ها تا استعفای دسته جمعی و جنگ لفظی. و حالابعد از تک(حمله) دانشگاه شیراز به علوم پزشکی ها و نوشتن نامه ای به رییس جمهور و اینکه دانشگاهشان بیت الاحزان گشته و . . .
حالا علوم پزشکی ها پاتک زده اند و آنها هم نامه ای به رییس جمهور نوشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار